Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#239918
Turbo skrev:Rasmus, der er flere med fede HDR effekter i.

mbm har lige nævnt en, du kender selv til The Martian og The Revenant.
Exodus
Batman og Superman
Fant(4)stic
Kingsman
Man of Steel
The amazing Spider-man2
Warcraft - The Beginning
Everest
Snow White & The Huntsman
The Huntsman - Winter's war
Oblivion

Jeg har en hel del flere film end jeg har skrevet, men efter hvad jeg husker synes jeg ikke alle de andre har de vilde HDR effekter.
Jeg har ikke nævnt Mad Max Fury Road fordi jeg synes ikke der er den vilde HDR effekt i den, synes faktisk den ligner en almindelig BD, hehe.
Dem jeg har nævnt er ikke en vild HDR effekt fra start til slut, men med jævne mellemrum :)
Er der nogle af de nævnte som overhovedet er i 4K master?
Jeg mangler stadig en "rigtigt" 4K film i min samling.
Jeg er dog i tvivl om det reelt er noget jeg bør kigge efter. Mon 4K master er væsentlig bedre end 2K master upscaled til 4K.?
#239929
Jeg synes ikke jeg kan finde ud af det - men jeg læst at film er optaget i 2,5k og 3,5k (for de 4k UBD film vi kan købe indtil videre), om det er rigtig eller ej ved jeg ikke.

EDIT:
Du har selv linket til en side som viser om det er rigtig 4k eller ej, ved den ikke noget om det?
#239932
jo altså tror nu nok fakta fra realorfake4k.com er gode nok,
men jeg står stadig tilbage med spørgsmålet om en rigtig 4k film er bedre end 2K upscaled til 4K.

Mit formål med køb af UHD afspilleren var netop kun at købe film hvor man fik noget ekstra billedkvalitet. altså de 4K.

Jeg gider altså ikke købe en 2K mastered på UHD istedet for til en 2K native afspiller altså en alm. blu-ray.

Jeg læser dog også flere review hvor de sammeligner blu-ray vs UHD blu-ray udgivelserne at UHD udgivelsen ikke altid er noget man skal forvente er markant bedre.
#239934
Jeg har indtil videre ikke set så mange UHD+HDR film endnu, men jeg synes i hvert fald Exodus viste nogle visuelle kvaliteter jeg var imponeret over. Knivskarpt billede og dybde i detajler.
Jeg har Life of Pi og The Revenent liggende klar som jeg hører meget godt om omkring det visuelle. Og The Martian forventer jeg at modtage i næste uge. Så jeg håber lidt på dårligt vejr i næste weekend :p
Har også set Batman vs Superman hvor jeg faktisk var ret imponeret over hvor klart og godt de mørke scener stod.

Mit valg af afspiller landede på Panasonic's DMP-UB900. Primært pga. støjniveauet fra drevet som er mindre end på x-box og Samsungs model. Jeg er måske lidt mere støj-sensitiv end de fleste, men da jeg stod i Hifi-klubben og hørte Samsung afspillerens drev i stille scener, måtte jeg indrømme at det nok ville genere mig, og valgte derfor den mere støjsvage Panasonic.
Inden jeg købte valgte jeg også at teste Samsung mod Panasonic i et reelt surround-sound setup med LCD/LED TV (har dog selv OLED). Umiddelbart havde jeg lidt svært ved at se forskel på billedkvaliteten, men på lydsiden synes jeg altså at Panasonic havde en mere "fyldig" lyd. Det er jo lidt svært at beskrive, da det jo er en subjektiv oplevelse, men efter dette var jeg ikke i tvivl.

Og så lige en note omkring lysstyrke if. med HDR, så er der jo skrevet stolpe op og stolpe ned mange steder på nettet omkring at LED kan præstere højere lysstyrke end OLED og at dette efter sigende skulle være bedre.
Men når jeg ser HDR på mit OLED, som "kun" kan nå lidt over 6-700 nits, så føler jeg absolut ikke at jeg mangler noget lysstyrke. Hvis der er en scene hvor man f.eks. har filmet solen i den ene del af billedet så lyser mit TV i den del af billedet altså så meget op, at hvis man sidder i "biograf-mørke" så kan man godt misse lidt med øjnene O_O
#242179
Turbo skrev:Rasmus, der er flere med fede HDR effekter i.

mbm har lige nævnt en, du kender selv til The Martian og The Revenant.
Exodus
Batman og Superman
Fant(4)stic
Kingsman
Man of Steel
The amazing Spider-man2
Warcraft - The Beginning
Everest
Snow White & The Huntsman
The Huntsman - Winter's war
Oblivion

Jeg har en hel del flere film end jeg har skrevet, men efter hvad jeg husker synes jeg ikke alle de andre har de vilde HDR effekter.
Jeg har ikke nævnt Mad Max Fury Road fordi jeg synes ikke der er den vilde HDR effekt i den, synes faktisk den ligner en almindelig BD, hehe.
Dem jeg har nævnt er ikke en vild HDR effekt fra start til slut, men med jævne mellemrum :)
Må man spørge, hvor køber du disse, Amazon UK?
#242183
Selvfølgelig må man spørge om det :)
Jeg har købt 2 stk. via blu-ray.com som sendte mig til Amazon.com da jeg trykkede buy. Resten har jeg købt i Elgiganten. Jeg har 32-35 stk. UBD m. HDR.

Hold dig langt væk fra CDON og dvdoo.dk, de er de dyreste i Danmark med UBD skiver.
#242185
Turbo skrev:Selvfølgelig må man spørge om det :)
Jeg har købt 2 stk. via blu-ray.com som sendte mig til Amazon.com da jeg trykkede buy. Resten har jeg købt i Elgiganten. Jeg har 32-35 stk. UBD m. HDR.

Hold dig langt væk fra CDON og dvdoo.dk, de er de dyreste i Danmark med UBD skiver.

Tak

Det bliver vel så Elgiganten hvis jeg får købt mig en Oppo ;)
#242190
KBW, i Danmark er Elgiganten billigst med UBD skiver og de tager ingen porto - men vær' obs på de spammer dig. Køber man f.eks. 5 film, når man har modtaget dem, så kommer der med 3-4-5 dags mellemrum en mail for hver film med en forespørgelse om hvordan man synes handlen gik med link til PlatPilot. Dvs. man får 5 mails med 3-4-5 dags mellemrum mellem hver mail efterfølgende. Total latterligt.

JM, UBD film sælges ikke på USB stick - ja, man kan afspille 4k HDR via USB porten på TV'et.

EDIT: http://demo-uhd3d.com/ der kan du hente nogle 4k HDR demoer og smide dem på en USB nøgle så du kan se dem på TV'et.
Senest rettet af Turbo 6. dec 2016, 20:24, rettet i alt 1 gang.
#242214
jesper.møllen skrev:Jeg har netop købt uhd tv, men har ingen nært forestående planer om at købe en afspiller. Findes der steder hvor man kan købe film og afspille dem fra USB og er det overhovdet muligt at afspille uhd/hdr på denne måde ?
I USA findes FandangoNOW tjenesten, som tilbyder, at man kan købe film og downloade dem ned på en USB-harddisk. Adgangen bliver dog lukket fuldstændig ned og krypteret, så du ikke kan tage dem over på f.eks. en PC.

Ellers sælger Vudu film i 4K/HDR og Google Play i 4K til streaming. Det kræver blot, at du får oprettet en amerikansk bruger - måske sætter noget unblocking op til Vudu (har ikke prøvet).