Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fjollekongen
#66741
Jamen kan man da ikke tilslutte sin 3 år gamle xbox360 med et sourroundsæt a mærket sony dav-dz260???? hverken sony support eller xbox support ved en fis! konsollen har ingen hdmi ind el udgange. kan man da købe en adaptor el. lign. som kan bruges istedet? jeg har lige nu tilslutte sony lyden til mit sony 32w4000 via hdmi. der er 3x hdmi i tv´et og et i lyden. i lyden er der lige nu af ubenyttede porte: coaxial, optical samt en dmport. og jeg ved absolut intet om det! Jeg vil da bare så forfærdelig gerne spille fifa med klasselyd

håber i kan og vil hjælpe
Af Plasman1978
#66750
Du kan benytte dig af det medfølgende component kabel som fulgte med 360'eren,deri skulle der gerne sidde en optisk udgang som du kan forbinde til dit surroundsæt vha. et optisk kabel. Så vil du kunne få lyden ud som Dolby digital ;)
Af fjollekongen
#67377
mange tak! det er lige en kende federe nu!

Jeg sidder og lurer på, om der er den store forskel på, at have tilsluttet xboxen med component eller hdmi? Min konsol er ca 3 år gammel, og har derfor ikke en hdmi udgang. kan der købes en adapter så component bliver hdmi?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67378
Nej, komponent er analogt og HDMI er digitalt. Det kan du ikke konvertere med et simpelt stik eller et kabel. Desuden er ouputtet jo ikke digitalt fra Xboxen, så der er ikke nogen grund til at forsøge at konvertere det.
Af fjollekongen
#67379
Kan det tænkes, at de "nye" udgaver af 360'eren er med hdmi? Kan nogen fortælle mig, om man kan reducerer larmen fra maskinen. Det er vel egentlig den eneste fejl ved en 360'er.
Af hapseleg
#67439
min xbox 360 er med hdmi 1.2 så det er skam digitalt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67474
Så vidt jeg ved er Xboxen lavet i flere versioner, hvoraf den nye har HDMI. Om de tidligere modeller også havde det, men bare ikke havde det rette stik med, ved jeg så ikke. Uanset hvad, så kan komponent ikke konverteres til HDMI.
Af Biver
#73884
Hvis du vil have billedsignalet ud i fuld digital kvalitet, så bliver du nødt til at anskaffe dig en nyere Xbox :((

De ældre modeller har kun udgang til komponent, hvorimod de nyere (som min egen) både har komponent og HDMI
- Desværre mangler jeg bare lidt et ordentligt TV, så jeg kan udnytte HDMI udgangen, og få et bedre billede.



... Men heldigvis kan du jo "nøjes" med at købe en Arcade/Core (eller hvad den billigste model nu hedder idag), hvis du allerede har harddisk osv. til din nuværende Xbox :)
Af Swims
#77726
Correct me if im wrong....

Men er det ikke sådan at hvis man køber et HDMI kabel til sin xbox, så er det lige meget hvor gammel maskinen er? Jeg tror da i hvertfald at dette kabel virker lige meget hvilken udgave du har af x360.

Det skal siges at jeg ikke selv har afprøvet det. (Kan ikke bestemme mig for hvilket TV jeg skal ha, så den står stadig på billedrørs tv)

http://www.getmore.dk/køb-microsoft-xbo ... 005_p.html