Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#90837
Er lidt i tvivl om jeg poster i det rigtige forum, men here goes!

Jeg har et Phillips 40" LCD-TV fra 8000 serien (http://www.consumer.philips.com/c/tv/80 ... prd/da/dk/), jeg har med et VGA-stik (ja, ingen HD - ærgeligt!) forbundet min bærbar til fjernsynet så jeg kan se film på fjernsynet.

Nu er problemet så at jeg ønsker at få lyden fra bærbaren over igennem fjernsynets højtalere, men jeg aner ikke hvilket stik jeg skal bruge!

Håber i kan hjælpe! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#90840
Du har nok ikke andre muligheder end at bruge det minijack-stik som sidder i hovedtelefon-udgangen på din PC og så finde et analogt input (nok blot 2xRCA = rød/hvid phono) på dit TV. Et sådant kabel kan købes overalt. De fås i mange forskellige kvaliteter.
#90841
bummelum skrev:Er lidt i tvivl om jeg poster i det rigtige forum, men here goes!

Jeg har et Phillips 40" LCD-TV fra 8000 serien (http://www.consumer.philips.com/c/tv/80 ... prd/da/dk/), jeg har med et VGA-stik (ja, ingen HD - ærgeligt!) forbundet min bærbar til fjernsynet så jeg kan se film på fjernsynet.

Nu er problemet så at jeg ønsker at få lyden fra bærbaren over igennem fjernsynets højtalere, men jeg aner ikke hvilket stik jeg skal bruge!

Håber i kan hjælpe! :)
du skal have gang i noget forstærker eller aktive højtalere. det kan ikke lade sig gøre at få tvet til at afspille lyden hvis du sende video gennem vga(eller dvi for den sags skyld)
Af TubTub
#90842
yakken skrev:Du har nok ikke andre muligheder end at bruge det minijack-stik som sidder i hovedtelefon-udgangen på din PC og så finde et analogt input (nok blot 2xRCA = rød/hvid phono) på dit TV. Et sådant kabel kan købes overalt. De fås i mange forskellige kvaliteter.
ja men en indgang på tv'et vil typisk være dedikeret til en bestemt av-kanal og ikke kunne "flettes sammen" med videosignalet
Af TubTub
#90843
hvis du har en ps3 vil du kunne afspille film fra din computer trådløst igennem dlna fuktionen med både lyd og billede.
Af Nick_S
#90847
Jeg mener faktisk at der på netop dette tv (og mange andre faktisk) er en PC input til netop RCA.
Så det er bare ned i den lokale expert eller fona og købe 3.5mm jack -> phono kabel på den ønskede længde :)
Af bummelum
#90924
Tak for de hurtige svar!

Jeg har faktisk i forvejen to højtalere som er forbundet til min bærbar, og de bruger sådan et stik som i nævnte, med hhv. et rødt og hvidt stik til venstre/højre højtaler. Jeg satte dem i audio-input stikket og prøvede at spille en film mens fjernsynet var forbundet. Men der kom stadig ingen lyd!
Så prøvede jeg med et andet stik som forbandt den venstre højtaler med den højre, et med gult hoved. Det røg så i bærbaren og i et andet slags stik bagpå fjernsynet og voila - så var der lyd!

Men.. Hvis jeg skruer op for lyden på bærbaren begynder lyden at skratte voldsomt, hvorimod hvis jeg skruer op på fjernsynets volumen er der ingen stratten. Desuden er der en mindre forstyrren i video signalet når lydstikket er sat i :S