Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#119709
Jeg har købt en PS3 for godt en 2 uger siden men ville gerne komme online på den nu.Jeg har dog ingen anelse om hvad jeg skal gøre da jeg hverken har prøvet en router før eller elelr at gå online med en spillekonsol

Mit hjemmenetværk er en TDC home duo forbindelse(ikke trådløs) hvor der fulgte et modem og en telefoni adapter med, disse ligger ude i stuen og et ethernet kabel går ind til mit værelse bag på pc´en for at den kan komme på net. Min PS3 står ca. ½ til 1 meter væk fra mit PC kabinet. Hvad er den nemmeste måde at komme online på for en konfiguration som denne?

Jeg var i el giganten og købe noget men jeg synes det gik for lidt hurtigt og jeg ved ikke helt hvad jeg står med, han solgte mig disse:

Jensen Scandinavia Wireless Router 150 Mbps-11n til : 299 kr

Hama CAT5e PATCH Cable US 8p8c til : 130 kr

jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal med disse og overvejer om jeg skal levere det tilbage eller om det kan bruges i så fald er de gode nok?
#119725
SquiRe skrev:Jeg har købt en PS3 for godt en 2 uger siden men ville gerne komme online på den nu.Jeg har dog ingen anelse om hvad jeg skal gøre da jeg hverken har prøvet en router før eller elelr at gå online med en spillekonsol

Mit hjemmenetværk er en TDC home duo forbindelse(ikke trådløs) hvor der fulgte et modem og en telefoni adapter med, disse ligger ude i stuen og et ethernet kabel går ind til mit værelse bag på pc´en for at den kan komme på net. Min PS3 står ca. ½ til 1 meter væk fra mit PC kabinet. Hvad er den nemmeste måde at komme online på for en konfiguration som denne?

Jeg var i el giganten og købe noget men jeg synes det gik for lidt hurtigt og jeg ved ikke helt hvad jeg står med, han solgte mig disse:

Jensen Scandinavia Wireless Router 150 Mbps-11n til : 299 kr

Hama CAT5e PATCH Cable US 8p8c til : 130 kr

jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal med disse og overvejer om jeg skal levere det tilbage eller om det kan bruges i så fald er de gode nok?

Hejsa, du burde jo sådan set have 2 muligheder.

1. du kan trække et kabel mere fra routeren og indsætte dette i PS3'en (bedste løsning, da det næsten ingen unødig data-tab giver)
Find internet/netværk-opsætning på din PS3, den finder selv ud af det...

2. Der er indbygget wireless (trådløs netkort) i PS3'en og du skriver at det er wireless router, du har...
Ved opsætning skal du kende dit kodeord til det trådløse netværk. Du kan tænde/finde trådløs opsætning i ps3 menuen.

Du skal downloade en del, førend du kan spille ca. 1-2 timer altafhængig af hastighed, førend at tingene kører.

Lad mig samtidig oplyse om muligheden for at bruge din PS3 som mediastreamer, hvor den kan finde filmene på din computer og så vise dem på din tilsluttede tv-skærm.

hilsen martin
Brugeravatar
Af SquiRe
#120712
Jeg har nu prøvet at forbinde en en Jensen Scandinavia Router i omkring 4 timer igår uden held og afleveret den tilbage i butikken da de 14 dage returret udløb, jeg kunne ikke finde ud af det. Den fandt signalet af routeren men hvergang jeg godkender siger den ip adress timed out ved sidste hurdle

Kan i bare hjælpe mig med at få en Switch istedet for som ikke er kompliceret at indstallere og hvordan man gør, igår var den eneste måde jeg kunne komme online på var at tage ethernet stikket ud af enden af min PC og putte den ind i PS3 istedet og det funkede uden problemer, det er dog meget svært for mig at gøre det her hvergang da jeg hele tiden skal skifte mellem PC/PS3 for at komme online og samtidig skal jeg trække min PC ud af væggen hvergang for at få kablet overtil PS3