Lidt korrespondance med Samsung.
Hej igen.
Det var ikke et særligt opløftende svar.
Punkt 1:
Inden den 4 januar var der ikke noget problem med billedet i guiden. Hvorfor skulle der så være problemer nu?
Det I siger til mig er at ingen stofakunder vil kunne få denne feature.
Der er da 2 tunere i denne afspiller.
Vil dette også være et problem på det tv jeg påtænker at købe? (UE55D8005).
Det i anførselstegnets er fundet på
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17333
"Bondola skrev:
Der har været en del tråde omkring dette emne, og det har været svært at gennemskue om det er ved Samsung eller YouSee problemet ligger.
Jeg har haft mulighed for at spørge den ved YouSee som rent faktisk ved noget om dette problem, og han svarede sådan på mit spørgsmål omkring manglende mini-billede:
Det skyldes at tv'et går til en bestemt frekvens, når du går i EPG. Tv'et er programmeret til at se om vi signalerer at man kan skanne til en bestemt frekvens for at hente data til EPG, og det gør YouSee.
Dette er helt normalt i andre antennenetværk at det foregår sådan, men i YouSee's net så har vi EPG-data på alle kanaler. Dvs. her behøver tv'et ikke at gå til en anden kanal for at hente EPG-data, men tv'et går til denne frekvens grundet at YouSee signalerer det.
YouSee signalerer dette, da vores Samsung-bokse er nødt til at have dette sat til.
Samsung melder at de i deres 2010-modeller har løst problemet.
-----------
Så er man da kommet lidt nærmere problemet, bekymrende er, at Samsung fortæller deres samarbejdspartnere at de har løst problemet. Glæder mig til deres næste software opdatering....eller gør jeg?"
Stofa informerer om at de sender EPG ud på alle kanaler. Den bliver sendt pr.kanal og pr. QAM. Hvad det så betyder. Skulle hilse fra en af deres programmører og sige de mener problemet ligger i den måde Samsung søger kanaler på.
.
Punkt 2
Synes at det tidspunkt der står i EPG er det tidpunkt programmet starter på. Er det ikke det samme tidspunkt der står i guiden. Burde derfor ikke ske. Er det ikke sådan at EPG sender start og slut signal ud for hvert program.
Punkt 3
Hvis jeg nulstiller min afspiller, vil den så ikke slette alle mine optagelser???
Det ville jeg være lidt ked af.
Håber på en opdatering der fikser dette problem.
Stadig positiv :-).
Hej Michael
.
Tak for din he"nvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Stofa bruger det der hedder Barker Channel til at sende deres EPG information. Denne kræver en separat tuner til EPG i afspilleren og det har den ikke - derfor kan billedet ikke ses.
Med hensyn til at optagelsen starter eller slutter før programmet, er dette fordi udsendelsen bliver sendt forsinket og optageren tager det tidspunkt, der står i EPG. Det, der kan gøres her er en manuel optagelse, hvor du selv vælger start- og sluttidspunkt.
Du kan prøve at nulstille afspilleren for at se, om ikke det hjælper på billedudfald. Du skal have den tændt uden en disk i, åbne Menu og samtidig holde stop på displayet inde i ca. 15 sekunder.
Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig
Laura
Hej Samsung.
Har lige anskaffet mig denne HD-Optager/Blu-Ray afspiller.
Synes det er et fedt produkt der giver et fantastisk billede.
Har dog et par problemer.
Guide:
I forbindelse med omlægning af vores fællesantenne, har jeg efterfølgende intet billede af den kanal men ser i øverste højre hjørne. er der nogen der har samme problem, og evt. en løsning på problemet.
I forbindelse med søgning opgiver Stofa disse indstillinger:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS
Udfald:
Jeg oplever også periodiske udfald på min afspiller. Både ved afspilning af optaget tv og ved DVD.
Optagelser:
Mister af og til slutningen af en film når man sætter den til at optage via guiden. Synes også det er lidt irriterende at den starter optagelsen 5 min før programmet starter.
Er der en opdatering på vej der evt. retter disse fejl.
Påtænker at anskaffe mig F-UE55D8005 LED TV.
Har denne de samme problemer.
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh
Michael