Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#231923
Torben Rasmussen skrev:Hos LG skal man også aktivere "Dybe farver" på TV'et før den vil modtage HDR på HDMI-portene.
Det er ikke hvad jeg oplever på mit EF950V (har lige testet det) - uanset om "HDMI ULTRA HD Deep Colour" er TIL eller FRA kommer skiltet oppe i højre hjørne når jeg sætter en 4K HDR film i afspilleren - når jeg tager disken ud så står der FRA i stedet for TIL som billedet viser.

Billede
Skiltet er gråt, men mit kamera (lumia 930) flipper i farven.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#231925
Mystisk. E6 skiftede ikke til HDR før jeg gjorde dette, men det kan også blot være handshake, som ikke var korrekt for indstillingen genstarter TV'et. Men jeg tester ikke med UBD-K8500 - jeg tester med Panasonic DMP-UB900.
Af Turbo
#231927
Jeg er spændt på at høre jeres bedømmelse af Samsung til 4k vs Panasonic til 6,5k - og om Panasonic'en er de 2,5k kr. bedre i billede og lyd, jeg tvivler ;)
Af mbm
#231985
Nu har jeg ikke selv trykket på køb knappen til samsungen..
men larm fra blæser og snurren fra drevet er et no go for mig..
Af Turbo
#231987
Som jeg skrev, så er det KUN når den står og bare står i disk menuen (der hvor du vælger lyd og undertekster) at den med jævne mellemrum kommer med en knurren fra drevet. Når den afspiller film eller står i Smart-hub'en siger den ikke en lyd.

Blæseren kan kun høres når man lægger øret til den - 30 cm væk høre du den ikke, ikke engang en hund ville høre den.
Af Turbo
#232028
HBO er der ikke - der er 66 video streaming tjenester bl.a. Netflix, SF, Viaplay osv.
Af mbm
#232038
Fik købt afspilleren.
Må ærligt indrømme at oplevelsen er på niveau med den bluray afspiller til 999 kr. jeg har smidt ud for et par år siden.
Nuvel Den afspiller uhd hdr, men det er vel også eneste forskel.
Den ryger retur.
Venter på andre afspillere kommer på markedet
Af Turbo
#232055
Forskellen er UHD og HDR, intet andet. Større farverum og større kontrast forhold.

Kan du ikke se forskel på den og en gammel blu ray afspiller, så bør du nok ikke bruge penge på nogen som helst UHD HDR blu ray afspiller.

Jeg har ikke set UHD HDR på et LED TV, de billeder jeg har set af Panasonic DX900 ser ikke godt ud. (billedet er ikke HDR men illustrere det fint - alt lyset rundt om stjernerne og teksten som ikke skal være der).
http://www.flatpanels.dk/billeder/panas ... mall10.jpg
Måske der skal et OLED til for at få den fulde oplevelse.
Af mbm
#232064
Jo jo kan sagtens se forskel superflot billede.
Det er mere selve afspilleren jo synes kvalitetsmæssigt minder om en 10 år gammel 999 kr. Afspiller.
Af Turbo
#232117
Den er da buet både foran og bagtil, det var de ikke for 10 år siden, hehe ;)

Det er en plastik kasse de har forsøgt at få til at ligne sort malet alu. hvilket jeg synes de er sluppet rimelig godt fra.

Så skal du se BD-H8900N, det ligner noget billigt plastik lort og er det hele vejen igennem - total blank sort som skinner hel vildt - skinner langt væk af plastik.

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-a ... -H8900N/XE
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-a ... D-K8500/XE