Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273932
Pede8000 skrev:Bare en eller anden film i 4K! Skulle jeg have benyttet C&C, som du foreslår?
Nu er det uger, siden jeg købte sidste film der men hvad har det med gavekortet at gøre, det var overskriften, de har jo andre produkter, hvis gavekortet skal bruges.

I bund og grund fordi de ikke har hvad du vil købe, så skal butikkens udseende svines til, som jeg oprindelig skrev, er målgruppen en anden, den er du så ikke længere i.

Og så lad mig være helt enig, sidst jeg købte, var der masser af sorte æsker på hylder i den lokale butik men de må jo være væk, siden deres egen side ingen lokal butik lager status har mere på film. Det er så ikke relevant for gavekortet for du kan stadig købe andet, sælge det til en som kan købe noget de vil have osv..
#273934
Det er vel egentlig meget simpelt.
1. Varen er i butikken, og så er det ligegyldigt om det er via c&c eller ej - man kan bruge gavekortet :)
2. Varen er IKKE i butikken - man kan IKKE bruge gavekortet :(

Og det sidste er jo trådstarters udfordring - de har ikke de varer i butikken, han gerne vil købe (bruge gavekortet på). Og det kan jeg da egentlig godt se er lidt øv, for så kan han ikke bruge sit gavekort.
Så jeg kan da godt forstå han er lidt uforstående overfor udvalget i butikken.

Læren må være, at det er sidste gang man ønsker sig gavekort fra EG.

Synes i øvrigt EG i Silkeborg stadig har et fornuftigt udvalg af både film og spil - eller rettere, det havde de i hvert fald for 3-4 måneder siden, da jeg sidst var derinde.
#273935
Vailant skrev:Synes i øvrigt EG i Silkeborg stadig har et fornuftigt udvalg af både film og spil - eller rettere, det havde de i hvert fald for 3-4 måneder siden, da jeg sidst var derinde.
Og det er nok flere personers problem lige nu, vi har ikke set hylderne tømt for film og spil?
Elgiganten har måske fået langt nye mål og andre planer for hvad butikken skal, måske skal butikken slet ikke mere om nogle år, eller så er det ren C&C som komplett eller proshop, de gør det vidst fint på den måde, de har ingen showroom :)

Det er noget rod de har droppet det men er 4k film stadig billigst der, så vil jeg ikke nægte at jeg måske køber online tilbuddet, når man nu ikke kan finde filmen i butikken mere.
#273936
Basto skrev:Du har selv oprettet tråden, og holder absolut ikke selv en sober tone.. Men du har mulighed for at slette tråden.. Så kan du sidde bagefter og føle at du fik ret og vi fik fred
Jeg er her ikke for at få ret.

Det her er et debatforum, og når det kommer til indkøb af produkter som film, spil og a/v, er der tilsyneladende ret store forskelle i hvad kunderne ønsker.

Jeg tillader mig at komme med mine indtryk af et besøg i en nyindrettet butik, som ikke er et showroom, men mest virker som et sådant.

Lidt ligesom HIFI-klubbens butikker, dog med den forskel at det altid har været deres koncept. Det er noget nyt i Elgigant sammenhæng. Det er ligesom hverken fugl eller fisk.

Jeg mener det er ærgerligt, det gør du ikke. Jeg har ikke ret, og det har du heller ikke.

Fint hvis man mener at det er kanon, jeg har bare en anden holdning og det betyder ikke at jeg har ret, som du siger.

Jeg forsøger bestemt ikke at pådutte dig eller andre min holdning, synes bare at det var en spændende diskussion om fremtiden for butikker som før havde et rimeligt udvalg af f.eks film og spil.

Det med gavekortet, var blot for at illustrere at selvom jeg havde et kort på 1000,- som SKAL bruges i Giganten, var der intet i butikken der fristede. Har jeg aldrig prøvet før. (bare rolig, det skal nok blive brugt).

Jeg er blvet kaldt: dum, latterlig, til grin osv osv af bbplayer, og jeg har svært ved at se hvor jeg har være uhøflig, undtaget i respons til hans tilsvininger.
#273937
Pede8000 skrev:Jeg er blvet kaldt: dum, latterlig, til grin osv osv af bbplayer, og jeg har svært ved at se hvor jeg har være uhøflig, undtaget i respons til hans tilsvininger.
Jeg takker, prins Knud! Sandheden ser ud til være du omtaler dig selv først.

Du bad folk holde sig væk, du mente folk var dumme , du bad dem gentagne gange droppe online køb kombineret med dit gavekort. Så fremhæver jeg præcis hvad andre forklarer og så spiller du fornærmet og uhøflig, så hvor skal vi starte og hvornår slutter dette?
Pede8000 skrev:Jeg er her ikke for at få ret.
Det ser så sådan ud igennem indlæggene når du vil af med dem som taler imod dig.
#273938
O_O @bbplayer.

