Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#249773
Jeg har set de 2 første afsnit, som alle andre siger, det er virkelig flot billedkvalitet.

Er der nogen der har læst bagpå og set at normal blu-ray udgaven er i 1080i ;;) Jeg har ikke haft den i endnu, er det mon en skrive fejl?
(normal BD udgaven er 42 min. længere end HDR udgaven).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250132
Ja, vi vurderer det udelukkende på baggrund af den ene disc, som vi ikke har set på andre TV. Det skal nok blive godt :)

Den får i øvrigt lov at køre på Panas UB700 afspiller, som vi har lånt til lejligheden også. Tak for dét!
Af MickDK
#250155
BlueFox skrev:Lyden på David Attenbourghs stemme er stadig svag, og lydniveauet på programmet er lavere end mange andre BBC Earth programmer. DA's var dog tilsvarende svag i et andet BBC Earth program. Gad vide hvad han har gang i? :s
Det lyder som et problem med 5.1/7.1 dekodning af lyd. Hvad jeg tænker på er at lyden fra center kanalen måske mangler? Så får hører du primært anden lyd end stemmen (her musik).

Jeg har ikke oplevet nogen problemer med mit setup og lyden er perfekt: Planet Earth II UHD/HDR + Panasonic 4K bluray afspiller + Pioneer LX-75 surround receiver + LG 65B6V. Lyd går fra afspiller til TV (HDMI) og fra TV til surround forstærker (optisk udgang). Output til front + center + 2 surround speakers.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250157
Spoxy skrev:Så får I ikke testet med Dolby Vision via bluray
Min kommentar var sagt i sjov. Men der er ikke DV i TVet, som Rasmus skriver.
Af Spoxy
#250158
Rasmus Larsen skrev:Dolby Vision på Sonys 2017 TV tilføjes først med en senere opdatering. Jeg gætter på at vi tidligst ser den sidst på sommeren / efteråret.
Jeg tænkte nu mere på, at Panasonic har fravalgt Dolby Vision.
Så du kan ikke få DV via en Panasonic afspiller.