Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klinge
#180444
Hej Rasmus

Kan vi ikke få fikset de banner reklamer der er i venstre side af skærmen når man læser artikler.

Problemet er at de overlapper ind over artikelteksten, så den er svær at læse. Det sker i både Chrome og IE (ved ikke om Firefox kan håndtere dem)

Mvh Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180539
Ingen af de browsere jeg har adgang til her har problemer (Chrome, Safari, Mozilla, IE). Kan du tage et screenshot?
Af klinge
#180548
Screenshots afsendt til dig og Rasmus.

Jeg oplever at banneret loader og vises fint til at starte med på Chrome og IE på Win7, men efter det er loadet færdigt flipper det ind over artikelteksten.

På Mac testede jeg på Safari og Chrome. Her beskæres banneret i venstre side så 15% af billedet er væk i venstre side.

Firefox til Mac er den eneste jeg kan få til at vise banneret korrekt. Har ikke testet Firefox win7.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#180549
Screenshots er modtaget. Tak for det :-)

Jeg kan godt se, at det ser meget mystisk ud. Jeg kan ikke selv genskabe fejlen på hverken PC eller Mac i hverken Chrome, IE, Firefox, Opera eller Safari.

Bruger du et banner-blokerings-script?
Af klinge
#180551
Nej ingen banner blokering på hverken Mac eller Win7. Kun hvis det default er indbygget i browserne, hvilket jeg ikke tror.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#180552
Det ser godt nok mystisk ud. Grunden til at jeg spurgte mht. script er fordi banneret umiddelbart er tomt, men kun viser "rammen" (den sorte streg). Rammen er nemlig en vi har lagt på igennem vores kode og ikke en del af banneret som sådan.

Er dette det eneste problem du har på FlatpanelsDK? Jeg kan se, at du bruger en lille Trust-rating-program (ude i højre side) og har et lille T nede i hjørnet. Er det et program eller en toolbar, der er lagt ind i browserne? Kan du evt. midlertidigt prøve at slå den fra og se om det ændrer på noget? :)

Jeg kan ikke selv genskabe fejlen, så jeg er lidt på bar bund her.
Af klinge
#180566
Jeg regnede egentligt med at det review skrammel var kommet ind via Flatpanels siden, men det lyder ikke til at være tilfældet.

Nu er det afinstalleret ved roden, men problemet forbliver med bannere. Det er dog lidt skiftende hvor længe et banner ser OK ud inden det flipper ind over artikel teksten.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180569
Vores side installerer ikke nogen plugins eller andet. Vi gør brug af Javascript, som det eneste krav til din browser.
Af klinge
#180598
Jeg kan nu se at beskæringen jeg oplever på min MacBook 13" skyldes at opløsningen ikke er høj nok til at vise hele siden i bredden og det er banneret som må lide under det. Jo mindre browser jo mindre vises der af banneret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180609
Banneret sidder på en måde, så den altid vil blive skubbet venstre ud af billedet. Det er meget bevist for at gøre læsning på eks. smartphone og tablets mere behagelig. Prøv at låne en iPad og se hvordan siden vises herpå - banneret er helt væk.

Vi brugte faktisk en del tid på at få designet siden, så vi både kunne have banneret, men så det også røg væk når du brugte tablets, som normalvist altid skalerede til 100% af sidebredden.

Browsere på almindelige computere opfører sig dog ikke på samme måde, da der typisk ikke skaleres op og ned automatisk. Derved vil banneret også af og til blive skåret lidt sjovt over.
Af PeterD
#305919
Hmm..

Nu er det "POWER" som dækker hele "baggrunden" samt "sidegardinerne" på flatpanels.dk.

Adblokere som Blokada,Adguard eller DNS66 er ikke til meget gavn for så får FP ingen penge,men syntes da også det er irriterende og siden loader langsommere.
#305953
hurrah for pc, så kan man jo bare gøre sin browser lidt mindre og det er væk :) Så helt iorden herfra.

loader langsommere? Er vi i 2019 eller 1995?