Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#238311
Hej,

Nu ser det ud til at der kommer UBD diske med Dolby Vision (DV) og senere selve afspiller - de afspillere vil sikkert understøtte både HDR10 og DV gætter jeg på.

Så de 3 UBD afspillere der er pt. (og Sony på vej med en) har lige fået værdi 0,- kr.
(lige før man skulle sælge sin K8500 til en som ikke ved det endnu og som man ikke kender)

http://digitalt.tv/ultra-hd-blu-ray-ski ... n-paa-vej/
Af Turbo
#238457
Har set det, kanon :)

Ærgerligt de ikke vil sige noget pt. - så vi må nok vente til Januar.
Af Simon R.
#238466
...dvs om et års tid vil vi endelig kunne købe en afspiller, der faktisk kan spille 4K-film og har DV, som LG og andre tv har kunnet modtage i 1-1,5 år på det tidspunkt. Og prisen bliver sikkert stadig høj. Hvorfor er jeg ikke imponeret? :)

Jeg mener branchen har været aaaaalt for langsomme til at komme på banen med UHD Blu-ray, hvis de vil gøre sig håb om at formatet bliver til noget, før streaming gør markedet så lille, at det dør. Ville elske at kunne købe alle de nye film på 4K UHD HDR med Dolby Vision, men jeg tror det er meget op ad bakke med den mangel på opbakning, der er set indtil videre.
Af Turbo
#238468
Det er ikke så lang tid siden DV chippen kom på marked ;) HDR var der allerede i 2015. Efter hvad jeg ved er DV chippen set første gang i et produkt ved LG's 2016 TV.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#238497
Amerikanske Vizio nåede faktisk lige at overhale LG med nogle måneder. De sendte deres Reference-serien med Dolby Vision på markedet i oktober 2015.

Jeg har også fået noget interessant baggrundsinformation om Dolby Vision og Android TV. Jeg kom lidt ind på softwaredelen i artiklen om Android TV forleden, men det lyder som om, at de første chipsets til Android TV, som også kan håndtere Dolby Vision kommer næste år. Så i 2017 skulle hardware og software gerne falde i hak og mon så ikke vi ser nogle flere producenter springe med på vognen :)
Af Turbo
#238519
Vizio sælges jo ikke i Europa, derfor nævnte jeg den ikke - jeg viste heller ikke præcis hvornår den kom.

Det vil dem der synes om Android TV sikkert synes rigtig godt om.

Okey, jeg har læst at de siger Oppe's BD er rigtig god kvalitet, hvis deres UBD holder kvaliteten, vil den være meget interessant :)

Simon, du kan købe en ny for 2600,- i Power.
Min vil blive for dyr, jeg købte min da den kostede 4k for godt 3 måneder siden.
Af Turbo
#238529
Ja ærgerligt, mere konkurrence kan kun have en positiv virkning på priserne for os forbruger :)
De har en fin pris i USA - meeen pris i DK.

Bare se da jeg købte mit TV, det stod til 38k i DK, 18k i UK og lidt mindre i USA (mener det var 14k). Vi får aldrig gode TV til en fair pris i DK, desværre. F.eks. et LG B6 burde ikke koste mere end 10k, E6 12k, efter min mening ;)
Af Simon R.
#238535
Turbo, LG's nye OLED-tv er dyrere i både UK og Tyskland. De jubler stadig på AVForums, hvis de kan få 55" B6 til under 2.200 pund... Jeg synes folk klynker for meget over de danske priser, i forhold til hvor de faktisk ligger... :) Og specielt set i forhold til den danske løn. Der kan næppe være mange i Polen og Bulgarien fx, der har råd til et OLED-tv. Og i USA, don't get me started... :)

Og så nytter det altså ikke meget, hvad du synes et tv bør koste. Det er highend tv, og de fås ikke til den pris du nævner noget sted. Som med alt andet elektronik og nye teknologier, går prisen kun een vej på længere sigt, nemlig ned. Sådan har det altid været. Husker da jeg gav 12.000 for mit 32" Sony WEGA CRT tv dengang... 8-)
Af Turbo
#238549
2.200 pund = 19085,-
55B6V DK pris 19.999,-

Det ændre stadig ikke ved at der var 20.000,- i forskel mellem DK pris og UK pris på mit da jeg købte det og det er for latterligt, meget endda.

Et high-end TV skal ikke koste mere end ca. 10k. Prisen for at fremstille elektronik bliver billigere - prisen på TV stiger. Det hænger ikke sammen. Det fortæller at der er nogle der er sindssyge grådige.