Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 7500-Rico
#86472
Hej allesammen.

Jeg har været igang med at finde ud af en masse om PS3 og 360, og har derfor set en masse film hvor de bliver sammenlignet.

Fandt så lige en film, hvori der bliver forklaret at man kan ændre 2 indstillinger på sin PS3 for at få en ENDNU bedre kvalitet, der gør at den ikke er så "washed out" som de kalder det.

Se den her film, og se hvordan du ændre disse indstillinger :) ...
http://www.youtube.com/watch?v=5HvdRfUm ... o_response

Det kaldes RGB som skal ændres fra "Limited" til "Full".

Nu vil jeg gerne bede alle PS3 ejere, om at prøve dette, og se om det virker. Hvis i allerede har prøvet dette, så giv gerne en kommentar, og skriv om det er blevet bedre :) ..

Håber i kan bruge det.
Af Guruen
#86476
Jeg er lidt nysgerrig:

Giver dette Tweak bedre billede når der afspilles blue-ray, eller er det kun til gaming?
Af 7500-Rico
#86478
Den er svær.. Den kan jeg desværre ikke svare på. Filmen visses kun med eksempler af spil :)
Af abel
#86512
Hvis du ændre RGB fra limited til full, mister man shadow details, da det ikke længere er muligt at lave det der i fagsproget hedder above white og below black.

Det er ihvertfald den forklaring jeg fandt frem til da jeg satte min Denon Blu-ray op.... den har samme indstilling. Billedet bliver mere sort, og ser netop ikke "washed-out" ud, men det er et forkert billede, og ikke det producenten af filmen havde tiltænkt.

Alle detaljerne i mørke flader forsvinder og bliver bare én stor sort overflade.
Af Jacob23
#86518
Fedt! godt spottet 7500-Rico :)
Jeg skal nok give en tilbagemelding senere i dag om hvor meget billedkvaliteten ændres.
Af Makaus
#86524
Det er én stor misforståelse, det med RGB, hvis dit fjernsyn ikke kan klare de farver, bliver alle mørke scener ødelagt.
Af Cutter
#86528
Jeg sad og legede lidt med det igår,,, Jeg så Labyrinth på BD, og hvis jeg kørte med RGB, så kom der ekstra mange farver, men det er slet ikke naturligt,,,så det skal nok ikke bruges til BD eller spil!
Af 7500-Rico
#86589
Tak Jacob :) ..

Det kan godt være det ikke er godt til BD, men den bliver ikke washed out, som jeg synes giver en lidt dårligere billedkvalitet.. Synes billedet bliver meget skarpere med "Full", og jeg kan ikke se at Shadowdetail forsvinder, så jeg kommer helt sikkert til at bruge det :)