Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tbigum
#66351
Nu har jeg endelig fået mit nye tv, et 52" W5500 og har så selvfølgelig fået nogle blue-ray film og det ser generalt fint ud, men jeg synes mange gange, at efter opløsningen og billedet er blevet det bedre, så synes jeg det er så om at filmeffekter bliver mere synlige og man kan se det ikke er ægte, bla. Indiana Jones 4 som jeg så her forleden, i slutningen hvor de flygter fra templet, så synes jeg at man tydeligt kan se det er computer-animeret, da jeg så den i biffen så det slet ikke sådan ud, der så det hele mere naturligt ud.

Er det bare mig der er mærkelig?? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#66354
Har du prøvet at slå motionflow fra?
Af xcardman
#66356
tbigum skrev:Nu har jeg endelig fået mit nye tv, et 52" W5500 og har så selvfølgelig fået nogle blue-ray film og det ser generalt fint ud, men jeg synes mange gange, at efter opløsningen og billedet er blevet det bedre, så synes jeg det er så om at filmeffekter bliver mere synlige og man kan se det ikke er ægte, bla. Indiana Jones 4 som jeg så her forleden, i slutningen hvor de flygter fra templet, så synes jeg at man tydeligt kan se det er computer-animeret, da jeg så den i biffen så det slet ikke sådan ud, der så det hele mere naturligt ud.

Er det bare mig der er mærkelig?? :)
køb et pioneer tv :)

Hvis du har læst mange af de tråde som omhandler korrekt billede. Så er det netop et pioneer som giver den samme oplevelse i bio. Det har ikke noget med blu-ray af gøre men dit tv.
det bedste er faktisk en projektor.

har du prøvet at slå alle filter og motionsystemer fra, det giver nemlig et kunstig billede.
Af Delorean
#66357
Jo men slå motionflow fra. Men ellers det så også kunstig ud i biografen om det var ligeså meget som på dit tv er jo så lige det.
Af tbigum
#66358
yakken skrev:Har du prøvet at slå motionflow fra?
Det har jeg ikke prøvet, men vil da lige prøve det, og se om det hjælper, det kan jo også bare være selve effekterne der ikke er bedre :)
Af Zap
#66367
tbigum skrev:Nu har jeg endelig fået mit nye tv, et 52" W5500 og har så selvfølgelig fået nogle blue-ray film og det ser generalt fint ud, men jeg synes mange gange, at efter opløsningen og billedet er blevet det bedre, så synes jeg det er så om at filmeffekter bliver mere synlige og man kan se det ikke er ægte, bla. Indiana Jones 4 som jeg så her forleden, i slutningen hvor de flygter fra templet, så synes jeg at man tydeligt kan se det er computer-animeret, da jeg så den i biffen så det slet ikke sådan ud, der så det hele mere naturligt ud.

Er det bare mig der er mærkelig?? :)
...vil det sige du har set Indy 4 hele to gange...? Du må alligevel være glad for dit tv.... ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#66373
tbigum skrev:, det kan jo også bare være selve effekterne der ikke er bedre :)
Ja, det er da en mulighed, men 100 Hz systemerne kan nu også godt bidrage negativt til filmoplevelsen. Sony er dog pt. dem der laver de bedste 100 Hz systemer, men det er jo ret nemt at undersøge om det er dét der er grunden.
Af cableguy
#70571
Jeg oplever at nogle film er for mørke og farvemættet. Jeg tror det er et bevidst valg fra instruktøren, for når man ser på ekstramaterialet, hvordan de har optaget scenen, så ser samme scene helt anderledes ud - mere naturlig vil jeg sige. Det er som om, ínstruktøren lægger et eller andet filter ud over selve filmen. Jeg har set det på Changeling og Hancock.
Af junsas
#70579
tbigum skrev:Nu har jeg endelig fået mit nye tv, et 52" W5500 og har så selvfølgelig fået nogle blue-ray film og det ser generalt fint ud, men jeg synes mange gange, at efter opløsningen og billedet er blevet det bedre, så synes jeg det er så om at filmeffekter bliver mere synlige og man kan se det ikke er ægte, bla. Indiana Jones 4 som jeg så her forleden, i slutningen hvor de flygter fra templet, så synes jeg at man tydeligt kan se det er computer-animeret, da jeg så den i biffen så det slet ikke sådan ud, der så det hele mere naturligt ud.

Er det bare mig der er mærkelig??


:)





Så skulle du prøve at se King kong , det er endnu værre! :s
Af BrianH
#70586
Med et Pioneer vil computeranimationerne forsvinde og Indy bliver 20 år yngre :) :)