Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Simon R.
#238554
Den normale pris på B6V = 2.300 pund. Og i DK har du kunnet få det til 16-18.000 af flere omgange - det er ikke set i UK.

Du vrøvler. Priserne stiger ikke. Aldrig har det været billigere at købe tv. Du kan få 55" tv til under 4-5.000 nu, 4k endda dernede af. Du kan få mindre tv smidt i nakken.

Tv bliver ikke dyrere, de bliver billigere. Men ny teknologi (som OLED) er selvfølgelig dyrere, men det faktum synes du fuldstændig at udelade i dit verdensbillede :)
Af Turbo
#238559
I 25-30 år har et high-end TV kostet ca. 10k.
De sidste 10-15 år er prisen på high-end TV steget ret meget.

Det hænger ikke sammen med at elektronik er blevet billigere at producerer.

Sorry Simon, det er dig der vrøvler og ikke følger med hvad der er forgået de sidste 40 år med prisen på TV og prisen på fremstillingen af elektronik.

Vi kommer ikke længere her.

PS: 2.300,- pund = 19.953,- altså stadig ikke dyer end i DK som du ellers skrev. Jeg vil kalde det samme pris selvom det realt er 46,- billigere i UK.
Af mbm
#238577
Hvorfor tænker i Dolby Vision er en vigtigt?
Så længe der bare er HDR understøttelse er det vel ok?
Skulle Dolby Vision være bedre end HDR10?
Af Simon R.
#238580
Turbo skrev:I 25-30 år har et high-end TV kostet ca. 10k.
De sidste 10-15 år er prisen på high-end TV steget ret meget.

Det hænger ikke sammen med at elektronik er blevet billigere at producerer.

Sorry Simon, det er dig der vrøvler og ikke følger med hvad der er forgået de sidste 40 år med prisen på TV og prisen på fremstillingen af elektronik.

Vi kommer ikke længere her.

PS: 2.300,- pund = 19.953,- altså stadig ikke dyer end i DK som du ellers skrev. Jeg vil kalde det samme pris selvom det realt er 46,- billigere i UK.
Jeg troede du ikke ville diskutere videre, men så skulle du lige fortsætte med dit PS (tilføjet senere) og kværulere videre?

TV'et har aldrig været nede på 16-18.000 i UK som det har været flere gange i DK. Og så går jeg ud fra du stopper, for jeg gider ikke, du har vedtaget en eller anden holdning om at TV er blevet dyrere, selvom alle andre end dig ved, at det er de ikke... 8-)
Af Turbo
#238591
Her har du en uddybning af min PS!
Nu sammenligner du en normal pris med en tilbuds pris - det kan man ikke!

Normal pris i UK (efter dit udsagn): 2.300,- pund (19.953,-)
Normal pris i DK: 19.999,-

Du skrev de var dyrere i UK end i DK - passer ikke!

Så kommer du med slagtilbuds pris i DK - du skal ikke tro det er anderledes i UK på det punkt! Det bare ikke noget du læser om, ligesom andre lande heller ikke læser om f.eks. når Elgiganten i DK har kanon weekend tilbud!
Af Turbo
#238593
mbm skrev:Hvorfor tænker i Dolby Vision er en vigtigt?
Så længe der bare er HDR understøttelse er det vel ok?
Skulle Dolby Vision være bedre end HDR10?
DV kunne måske gå hen og udkonkurrer HDR.
DV er bedre kvalitet end HDR efter hvad jeg har kunne læse mig frem til. Op til 12 bit farver pr. kanal mod HDR 10 bit pr. kanal.

Jeg har ikke hørt om nogen Biograf med HDR, men jeg har hørt det med Dolby Cinema som er Dolby Vision og Dolby Atmos.
Af mbm
#238594
Hmm ok, men indtil videre er der ikke noget der taler for DD frem for HDR10.
Du tænker på sigt? +5 år formentlig?
Af Turbo
#238595
Oppe kommer jo med en UBD afspiller som understøtter DV og så vil de andre producenter nok følge med kunne jeg forstille mig.

Jeg vil gætte på det bliver inden for 2-3 år vi finder ud af det.
+5 år så er streaming måske lige så god kvalitet som UBD.

De første UBD film med DV skulle komme (første halvdel af 2017) lidt før afspilleren kommer, hehe.
Af Turbo
#238629
I afspilleren, ja det vil jeg tro. Ellers bliver alle vores UBD skiver med HDR værdiløse når vores K8500 dør, hehe.
Af mbm
#238630
Turbo skrev:I afspilleren, ja det vil jeg tro. Ellers bliver alle vores UBD skiver med HDR værdiløse når vores K8500 dør, hehe.
Og tv skærme
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#238797
Der kommer også til ligge også en HDR10 version af filmen på de kommende BD-skiver med Dolby Vision. Så de kan spilles overalt :)

Jeg er i den forbindelse lidt spændt på at se hvordan filmene rent faktisk lagres på skiverne. For hvis der skal ligge to fulde versioner - 1 i HDR10 format og 1 i Dolby Vision format - så er der jo mindre plads til hver af dem på skiven. Lavere bitrate? O-O