Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KennyJensen
#277137
Well, det er i denne uge, at Infinity War kan nydes på skive, men jeg overvejer et digitalt køb.

- Blu-Ray koster 149-169 kroner.
- Uhd-skiven er uden danske undertekster

Jeg vil gerne eje den med henblik på at nyde den i 4K og HDR senere (drømmer om et OLED-tv). Er Apple/iTunes mit bedste bud?

Jeg har den originale Xbox One, men selvom Microsoft er med i den der samlende filmtjeneste, så tror jeg ikke mit sikrer mig 4K til senere.

Hvor køber I denne og andre film?
Brugeravatar
Af Naiera
#277138
Ja, iTunes er dit eneste bud.
Af kamikazedk
#277142
iTunes er et dårligt bud i den henseende, da Infinity War (samt de øvrige Marvel-film) ikke er tilgængelig i 4K og HDR.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277143
Ja, du skal i hvert fald ikke satse på iTunes for at få 4K-versionen. Den er i Fuld HD og det er usikkert hvorvidt Disney og Apple nogensinde kommer til enighed om at udbyde 4K.

Men lige en præcision: Det er kun de Marvel-film, som Disney ejer, som ikke er 4K. Sony ejer eksempelvis Spiderman og indtil for nyligt har Fox ejet Deadpool. Nu hvor Disney har købt Fox, så er det nok usikkert om Deadpool 2 kommer i 4K på iTunes.
Af kamikazedk
#277162
Torben Rasmussen skrev:Men lige en præcision: Det er kun de Marvel-film, som Disney ejer, som ikke er 4K. Sony ejer eksempelvis Spiderman og indtil for nyligt har Fox ejet Deadpool. Nu hvor Disney har købt Fox, så er det nok usikkert om Deadpool 2 kommer i 4K på iTunes.
Man kan i hvert fald forudbestille Deadpool 2 i 4K HDR, og tænker de har større prioriteter end at forhindre en 4K-launch i september. Men at de så efterfølgende går ind og nedgraderer den er selvfølgelig en mulighed ::l
Af kamikazedk
#277177
Torben Rasmussen skrev:Ja, det har jeg også spekuleret på...
Og så er det helt store spørgsmål, om de så går ind og gør det ved alle film fra Fox, der allerede ligger i 4K + HDR...
Brugeravatar
Af Naiera
#277263
Man kan godt bruge Vudu i Danmark, men man skal selvfølgelig bruge en unblocker som Unblock Us eller Getflix (Getflix er bedre). Der er selvsagt ingen danske undertekster, da tjenesten er amerikansk. Den ejes i øvrigt af Wal-Mart, så man bør måske være klar over, at man støtter et firma der er langt ondere end f.eks. Apple får tæsk for at være.
Brugeravatar
Af bbplayer
#277299
KennyJensen skrev:Er der nogen, som har erfaring med Microsofts UHD-film?
Har lige set deres store, og selvom der dukker nogle UHD film op, så leveres de kun i 1080p , har du en link til en film du ser er 2160p.

Jeg er ikke god til at finde en, eller så skal man finde den fra en Xbox?

Måske er UHD filmene, hvis de findes kun tilbudt til USA?