Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
#161864
web_1 skrev:For hvor mange er en test at et fjernesyn på hele 70" interessant ... :| Syntes det ville give mere mening hvis i havde brugt tid på at teste et mindre tv. Men det er måske bare mig ...
det gør de jo normalt også.
selvom 70" er noget over hvad jeg planlægger at proppe ind i min stue, syntes jeg det har været interessant læsning...
Af Kolvig
#161871
web_1:

Sådan kan vi alle være så forskellige. Jeg går udelukkende kun efter storskærme og derfor er det da skønt for mig at Flatpanels får muligheden for at teste denne 70". Det er efter min vurdering ganske få storformats skærme Flatpanels har testet og det kan også være det er den eneste?

Rent faktisk havde jeg bestilt denne skærm, men grundet denne test, har jeg imod alle mine forventninger afbestilt den igen, grundet de dårlige betragtningsvinkler....... Fandme godt jeg ikke fandt ud af det, når det hang inde på stuevæggen.

Om det så alligevel skulle blive dette TV, det skal en live afprøvning afgøre, men i første omgang springer jeg over.

Så igen tak til Flatpanels herfra


mvh.
Af Langvad
#162871
Jeg er nu også meget interesseret i de test af store tv. Jeg går selv og overvejer, dette Sharp, samsung og pana plasma i de største str. lige i øjeblikket. Dog venter jeg nogle måneder og ser hvordan 12 modellerne bliver modtaget osv. Da jeg er heftig NFL fan vil jeg dog gerne have at responstiden er rigtig god, og her er jeg ikke sikker på om Sharp er det bedste valg for mig.

Jeg har et af de første LED skærme som Samsung kom med og den synes jeg ikke følger godt nok med under en NFL kamp. Så det kunne da være rart om Rasmus ville sige lidt mere om responstid på dette tv kontra Samsung og Pana plasma, selvom jeg har læst din anbefaling af dem alle:)
Af Langvad
#162901
En anden ting jeg lige ville høre jer om er, at på av-connection skriver de at Sharp tv´et er semi professionelt og de derfor anbefaler driftid på 8 timer pr dag. Nogen som ved om der er hold i det? for gider sq ik sidde og tænke på om man en dag har set for meget tv:)
Af Holm86
#162905
Jeg forstår ikke folk brokker sig over en test af en 70" bare fordi de færreste har råd.

Jeg synes det er fedt/sjovt at læse om topmodeller osv selvom jeg nok ikke selv har råd til dem.

Glæder mig utroligt meget til der engang kommer en test af LG og Samsungs OLED modeller selvom jeg ikke tror mange vil give 50.000 for en 55".
Af Mysen
#162913
Beovision 10 koster 60 kilo for 46", og den ville jeg gerne eje, hvis ikke det var fordi, at andre ting så skulle nedprioriteres.

Jeg er selv tilhænger af så mange topmodel- + storskærmstests som muligt, og jeg havde gerne byttet en af 2011-testsene på de mindre modeller med en test af Philips eller Toshibas topmodel. Det er da efter min mening langt mere spændende læsning, ikke mindst fordi entry- og mellemklassemodeller ligger så tæt, så tæt, som de gør.
Af Langvad
#163701
Jeg har nu læst på av-connection og justbuyit.dk, at denne skærm er en semi professionel skærm som åbenbart ikke må køre mere end 8 timer om dagen. Er der nogen herinde som ved om dette er rigtigt? for så vil jeg ikke have det i mine overvejelser til mit næste tv. Skal dog osse lige nævnes at på 2 andre steder jeg har set den, står der intet om at den max må køre x antal timer om dagen, hvilket for mig er underligt.
Brugeravatar
Af MigSelv
#163717
Langvad skrev:Jeg har nu læst på av-connection og justbuyit.dk, at denne skærm er en semi professionel skærm som åbenbart ikke må køre mere end 8 timer om dagen. Er der nogen herinde som ved om dette er rigtigt? for så vil jeg ikke have det i mine overvejelser til mit næste tv. Skal dog osse lige nævnes at på 2 andre steder jeg har set den, står der intet om at den max må køre x antal timer om dagen, hvilket for mig er underligt.
Du læser det rigtigt, men misforstår infoen. Det er tænkt til brug for butikker, hvor vi snakker "stordrift" af tv. Et consumer tv har vel prædikatet 4 timer om dagen, det semi pro 8 timer om dagen, og pro modeller 24 timer.
I et butiksmiljø, med mere end 8 timers brug om dagen, vil der nok være forbehold med hensyn til garantien.
En printer til 300 kr. fungerer fint i privaten, men sæt den så i et kontormiljø, og den holder måske i en uge.
Bottom line, Sharp'en vil holde bedre/længere til privat brug, end de "normale" tv der ellers sælges ( lidt firkantet trukket op ).
Af Langvad
#163718
MigSelv skrev:
Langvad skrev:Jeg har nu læst på av-connection og justbuyit.dk, at denne skærm er en semi professionel skærm som åbenbart ikke må køre mere end 8 timer om dagen. Er der nogen herinde som ved om dette er rigtigt? for så vil jeg ikke have det i mine overvejelser til mit næste tv. Skal dog osse lige nævnes at på 2 andre steder jeg har set den, står der intet om at den max må køre x antal timer om dagen, hvilket for mig er underligt.
Du læser det rigtigt, men misforstår infoen. Det er tænkt til brug for butikker, hvor vi snakker "stordrift" af tv. Et consumer tv har vel prædikatet 4 timer om dagen, det semi pro 8 timer om dagen, og pro modeller 24 timer.
I et butiksmiljø, med mere end 8 timers brug om dagen, vil der nok være forbehold med hensyn til garantien.
En printer til 300 kr. fungerer fint i privaten, men sæt den så i et kontormiljø, og den holder måske i en uge.
Bottom line, Sharp'en vil holde bedre/længere til privat brug, end de "normale" tv der ellers sælges ( lidt firkantet trukket op ).
Altså det med printeren kan jeg forstå, da man sikkert ikke som privat ville bruge den så meget som et helt kontor ville:)

