Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#235431
Torben, det er et LG EF950V jeg har - der er ingen HDR profile under profiler, det er en mode TV'et slår over i når det får et HDR signal hvor OLED-lys og kontrast bliver inaktive (gætter på de bliver sat på max) :)
Af mbm
#235432
Rasmus Larsen skrev:
mbm skrev:HDR til fps gaming er en kæmpe ulempe og ikke noget jeg vil være interesseret i.
Er nysgerrig, hvad tænker du på specifikt?
Jeg gamer nu kun fps på pc.
Men undgår alt ekstra lys halløj som blooming og HDR effekter.
Det giver dig ulemper når du skal spotte en fjende. Du bliver blændet af lyset.
Af mbm
#235439
Blackspot4200 skrev:Men hvilken skærm bruger du ?
En gsync skærm, men i sammenhængen underordnet.
Alt voldsomt lys er i princippet ikke godt for competitive gaming.
Af Dr. Krieger
#235441
tak for link ^^
Det omkring HDR har du altså godt og grundigt misforstået
lol du har misforstået mig
Rasmus Larsen skrev:
Jeg synes ikke, at man skal glemme understøttelse af HDR i spil på Xbox One S. Det er potentielt en meget markant forbedring af billedkvaliteten i spil
Det var såmænd bare den fejlagtige udtalelse jeg reagerede på, da xbone S ikke understøtter HDR gaming såvidt jeg kan se nogen steder... ???
gi mig gerne et link hvis jeg har misset det tak ?

Jeg foretrækker at læse på original sproget så der ikke går noget tabt i oversættelsen, de går også meget mere i dybden end i gør her på flatpanel.dk

jeg holder mig bare fra at prøve! at forklare det, og siger min mening direkte næste gang så vi ikke misforstår ^^
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#235442
Dr. Krieger skrev:Det var såmænd bare den fejlagtige udtalelse jeg reagerede på, da xbone S ikke understøtter HDR gaming såvidt jeg kan se nogen steder... ???
Nu har jeg jo lige forklaret dig, hvordan tingene hænger sammen i mit sidste indlæg...

Hvorfor går du ikke bare selv ind på microsoft.com eller xbox.com...
http://www.xbox.com/en-US/xbox-one-s
Ved hver eneste lejlighed, hvor Microsoft har talt om Xbox One S, er HDR gaming slået blevet slået op som en af de store nyheder.
Jeg foretrækker at læse på original sproget så der ikke går noget tabt i oversættelsen, de går også meget mere i dybden end i gør her på flatpanel.dk
Hvad fanden er det for noget pis at fyre af?...

EDIT: Beklager mit vredesudbrud, men Dr. Krieger er en tidligere bruger, der før kaldte sig "WhatTheShitLana", som blev smidt ud af forummet tidligere på året. Han har i vores over 10-årige historie på forummet været den absolut mest ubehøvlede person og den vi har modtaget flest klager over. Han oprettede en ny profil under dække og regnede formentlig med, at vi ikke opdagede det. Dr. Krieger fortsatte sin fuldstændig uacceptable tone i private beskeder overfor os og nu igen udelukket af forummet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#235448
mbm skrev:Jeg gamer nu kun fps på pc.
Men undgår alt ekstra lys halløj som blooming og HDR effekter.
Det giver dig ulemper når du skal spotte en fjende. Du bliver blændet af lyset.
Ja i et mørkt rum vil det give udfordringer. Udviklerne af spillet har også et ansvar i ikke at overdrive lysniveauet, når de anvender HDR. Jeg håber, at branchen får lavet lidt mere fleksible indstillingsmuligheder på skærmene, så man ikke bliver blæst ud af sin stue om aftenen.

I oplyste rum er de 1000 nits dog ikke så ekstremt, som det lyder. Kigger man f.eks. ud af vinduet på en typisk dansk overskyet dag, så svarer det til at omgivelserne er omkring 4000-7000 nits. Stiger til 30.000+ nits, hvis solen skinner.

Fordelen ved det noget større farverum i HDR-indhold vil, efter min mening, også have stor betydning for spil. Jeg tog gerne The Witcher 3 eller GTA V forfra for at opleve spillene i HDR :)
Af Dr. Krieger
#235474
hold da op en reaktion... hvis jeg har misset noget fint, jeg har skam sagt at jeg ikke ved det hele, hvofor tror du jeg er her i denne post til at starte med hvis ikke for at vide mere...

og hvis du ikke forstår hvad jeg mener, er det ikke nødvendigvis min skyld, du ku jo spørge ordenligt, eller skriv privat.

men jeg finder min info andre steder hvis det skal foregå på denne måde.
Jeg undskylder gerne til trådstarter for åbenbart at have været del af dette sidespor, var bestemt ikke! min! hensigt.

Mvh mig
Af Turbo
#235479
Dr. Krieger skrev:hold da op en reaktion... hvis jeg har misset noget fint, jeg har skam sagt at jeg ikke ved det hele, hvofor tror du jeg er her i denne post til at starte med hvis ikke for at vide mere...

og hvis du ikke forstår hvad jeg mener, er det ikke nødvendigvis min skyld, du ku jo spørge ordenligt, eller skriv privat.

men jeg finder min info andre steder hvis det skal foregå på denne måde.
Jeg undskylder gerne til trådstarter for åbenbart at have været del af dette sidespor, var bestemt ikke! min! hensigt.

Mvh mig
Du kunne f.eks. selv starte med at lade vær' med at beskylde Rasmus for ikke at oversætte korrekt og ikke gå nok i dybden - jeg forstår godt det svar/spørgsmål du fik tilbage.
Af Mfede
#235485
Dr. Krieger: Det ville også hjælpe med lidt ydmyghed i stedet for at fortælle Rasmus, at han tager fejl - og at han konstant skal fodre dig med links og kilder i stedet for det omvendte.
Din tone kan nemt opfattes som bedrevidende og nedladende, hvilket jeg sagtens kan forstå, at Rasmus stejler over.

On topic: jeg glæder mig enormt til at høre de første erfaringer med xbox one s.