Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#171881
Jeg er ved at få mit mediacenter til at køre med 3d, og er som sådan også lykkedes.
Hvis vi lige starter med hvad jeg har af hardware:

TV: LG55LM660S
Grafikkort: Nvidia med 3d, kan ikke lige huske hvad for et, men hvis det er nødvendigt for at få den fornødne hjælp finder jeg da det frem:-)
CPU: Intel med Ivy Bridge HD2500 GPU som ligeledes har 3d support.
Begge grafik løsninger har HDMI udgang.
Software: win7 homePremium og kører WMC og TMT 5

Problemer:

Når jeg kører med Nvidia kort virker 3d helt fint, problemet er bare at jeg skal ind i opsætningen og aktivere/deaktivere 3d hver gang jeg skal se Blueray 3d. Dette er problematisk da jeg kun sidder med en fjernbetjening i hånden, og vil have det til at ske automatisk.

Spørgsmål:

Jeg vil høre om der er en der kan hjælpe med at få det til at ske per automatik når jeg afspiller alm. blueray og i 3d.

Jeg har ligeledes prøvet at få Intel grafikken til at virke, men her løber jeg ind i 2 problemer.
1. når jeg slår 3d til, vises det meget mærkeligt på tv'et, ligesom om billedet fra højre vises i venstre side og omvendt, men der ser ud til at der er noget 3d agtrigt over det.
2. Heller ikke her kan jeg få det til selv at skifte mellem 2d og 3d, men skal have et tastatur og trykke Ctrl + Alt + F5. Og igen, jeg vil IKKE have et tastatur liggende i stuen.

Håber der er nogen der har mod på at hjælpe mig her.