Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Giovanni78
#189548
Jeg købte for 14 dage siden et Samsung UE46F8005 til 11.379 kr. i Elgiganten. I dag ser jeg så at det står til 9.799 kr. på deres webshop.

Jeg ringer til dem fordi jeg gerne vil høre om de kører nogen form for prisgaranti når det nu er så kort tid siden jeg har købt TV'et.

Da Elgiganten kører 14 dages returret, også på varer købt i den fysiske butik, får jeg prisdifferencen tilbage igen - No problems!

Den gode service, og dejlige betjening jeg fik i telefonen synes jeg bare lige jeg vil dele med andre der står overfor at købe nyt TV.
Af Supergris
#189553
Ja, jeg har heller aldrig oplevet problemer der af nogen art, i modsætning til Fona, som jeg har skrevet om tidligere.
Man skal åbenbart ikke tage for givet, at alle butikker yder den samme service, da ombytning netop er en service, som nogle skider højt og flot på, så snart kortet er røget gennem terminalen.
Som butiksejer, ville jeg da sørge for, at få tilfredse kunder, som kunne bringe ordet videre, sådan som du har gjort, i stedt for, at gøre det stik modsatte.
Jeg skal i dag op at betale for et tv, jeg ikke har brug for, da jeg fandt et bedre køb, og aftalen var 40 dages kredit... :(
#189556
Det var da dejligt at der kun er skrækhistorier fra "de rigtige" butikker :) har personligt stort set ikke haft andet en bøvl med Elgiganten....
Sværger til mine faste netbutikker, som indtil nu slet ikke har skuffet mig hverken på service eller pris.
Af noxity
#189562
Det hele handler om forventninger.

I Elgiganten kan du forvente en god returpolitik. Til gengæld kan du også risikerer at dit nye TV ikke er 100% nyt.

I Fona kan du ikke forvente en god returpolitik. Til gengæld kan du også forvente at dit nye TV er helt nyt, fordi de netop ikke tager noget retur.

Det er en valgfri service at tage produkter retur i en fysisk butik. Vil du have denne service må du også leve med konsekvenserne af den. Begge forretningskoncepter går efter hver deres målgruppe.

Det jeg ikke kan snuppe er folk som forventer at butikken tager alt retur, men samtidigt heller ikke accepterer at få et TV som har været pakket ud. Det harmonerer ikke.
Af Giovanni78
#189565
noxity skrev:Det hele handler om forventninger.

I Elgiganten kan du forvente en god returpolitik. Til gengæld kan du også risikerer at dit nye TV ikke er 100% nyt.

I Fona kan du ikke forvente en god returpolitik. Til gengæld kan du også forvente at dit nye TV er helt nyt, fordi de netop ikke tager noget retur.

Det er en valgfri service at tage produkter retur i en fysisk butik. Vil du have denne service må du også leve med konsekvenserne af den. Begge forretningskoncepter går efter hver deres målgruppe.

Det jeg ikke kan snuppe er folk som forventer at butikken tager alt retur, men samtidigt heller ikke accepterer at få et TV som har været pakket ud. Det harmonerer ikke.

Hvis Elgiganten sælger et TV der har været udpakket/brugt, føler jeg mig overbevist om at de skal gøre opmærksom på det.
Af janbau
#189573
Jeg har kun gode erfaringer med Elgiganten og er en af dem som benytter mig af returret . Senest en Af Lg harddiskoptagere som jeg ikke synes fungerede særlig godt imodsætning til den Samsung E 8300 n jeg købte til åbningssalg .

Man kan ikke låne noget med hjem og ikke en gang en af dem som har været solgt og så senere returneret af en eller anden grund .

Og man kan da også se om en kasse har været åbnet , i værtifald dem som står inde i butikken .

Kan se at de kasser har som har været åbnet er der sat et mærke på hvor der står er efterset .
En sådan kasse tager jeg personligt ikke , men ville da gøre det hvis det var den sidste de havde og prøve produktet i råd og mag hjemme .

Det er en super service de har .
Af kronholm
#189580
Jeg har returneret 2 stk panasonic plasma til fona grundet buzz. Der var ingen problemer.... Den første blev byttet til et nyt og pengene fik jeg retur for nr. 2.

Men der er så selvfølgelig også tale om en "defekt". Dog nok ikke en defekt som panasonic ville anerkende.
Af fredizy
#189583
Det er en drøm at handle hos Elgiganten, når det handler om returret. De stiller sku ikke spørgsmål ved så meget.

Kan det overhovedet svare sig at handle i en fysisk butik (Ikke Elgiganten), når man får de muligheder ved nethandel.
Af jones31
#189593
janbau skrev:Jeg har kun gode erfaringer med Elgiganten og er en af dem som benytter mig af returret . Senest en Af Lg harddiskoptagere som jeg ikke synes fungerede særlig godt imodsætning til den Samsung E 8300 n jeg købte til åbningssalg .

Man kan ikke låne noget med hjem og ikke en gang en af dem som har været solgt og så senere returneret af en eller anden grund .

Og man kan da også se om en kasse har været åbnet , i værtifald dem som står inde i butikken .

Kan se at de kasser har som har været åbnet er der sat et mærke på hvor der står er efterset .
En sådan kasse tager jeg personligt ikke , men ville da gøre det hvis det var den sidste de havde og prøve produktet i råd og mag hjemme .

Det er en super service de har .

Netop Jan, alle være som kommer retur bliver tjekket og for en seddel på så, man kan se det er en returvarer og prisen vil typisk også være billigere på den.