Men ved et tv er det vel spørgsmålet om det er tændt eller ikke tændt? Er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med den sammenligning:)

Men hvis det kan holde til det samme tv kiggeri som alle mine andre tv har, så er det fint.
Af Langvad
#164906
Var så imponeret over det tv, at jeg nu bare venter på det kommer hjem til mig. Skulle have det torsdag, puha jeg glæder mig til at få det op på væggen:)
Af Trans4M
#165935
Er dette TV's elektronik/komponenter identiske med 60"lillebroderen der hedder LC60LE636S.
Grunden er at vi snart skal til at sælge LC60LE636S på mit arbejde,så det er bare om man kan genbruge kalibrerings-tabellen fra testen til 70" Tv'et,den med Billedprofil,Kontrast,Lysstyrke,Skarphed osv.
Det vil gøre det lidt nemmere/hurtigere at indstille det.

På forhånd Tak :)
Af michaelnacho
#166403
Hey folks

Tak for en god test og fedt med det forum her :-) Jeg er lidt kritisk så det har jo fået mig til denne side.

Da jeg har en projektor som svarer til 91" så er det meget svært for mig at gå ned i størrelse da jeg gerne vil have et fjernsyn. Er lidt træt af der skal være meget mørkt når man skal se noget. Her om sommeren er det nærmest ulideligt pga varmen og ikke særlig fedt at der skal være rullet helt ned og lukket vinduer og døre. Så er på udkig efter en stor skærm.

Jeg var idag ude i elgiganten i Fields (københavn) og se den nye 80" LC-80LE646S. Fed stor skærm med et dejlig klart billede. Dog er den lidt mørk i siderne lagde jeg mærke til, dog til at leve med. Men jeg kan ikke leve med den hakker i billedet ved lettere hurtige panoreringer mv. Det er kun 100hz så det er rigtig ærgeligt. Var ellers klar til at købe det til 35.000kr. Men ved jeg ikke kan leve med det hakkeri.

Så har jeg jo sidde og ledt og læst og fundet frem til 70" LC-70LE836S som jo sku være med 200hz. Den kunne jeg rigtig godt tænke mig at se i virkeligheden. Men elgiganten har den ikke i deres program så vidt jeg kan se og kan ikke finde den nogen andre steder nær københavn. Det kan ikke være rigtigt jeg skal til Jylland for at se skærmen live??

Det billigeste jeg kan finde skærmen til er 28.000kr hos avconnect.dk jeg kender så ikke firmaet og når jeg søger på google map er det en privat adresse. Den kan også fåes til en tusse mere hos av-connection.dk men de ligger som sagt på den anden side af broen.

Er der nogen der kan hjælpe mig på rette vej? :-)
Af Langvad
#166406
Ved ikke hvor du kan se den på Sjælland men kan fortælle, at jeg er meget tilfreds med min! Det med panoreringer tror jeg kan skyldes det program man ser for min gør det kun ved nogle programmer. Skifter jeg eksempelvis over på kanal 5 HD og ser det der middag for 5 eller hvad det er, så er der intet og ser jeg en amerikansk film eller serie kan der godt være det. Mener jeg har læst herinde, at det har noget at gøre med hertz standard.
Af michaelnacho
#166488
Langvad, er det en 70" LC-70LE836S eller 80" LC-80LE646S du har? Der er også en anden 70" som kun er 100Hz ligesom deres 80".

Den 80" i elgiganten stod ude på gulvet og var kun sat til en bluray afspiller, så jeg kunne ikke få set noget andet. Der var smølferne på men ville gerne se noget andet en animationsfilm så fik ham til at sætte fast five på. Der var en masse hurtige bil scener og action og der var rigtig ofte og nærmeste hele tiden at det hakkede. Fandt hurtigt ud af at jeg ihvertfald ikke kunne leve med det. Rigtig surt.

Nu er det ikke SÅ meget fjernsyn jeg ser, så når jeg skal læne mig tilbage i sofaen og nyde mit forhåbentlig kommende fjernsyn så bliver det nok primært til bluray film og det er mest action og bil film jeg ser, så der er tit hurtige frekvenser og panoreringer.