Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#145699
ELGIGANTEN – DER BETALER DU HELT SIKKERT FOR MEGET

Den 3. juni 2011 besøger min mand og jeg ELGIGANTEN i Tilst for at købe et nyt fladskærms TV.
Vi beslutter os for et SAMSUNG 40” LED – UE40D8005XXE 800 Hz til en pris på kr. 13.799,00.
Da vi er tæt på at skulle rejse på ferie, spørger vi sælgeren, BL, om vi med fordel kan vente med at handle til vi kommer hjem fra ferie primo juli, idet der jo forventes at være udsalg på dette tidspunkt.
Vi bliver fortalt, at det valgte TV er en nyhed, at man derfor ikke forventer dette TV nedsat, og i givet fald max kr. 1.000,00.
Vi køber derfor det valgte TV den 3. juni.

Hjemvendt fra ferie må vi medio juli måned konstatere, at vores nyindkøbte TV er nedsat med ikke mindre end kr. 4.000,00, svarende til små 30%, hvilket vi jo selvfølgelig er noget ærgerlige over, og havde vi vidst det, havde vi nok ventet med at handle.
Jeg retter selvfølgelig henvendelse til ELGIGANTEN i Tilst i uge 30, og kommer i første omgang til at tale med en elev, ”ny i job”, ferieafløser eller lignende. Han havde i hvert fald ikke til hensigt hverken at høre på min klage ej heller på nogen måde at forstå vores frustration. Da jeg efterfølgende fortæller, at jeg har til hensigt at skrive om vores oplevelse på nettet, bliver den unge mand ekstremt vred og vil ikke tale mere med mig.
Dette opfatter vores ”flinke” sælger, BL, som vi handlede med den 3. juni, hvorfor han straks tager over.
Han fortæller os, at han godt kan forstå vores skuffelse og frustration, og han mener vi skal kompenseres. Han er imidlertid nødt til at tale med varehuschefen, som er på ferie. Han lover derfor at ringe tilbage til os senest den efterfølgende mandag.

Behøver jeg at sige, at vi aldrig hørte mere!!!!

Jeg har efterfølgende forgæves forsøgt at ringe eller maile til ELGIGANTEN i Tilst, hvilket ikke er muligt. Ved henvendelse til deres kundecenter er beskeden, at man kun kan kontakte dem ved personlig henvendelse i butikken, og kundecentret kan ikke formidle kontakt.
Det vil sige, at man ikke selv har mulighed for at tale med varehuschefen!!!


JEG HANDLER ALDRIG MERE HOS ELGIGANTEN –
MAN BETALER FOR MEGET OG FÅR VERDENS DÅRLIGSTE SERVICE.


[/b]
Af noxity
#145700
Sådan er TV-markedet, og ingen havde forventet at de nye topmodeller ville ryge så hurtigt ned i pris.

Du kan ikke forvente at en sælger kender priserne om 2 måneder, og de 1000kr var på det givne tidspunkt et realistisk bud.

Det er altid ærgerligt at se et TV miste sin værdi, men det må du bare lære at leve med.
Senest rettet af noxity 21. aug 2011, 18:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af edinger
#145701
noxity skrev:Det er altid ærligt at se et TV miste sin værdi, men det må du bare lære at leve med.
Det er bestemt ærligt – men nok endnu mere ærgerligt ;)
Af noxity
#145703
Det gik vidst lige lidt for hurtigt ;)
Af JesperKeller
#145710
Hej BISV

Det er selvfølgelig uheldigt at din ny-indkøbte tv skærm var faldet så meget i pris, og endnu mere ærgerligt at du valgte at tage på ferie få dage efter.

Sidste år faldt Samsungs modeller gradvist langsomt i pris. Det er kun i år at man har set et så stort dyk på Samsungs modeller.

Men selvfølgelig er der ingen der kan tilbyde dig op til 2 måneder prismatch. Og da du købte den, var den billigst på markedet.
Det er uheldigt :p men Elgiganten er ikke synderen. Alle andre havde gjort det samme.

Men hvertfald så skal du have stort tillykke med din nye skærm

Hilsen
Jesper Keller
Af theman7979
#145711
Ingen kan forudsige fremtiden. Jeg synes I er blevet rådgivet fint.

Da I har handlet i Elgiganten har I sikkert fået markedets bedste pris på tidspunktet. Tag nu og vær glad for det, og husk fremover på at elektronik generelt falder i værdi. Hvis man ikke kan håndtere det, skal man holde sig fra dyrt elektronik.

Jeg er enig med dig i, at det er dårlig service at de ikke kontakter jer, hvis de har lovet det.
Af BrianH
#145729
Jeg vil gerne advare mod at handle på Børsen. Købte aktier der i sidste uge, og her i fredags opdagede jeg så de var faldet i værdi. Det synes jeg godt Børsen kunne have fortalt mig på forhånd :( :(
Af Supergris
#145747
I må så bare glæde jer over, at I har investeret i en skærm med hele 800 Hz...
Af BISV
#145795
Til de seriøse svar på mit indlæg.

Jeg "klager" primært over den utrolige dårlige service vi fik hos Elgiganten. Sælgeren siger han godt kan forstå at vi er ærgerlige over det store prisfald, og at han mener vi skal kompenseres. Vi hørte bare aldrig fra ham.

Og vi er bestemt glade for vores nye (dyre) TV.
Vi har efterfølgende købt endnu et Samsung TV - men ved en anden forhandler.
Af PhDream
#145798
Jeg er enig med resten - det er hverken Elgigantens eller sælgerens skyld, at jeres tv faldt så meget i pris. Sælger er en sælger. Han vil sælge tv'et her og nu og interesserer sig ikke for hvor meget tv'et koster om en måned. Han kan heller ikke vide sådan noget.

Butikkens "service" kan man diskutere, men hvis de valgte at udbetale prisdifferencen hver gang en kunde klagede over en prisnedsættelse, ville de gå konkurs ret hurtigt. I kan heller ikke forvente en "prisgaranti", som holder i 1,5 mdr. Hvis tv'et var blevet nedsat ca. 14 dage efter købet, kunne I have gjort noget, evt. returneret tv'et og købt det til den lave pris, men igen - halvanden måned er lang tid.

At I valgte at købe et tv, for derefter at tage på ferie, er kun jeres egen skyld. I kunne bare have ventet med at købe tv'et efter ferien.
#193394
dette er den værste klage jeg nogensinde har læst

i burde skamme jer

1. sælger vil aldrig kunne vide at der vil ske sådan et prisdyk , det er det smukke ved et fritmarked.
2. at de ikke vender tilbage til jer, er nok til at lave en absurd klage, for chefen ikke hiver fat i jer, men lur mig om han ikke har nok at se til
3. det er den værste kage jeg nogensinde har set
#193403
Som sælger siger: Vi bliver fortalt, at det valgte TV er en nyhed, at man derfor ikke forventer dette TV nedsat, og i givet fald max kr. 1.000,00.

De 1000 kr kunne de da godt give tilbage........ Det har jeg da oplevet at få tilbage hvor varen faldt i pris. Både hos Expert og hos Laserdisken.
Senest rettet af flemmingkirk 8. nov 2013, 12:37, rettet i alt 1 gang.