Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#237904
Efter at have opgraderet TV og afspiller vil jeg gerne i gang med at bygge mit eget katalog af 4K film op. Og gerne med versioner hvor der også er danske undertekster som en mulighed.
Indtil videre synes jeg det ser ud til at Elgiganten er billigst på 4K filmene, men deres katalog er ikke så stort (endnu). De fleste koster 199,- eller 249,-
Så er der cdon.com men de er en del dyrere plus at man skal betale fragt hvis det er under 800,- man bestiller for (det skal man ikke hos Elgiganten). 4K filmene koster hos cdon.com hele 299,- eller mere.
Er der nogen der kender andre steder man kan købe 4K film til en fornuftig pris, inkl. evt. fragt, hvor filmene kommer med danske undertekster?
#239318
Elgiganten i DK er mindst lige så "billige" som Amazon... tror ikke det kan betale sig at købe dem fra udlandet. The Maze Runner koster 34 pund (+fragt) fra UK - og selv med det raslende pund, lad os bare gange med 8, så er det langt dyrere end de 199,- i Elgiganten.


Og så findes der jo desværre nærmest ingen titler, og synes ikke der sker noget. Virker som om formatet er dødt før det kom igang :(
#239321
Ved ikke om det gør sig gældende hver gang - men da jeg købte 2 film på amazon.com gik der knap en måned, så fik jeg portoen tilbage.

dvdoo.dk kan tage dem hjem men de er næsten lige så dyre som CDON (alt for dyre).

Elgiganten har sat alle deres til 199,-.
De få de havde sat til 249,- har de sat ned.
#239324
Simon R. skrev:Og så findes der jo desværre nærmest ingen titler, og synes ikke der sker noget. Virker som om formatet er dødt før det kom igang :(
Det samme gælder streamingtjenesterne i USA. Udbuddet af film i 4K/HDR er pt. småt. Jeg tror nok det skal vokse hurtigere i takt med, at de nye formater tænkes ind i produktionen af film fra start.
#239327
Rasmus Larsen skrev:
Simon R. skrev:Og så findes der jo desværre nærmest ingen titler, og synes ikke der sker noget. Virker som om formatet er dødt før det kom igang :(
Det samme gælder streamingtjenesterne i USA. Udbuddet af film i 4K/HDR er pt. småt. Jeg tror nok det skal vokse hurtigere i takt med, at de nye formater tænkes ind i produktionen af film fra start.
Jo men nærmest samtlige 35mm og 75mm film masters kunne med fordel laves i en 4k master nu, og få større detaljerigdom end de 2k-masters der findes i dag. Så hvor er Indiana Jones, Star Wars (altså de 3 første - de tre midterste er jo nærmest skudt på et DV-kamera fra Fona anno 2000), Disney-kataloget, Pirates of the Caribbean etc etc.... Svaret er nok, at selskaberne ikke gider bruge penge på noget, de ikke rigtig ved om bliver til noget... og så længe det forholder sig sådan, så BLIVER det jo ikke til noget... 8-)
#239328
Meldingen fra de fleste studier er, at de er i gang. Jeg tror bare ikke, at det er prioriteres lige så højt, som at udgive nye film :) Da jeg besøgte Sony Pictures' Hollywood-studie i 2013 arbejdede de på bl.a. en remastered udgave af Lawrence of Arabia. De blev dog nødt til at gå store dele af filmen igennem frame for frame fordi filmrullen var begyndt at krakelere og fade. Den kom vist ud i januar 2016, så det har taget i hvert fald 2-2,5 år.

Dengang arbejdede de også på 4K-versionen af Breaking Bad. Den kom som bekendt ud for et stykke tid siden.