Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tom Nielsen
#171045
Hej Flatpanels

Jeg har brug for en, der ”on lokation” (Helsingør) og selvfølgelig mod betaling, kan hjælpe mig med at få ændret ”nationalitet” til nordic på mit nye LG860v, købt i Belgien.
Tv’et fungere perfekt og der er ikke andet der skal ændres! :) .

Har set er del vejledninger herinde, men er ikke nørded nok selv til at ville kaste mig ud i det:( , så hold jer ikke tilbage :D

Nogen der både kan og vil, så hører jeg meget gerne fra Jer :) .
Af lgowner
#171099
Tom Nielsen skrev:Har set er del vejledninger herinde, men er ikke nørded nok selv til at ville kaste mig ud i det:( , så hold jer ikke tilbage
der er jo en android app som også kan hjælpe hvis tv er på nettet, som jeg formoder. så kan du forbinde og sende servicekode derigemmen.

det er virkelig ikke svært.

1. start android app
2. send service kode
3. gå til service menu punkt (4 el. 5 = area option)
3a. (det er ikke Country change, det burde være på plads fra belgien)
4. skift NordicUI til 1
5. tryk på OK på fjernbetjening og fjernsyn gemmer indstilling
6. tv skal så nulstilles så gøres i normale menu indstilling.

og det var de 500,- sparet :) (ville jeg mene du skal punge ud)
nå,
den virker sgu nok ikke på 2012 modellerne :(
men se link her, der er billeder af menu og area option som du skal ændre i.
Af Tom Nielsen
#171156
Super Lgowner..... jeg vil straks forsøge det du skriver, for det skulle jeg nok kunne finde ud af :O).

Takker endnu engang.
Af dk9000
#171170
Ellers skal jeg med glæde komme og gøre det for det beløb :)
Af Tom Nielsen
#171219
Da dk900 er fra nordjylland og ikke sådan lige smutter forbi nordsjælland, er I andre stadig velkommen til at melde Jer på banen! :O)
Af lgowner
#171223
Tom Nielsen skrev:Da dk900 er fra nordjylland og ikke sådan lige smutter forbi nordsjælland, er I andre stadig velkommen til at melde Jer på banen! :O)
tricket er nævnt før.

du går i elgiganten, køber en harmony 300i (mener jeg) til 300,-
går ind på den openlg wiki, som du kan finde på google.
her er koderne for at sætte remote op.
så får du koden sendt til tv, så du kan åbne med koden 0413, så ændret du area option -> nordicUI til 1.
og starter fabriksindstillingerne på tv igen.

og er du snu, så går du tilbage til elgiganten med remoten, og siger du fortrød det. så har du løst det på et par timer og stadig kun brugt tiden og ingen penge :)
Af klinge
#171851
Fik du det til at virke? Og hvordan?

Overvejer at købe http://www.redcoon.dk/B395827-LG-ELECTR ... 60S_LED-TV?

Så vidt jeg kan se er eneste forskel fra den 760T man kan købe dyrere i Elgiganten at 760S også har satellit tuner dvs. den har dem alle DVB-S/T2/C.

Spørgmålet er så om den har nordisk menu. Eftersigende sendes varerne direkte fra Holland. Nogen som har med erfaring med LG tv's fra Redcoon.dk?

Mvh Morten
Af jones31
#171866
klinge skrev:Fik du det til at virke? Og hvordan?

Overvejer at købe http://www.redcoon.dk/B395827-LG-ELECTR ... 60S_LED-TV?

Så vidt jeg kan se er eneste forskel fra den 760T man kan købe dyrere i Elgiganten at 760S også har satellit tuner dvs. den har dem alle DVB-S/T2/C.

Spørgmålet er så om den har nordisk menu. Eftersigende sendes varerne direkte fra Holland. Nogen som har med erfaring med LG tv's fra Redcoon.dk?

Mvh Morten

Efter hvad jeg har hørt har de ikke et særlig godt ry redcoon, de har ikke norddisk menu, men der bliver jo skrevet herinde omkring , at det kan du ændre selv.
Af lgowner
#171880
har selv købt diverse elektonik artikler hos dem, deriblandt 2 skærme. men aldrig haft defekte enheder, så kender ikke deres politik og service her. Resten er dog helt ok, når man ser på priserne, som andre jo primært også fokuserer på.
Af klinge
#171911
Så blev bestillingen sendt, så må vi se hvor lang leveringstiden bliver. 8)

-Morten
Af jones31
#171917
klinge skrev:Så blev bestillingen sendt, så må vi se hvor lang leveringstiden bliver. 8)

-Morten

Har du brug for s tuneren?
Af janbau
#171918
klinge skrev:Så blev bestillingen sendt, så må vi se hvor lang leveringstiden bliver. 8)

-Morten
Nok lidt sent da du jo har bestilft en S model , men har du prøvet at få prisen ned på en 47LM760T Hos Elgiganten .
Jeg købte min 47LM760T til 13399 Hos Elgiganten for ca en Måned siden . Men jeg var også inde hos Elgiganten mange gange og se på Tv der og snakede en del gange med den sælger som kom med denne pris da han synes at jeg skulle købe den frem for en Lm 669 T .

Men måske er der andre som måske tænker på at købe en S model , Måske de skulle prøve at få prisen ned på De Danske T modeler hos Elgiganten .
Af klinge
#171940
jones31 skrev:
klinge skrev:Så blev bestillingen sendt, så må vi se hvor lang leveringstiden bliver. 8)

-Morten

Har du brug for s tuneren?
Nej jeg har egentligt slet ikke brug for tunerne (kun som backup) jeg kører det hele over Windows mediecenter med HDHomerun tunere, så det er kun hvis jeg vil bypasse det at jeg vil bruge DVB-C tuneren.

-Morten
Af klinge
#171941
janbau skrev:
klinge skrev:Så blev bestillingen sendt, så må vi se hvor lang leveringstiden bliver. 8)

-Morten
Nok lidt sent da du jo har bestilft en S model , men har du prøvet at få prisen ned på en 47LM760T Hos Elgiganten .
Jeg købte min 47LM760T til 13399 Hos Elgiganten for ca en Måned siden . Men jeg var også inde hos Elgiganten mange gange og se på Tv der og snakede en del gange med den sælger som kom med denne pris da han synes at jeg skulle købe den frem for en Lm 669 T .

Men måske er der andre som måske tænker på at købe en S model , Måske de skulle prøve at få prisen ned på De Danske T modeler hos Elgiganten .
Det viser sig så at Redcoon heller ikke har varen på lager. Ligesom Elgiganten. Så alt efter hvilken leveringsdato de melder tilbage med så finder jeg ud af om jeg skal aflyse købet hos Redcoon.

Men overordnet hader jeg at prutte om prisen. Jeg hader det hestehandleri... skriv dog hvad i vil have for produktet. Jeg belønner hellere internet butikker om har en lav pris end at skulle lefle en halv time for en sælger i en given butik.

-Morten