Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#288362
DaneLaw skrev:Som skrevet så omhandler det alene prispolitikken, at den ikke må svinge kva IP adresse.
Det er ikke korrekt, de nye regler handler om salg til ALLE eu lande, og ikke prisen. Du skal ligestilles med nationale borgere her, desværre for mig, så er amazon eksempel jo bare, at vilkår er, de kun vil sende det til mig hvis jeg opgiver en tysk adresse.
Sådan har amazon jo hele tiden været. Jeg er ikke blevet nægtet noget og jeg har ikke fået højere pris. Sådan er det heller ikke med de nye regler, de må ikke tager meget mere for at sende til Danmark end til Tyskland som de nye regler er, de må tage det som nu er udgiften som jeg læser det, dog kun hvis vilkårer er sådan for andre udenlands handler. Er det national salg, så skal jeg kun kunne kræve at få det på lands adresse eller hente det selv.
Prisen er slet ikke kommet på tale der.
#288383
bbplayer skrev:
DaneLaw skrev:Som skrevet så omhandler det alene prispolitikken, at den ikke må svinge kva IP adresse.
Det er ikke korrekt, de nye regler handler om salg til ALLE eu lande, og ikke prisen.
Hvordan kommer du frem til at den sætning siger det som du tolker?
Hvis du er i tvivl bbplayer så er det et hav af artikler som omhandler disse regler og hvad de omfatter.. de gør det meget klart hvad og hvilke forhold det omhandler.

og som skrevet, hvis du har et problem med at købe ting i en given udenlandsk forretning som ikke vil sende til Danmark så er der muligheder for at overkomme dette.
Men jeg er usikker på hvad det er som du er i t vivl om.. reglerne vedørende prispolitikken som kan variere fra det ene lands ip til det næste og efter devisen "går den så går den" var jo det bærende problem. :)
#288388
DaneLaw skrev:
bbplayer skrev:
DaneLaw skrev:Som skrevet så omhandler det alene prispolitikken, at den ikke må svinge kva IP adresse.
Det er ikke korrekt, de nye regler handler om salg til ALLE eu lande, og ikke prisen.
Hvordan kommer du frem til at den sætning siger det som du tolker?
Hvis du er i tvivl bbplayer så er det et hav af artikler som omhandler disse regler og hvad de omfatter.. de gør det meget klart hvad og hvilke forhold det omhandler.

og som skrevet, hvis du har et problem med at købe ting i en given udenlandsk forretning som ikke vil sende til Danmark så er der muligheder for at overkomme dette.
Men jeg er usikker på hvad det er som du er i t vivl om.. reglerne vedørende prispolitikken som kan variere fra det ene lands ip til det næste og efter devisen "går den så går den" var jo det bærende problem. :)
jeg synes mit link og eksempel besvarer og forklarer prisen ikke er emnet.

viewtopic.php?p=287905#p287905

Der behøver du bare læse lidt selv på de nye forordninger som EU har vedtaget.
#288389
DaneLaw skrev:[Hvordan kommer du frem til at den sætning siger det som du tolker?
Måske skal du hellere begrunde om din tankegang er på et andet plan end der hvor svaret egentlig burde være, for når emnet er nye EU regler, nægtelse af salg via geo blocking, så kan jeg ikke se hvorfor du skal bruge producent pris politikker på banen og alt muligt andet som du mener er årsagen til EU's nye forordning som åbner grænser for salg over landegrænser på lige vilkår, uden at producenten kan gøre noget mere og begrænse salget men det var jo ikke sådanne filosofiske tanker der skulle lægges i overskriften for det er ikke der problematikken er i det daglige for dem med geo blocking problemer :)
#288394
Du vrøvler bbplayer..og køre i i ring uden kontekst..
Forsøgte at forklare dig at du godt kunne købe fra andre lande selvom de ikke vile sælge til Danmark da du brokkede dig over en eller anden ting som du ikke kunne købe fra amazon.de
alverdens saltet flueknepperi, i mangel af indsigt kommer vi jo ingen vegne med, men hvis du har et reelt problem eller et muligt produkt som du gav udtryk for. -og som du hjertens gerne vil købe fra en given udenlandsk EU-forretning som netop ikke sælger til Danmark så må du jo sige til' så kan det være man kan hjælpe, ellers må du læse disse vedtaget regler og hvad de omfatter i praksis... det er allerede gengivet i tråden flere gange, og som svar på dit topic. :)

