Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
#106406
En anden anbefaling: Hawk the Slayer.

Den er godt nok gammel efterhånden, og jeg ved slet ikke om man kan få den på DVD? For ikke at sige Blu Ray...
Brugeravatar
Af C-TEI
#106441
Hehe, denne tråd er vist gået hen og blevet rigtig aktiv. :)

Lad os fortsætte med at poste gode foreslag :)

Så jeg vil også bidrage med et par film:

Den uendelige historie
Den uendelige historie 2
Big Fish
Solomon Kane
Pan's Labyrinth
Where the Wild Things Are
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#106448
Uhhh ja! Big Fish og Pans Labyrint er fede! Den udendelige historie er fed ligesom Willow var det - på den lidt gammeldags filmeffekmåde. Personligt så fandt jeg disse film noget bedre da jeg så dem som purk, end da jeg genså dem som voksen. Nogle ting skal man bare ikke genopfriske - lidt ligesom de gamle Ewok-film!
Af Martin Sjøstrand
#106452
Og den bedste eventyr film nogen sinde... måske mere skattejagt, men syntes godt den kan bruges :)

The Goonies!

Er på vej på blu-ray i en 25 års jubilæumsudgave
Af rikki
#106530
Jeg ved ik med den her:Hvem springer kineserne for.
Af kjeppesen
#106531
jeg kan også kun melde mig som en stor fan af både Big Fish og Pans Labyrint som begge er fantastiske film. Jeg ved dog ikke hvor meget de er i 'LOTR' og Narnia genren selvom de begge falder ind under eventyr-kategorien.

Men super film. Det fås ikke meget bedre. Jeg kan se dem begge om og om igen. Pans Labyrint er desuden sindssyg flot lavet.

/Karsten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#106536
En kommentar til LOTR-filmene: I BluRay-versionen er de ikke noget at råbe hurra for. Kun nr. 3 leverer rent faktisk en kvalitet, som ligner HD. Den første disc ligner nærmest DVD.
Brugeravatar
Af C-TEI
#106606
har ikke fået set the Goonies. Er den værd at se?
Af Martin Sjøstrand
#106607
@C-TEI

Svært at svare på. Jeg har set den mindst 25 gange, og jeg elsker den. For mig er det god gammel klassisk Spielberg magi, og nostalgi og hygge hver gang jeg ser den. Jeg så den nok første gang da jeg var omkring de 7 år, og forbinder den med hyggelige minder, og syntes generelt bare det også er en god eventyr/skattejagtsfilm.... Men de gange jeg har vist den til venner der ikke har et forhold til den, virker det ikke som om de har syntes den holder... Men jeg ville da give den en chance :)
Brugeravatar
Af C-TEI
#106739
Selvfølgelig har vi alle vær vores smag. Langt tilbage fik jeg anbefalet Labyrinten, med Jennifer Connelly og David Bowie og jeg må sige at filmens univers og helhed er fantastisk. Men historien og Jennifers skuespil, terrorisere denne film fuldstændig. Aldrig har jeg set så dårligt skuespil af et barn på film. Men sjovt nok synes jeg at den var værd at se adligevel, bare på grund af hvordan den var blevet lavet og skabt på.

Martin Sjøstrand kan du ikke prøve at beskrive vilke film man blander sammen, for at få denne film forklaret lidt nærmere hen af, i henhold til stil af filmen.
Af Martin Sjøstrand
#106752
Martin Sjøstrand kan du ikke prøve at beskrive vilke film man blander sammen, for at få denne film forklaret lidt nærmere hen af, i henhold til stil af filmen.
puuh, den er da lidt svær at forklare :)

Jamen altså det er en skattejagtsfilm, i Klassisk Steven spielberg stil, med en gruppe unger, der skal finde en skat, som er en gammel legende i byen, om en pirat der holdt til i den kystby. Der er en masse kort, ledetråde, gåder osv de skal løse, og minder mig lidt om Indiana Jones i den henseende.

Den har det der "feel" af "magi" som E.T, Big, Indiana Jones og Tilbage Til Fremtiden havde dengang

Nu ved jeg ikke hvor gammel du, men jeg er 31, hvilket vil sige jeg var 6 år da den kom frem. Ved ikke om jeg har været en 7-8 år da jeg så den første gang, men mig giver den i hvert fald gode/hyggelige minder, som den slags film, sammen med Nintendo 8-bit og tegnefilm på SuperChannel gav :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#106755
Var der nogen der say Indiana Jones? Findes de tre første også på BluRay (4'eren er en af de ringeste film der blev produceret dét år, så den tæller ikke). Jeg kan finde dem på Amazon.com, men ellers er det lidt sparsomt med informationer om dem.
Af Martin Sjøstrand
#106760
Var der nogen der say Indiana Jones? Findes de tre første også på BluRay
nope, det går ikke så stærkt for den gode hr. spillerberg med at få alle hans film ud på blu-ray !:(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#106761
Ja, Star Wars er der jo ikke nogen der har ventet på, så dér kan han bare tage sig gooood tid.