Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Markwm
#171883
Hej alle sammen. Har lige anskaffet mig et Sony 46EX653 tv som indtil videre har været yderst tilfredsstillende.

Jeg er stor NFL fan og har derfor købt gamepass hvor jeg kan stream NFL kampe online, men når jeg, via HDMI, fører PC billedet over på mit TV opstår der betydelig frame rate lag når der er bevægelse i billedet.

Jeg har prøvet at ændre nogle indstillinger på mit TV men uden held (jeg er næppe ekspert heller!)

Tv'et har en speciel indgang til PC, men det stik passer ikke ind i min PC (selvfølgelig)jeg er dog heller ikke klar over om dette overhovedet ville ændre på kvaliteten.

Er der nogle der muligvis har nogle løsnings forslag? vil være yderst værdsat :)
Af TWM
#171884
har selv rodet med det samme problem i flere år snart med flere typer tv.

første grund er at f.eks. funktioner som lg´s truemotion og derved måske også sony´s version af udglatning slår fra når tv´et er sat på pc-input, dette gør de for at input lag ikke skal blive for høj vil jeg tro.

nr 2 grund forestiller jeg kan være noget at gøre med at ligegyldig hvordan du sætter dit grafikkort op, kan du max få lov at sende med 60hz fra din pc, og derved virker det lagget i billedet, frem for 100hz..

Ved ikke om det er grundende. men det er det jeg går og bilder mig selv ind om ikke andet :)
Af Bent odense
#171885
Ved ikke om det kan værer det,EX653 er kun et XR:100=50HZ.
Af Markwm
#171907
Prøvede at rode lidt med Hz min Pc gav til Skærmen. Det gjord ikke den store forskel. Jeg synes dog det hjalp at sætte farvedybden ned til 16mbit i stedet for 32, giver det nogen mening?
Af wazer
#171946
Der har ingen rigtige TV skærme der har 100hz, de har alle sammen enten 50/60/75hz, det som alle tv producenterne reklamerer med fx 800hz fra samsung/sony eller 400hz pmr/ci/vci osv osv er ikke ægte/rigtige hz, det er manipulerings hz som i sidste ende skaber forvirring og giver et dårligere resultalt.

Din frame rate på din PC har ikke noget at gøre med dine skærm hz, med mindre du har vsync slået til og dine fps ikke kan komme over 60fps pga din skærm kun understøtter 60hz, prøv og slå vsync fra. Oftes er vsync kun til ballade hvis man ikke har ordenlig pc grej.


Desværre kender jeg dig ikke, og i sidste ende er 60fps for de mest almindelige mennesker også mere end rigeligt til at få et flydende billed i deres verden. Personligt går jeg ikke under 100/120 ftp/hz, alt under kan jeg se som står og flimrer og bevægelserne giver mig røde mærker over hele kroppen.


Smid nogen specs på din maskine.
Har du undersøgt den ikke bliver for varm?
Har du resnet maskinen for støv og døde fluer?.
Har du tjekket op på maskinen ikke står indelukket et sted, evt så varmen ikke kan komme ud bagved/top eller ind af siderne/front.
Har du prøvet lidt mindre gfx/lyd indstillinger inde i spillet?. Kan se du prøvede at ændre fra 32 til 16bit, prøv at sænke dine settings inde i spillet til lav/low.

Har du fået opdateret din maskine med de driver som ht. virker til spillet?, her snakker vi gfx,lyd m.m.

Har du prøvet at slå dit antivrus/firewall/malware programmer fra i mens du køre spillet?.

Der er rigtige mange facts der kan spile ind og sørge for at din stationær/bærbar ikke virker som den skal til netop det spil eller andre.



Til sidst den udgang der hedder PC hvis jeg husker rigtigt skal du ikke bruge hvis det er et VGA udtag, da VGA er analog og er noget lort mht til dagens standard i dag.
Af TWM
#171960
jeg vil igen godt blande mig i denne tråd.

jeg har som ssagt rodet længe med disse problemer selv. og er har ikke kunne få det til at virke 100% iorden.

kører selv med en af de største pc mulige at samle, og har i lang tid arbejdet og ydet support til andre pc brugere.. men lige dette emne har altid været uløst for mig.

kører selv med følgende:

asus maximus v fomula motherboard
16 gb corsair ram (1866mhz)
2x Nvidia gtx 670 SLI
noget ssd osv resten har ingen betydning

Der er blevet rodet meget med codecs og forskellige afspillere, ender dog altid ved vlc.

Trods dette + mange forskellige forsøg er det aldrig lykkedes mig at få et komplet flydende billede via hdmi til tv.

Har dog altid kørt med div. LG tv. og tænker fejlen måske ligger der.

Har først forsøgt mig med lg 55le550n, derefteer fik jeg lg 55lw650n og sidste nye forsøg er 55lm620n.
Dog allee samme resultat.

Pc´erne er også blevet udskiftet, ca hver 1/2 år så det kan ikke være bestemte fejl på modeller.

Men findes der en god løsning til et godt flydende billede glæder jeg mig til at høre løsningen, eller måske bare et par gode råd som man måske har overset på vejen.