Tråd topic bbplayer.
Jeg er ikke sikker på at have forstået reglerne som nyhederne omtaler, eller om dette kun er relevant til Geo blocking funktioner?
Jeg tænker mere at sider som amazon på den tyske side, blokerer for at man kan købe deres produkter i Danmark og flere sælger hos amazon har samme restriktioner og ikke vil sende til Danmark?
Det kunne være godt man kunne købe direkte fra Amazon hvis man nu skal have nye 3. gen alexa produkter.
Eller mobil telefoner og andet som sælger ikke vil sende til Danmark
Måske er begræsningen bare ikke lige præcis dette?
Igen' ja du kan godt købe produkter hvor en given tredjeparts sælger hos amazon.de ikke ønsker at sende til Danmark, det kræver dog en forwarding adresse, og nej de ny regler omhandler ikke at man forlanger forsendelse til ALLE EU lande, som du kan læse her.

Her kan du se et kort curricolum af ordningen..
Forordningen giver adgang til e-handel på tværs af EU-landegrænser uden forskelsbehandling
Forordningen forbyder erhvervsdrivende, f.eks. netbutikker, at blokere for kunders adgang til den pågældende erhvervsdrivendes hjemmesider og apps m.v. Den afskærer også erhvervsdrivende fra at omdirigere kunder fra én onlinegrænseflade til en anden uden samtykke på baggrund af kundens nationalitet, bopæl eller hjemsted.

Det betyder f.eks., at en netbutik ikke må blokere en tysk kundes adgang til sin danske hjemmeside, eller omdirigere den tyske kunde fra en dansk til en tysk version af hjemmesiden, medmindre den tyske kunde har givet et forudgående samtykke hertil.

Det følger endvidere af forordningen, at erhvervsdrivende ikke må forskelsbehandle kunder i forhold til generelle betingelser, inkl. priser, på baggrund af en kundes nationalitet, bopæl eller hjemsted, når kunden ønsker at:

Købe varer, der enten leveres i et EU-land, hvortil den erhvervsdrivende tilbyder levering i den erhvervsdrivendes generelle betingelser, eller afhentes på et sted, som er aftalt mellem den erhvervsdrivende og kunden i et EU-land, hvor den erhvervsdrivende tilbyder en sådan mulighed i den erhvervsdrivendes generelle betingelser.
Modtage elektroniske tjenesteydelser, f.eks. cloudtjenester, datalagring og firewalls. Forbuddet omfatter dog ikke visse ydelser, der er ophavsretligt beskyttede, f.eks. e-bøger, software og musikstreamingtjenester.
Modtage andre tjenesteydelser end elektroniske tjenesteydelser på et fysisk sted i et EU-land, hvor den erhvervsdrivende driver virksomhed, f.eks. hotelophold, biludlejning og billetter til forlystelsesparker.

Forordningen pålægger ikke erhvervsdrivende at levere varer eller tjenesteydelser til andre EU-lande end dem, de allerede tilbyder levering i.
#288398
DaneLaw skrev:Du vrøvler bbplayer..og køre i i ring uden kontekst..
Forskellen er her, du svarer ikke på trådens emne, så jeg er nok den fornuftige her, og undlader at læse dit indlæg til ende, for det handler ikke mere om mit spørgsmål men om at du skal have ret, og det behøver jeg slet ikke her.

Men tak for indlægget men det kan jeg ikke bruge til noget.