Jeg giver op. Nu har jeg forsøgt at forklare mig flere gange, og du VIL ikke læse hvad jeg skriver , men fortolker det, helt ude i skoven.

Tak for snakken
#273940
Jeg her fulgt denne her tråd, og havde i første omgang besluttet mig for ikke at kommentere, og kender ikke butikken i Århus. Men men synes godt nok det er underligt at opleve at Pede8000 nærmest skal svines til fordi han har en subjektiv mening om en forretning han har forsøgt at handle i. Det er selvfølgelig i orden at være uenig i de betragtninger, men jeg synes at Pede8000 bruger saglige argumenter, og giver udtryk for en generel bekymring vedr. udviklingen i branchen.

Jeg er overrasket over at flere nærmest begynder at angribe Pede8000 for at have en holdning som han deler her på siden. Jeg synes flere angriber uberettiget og sågar antyder skjulte motiver !!! På trods af dette argumenterer Pede8000 sagligt og forsøger grundigt at forklare sit synspunkt. Den hårde tone fortsætter, og først der kommer Pede8000 med et lidt skarpe svar til dem der bliver ved med at angribe. Synes sgu det er ærgerligt, at man bliver så personlig overfor trådstarter, istedet for at være konstruktiv og få en god debat selvom man ikke er enig.

Det betyder måske at man en anden gang ikke har lyst til at oprette et emne til debat. Og hvad sker der så med et debatforum ??

Det er selvfølgelig min helt subjektive opfattelse af tråden, og håber da at man kan oprette en anmeldelse, brugeroplevelse, stille spørgsmål, uden at blive angrebet, når man på en ordentlig måde opretter en tråd for at skabe debat.
#273943
@Kosmo12

Tak for dit indlæg.

Desværre ender tråde der ikke lige er tekniske, og hvor man har en holdning, ofte med fnidder der intet har med trådens egentlige indhold at gøre. Hvorfor ved jeg ikke?!

Man forveksler holdninger med fakta. Det er ikke fakta at den pågældende butik er dårlig, det min holdning.

Om man er enig eller ej, er en ærlig sag, men det ville være fint, hvis man kunne diskutere på et lidt højere niveau end : du er dum/ latterlig/ osv.

Det er en butik, ikke noget alvorligt. :D

Det afholder mig dog ikke fra at klø på med mine indtryk og holdninger....

De kan bare komme an, det giver da i det mindste et billigt grin.
Jeg bliver så sjældent kaldt latterlig. ;;)
#273944
Drenge, jeg vil ikke bruge de sidste timer af min ferie på at læse korrektur på denne tråd, men en hurtig gennemlæsning viser, at der ikke tales lige pænt hele tiden og at tonen måske bliver lige personlig nok. Det her er et åbent forum, så der skal være plads til forskellige holdninger. Der er ikke nogen der har meldt indlæg som upassende, men hvis nogen føler sig stødte, så brug vores “anmeld”-funktion, så ser jeg på det senere. Indtil da: tal pænt!
#273949
Yes, vil forsøge at holde mig i skindet.

For at koge mine anker ned til et minimum og forsøge at få tråden tilbage på sporet:

Den på gældende butik havde et nogenlunde bredt men ikke dybt sortiment.

Det vi sige at der alle produktkategorier er repræsenteret, men der er bare ikke særligt meget indenfor hver kategori. Altså hverken fugl eller fisk.

Hvis man vil købe en film, er der ikke noget godt, men de har film. Hvis man vil købe et spil er der ikke noget spændende, men de har spil, osv osv.

Jeg ved ikke hvad de vil med butikken, men det ville da være nærliggende at have spil og film i en butik der ligger midt i byen. Det er jo nemt at snuppe med på din videre tur rundt. Jeg mener at hvis de overhovedet skal have de varer er det da i sådan en butik de skal føres.

Film er blevet et nicheprodukt, men det kan da ikke passe at man i en by som Aarhus ikke kan finde 4K film nogen steder.

Læste lige at Elgiganten igen har leveret et rigtigt godt regnskab, så deres forretningsmodel fungerer.

Lønprocenten skal holdes nede, og varer som film og spil skal fyldes op og trimmes hele tiden. Måske er det grunden til at man vælger det fra.

Bare lidt ærgerligt ikke?
#273958
- desuagtet at du tidligere har frabedt dig mine kommentarer, så tror jeg at EG i den grad ved hvad at de vil med butikken der er tale om.
Og svaret giver du faktisk selv; se deres regnskab - deres forretningsmodel - & strategier fungerer.

.......At der så er een person som ikke er tilfreds med butik og gavekort-mulighederne, tager EG nok ganske let på....
#273959
JesperAndersen skrev:- desuagtet at du tidligere har frabedt dig mine kommentarer, så tror jeg at EG i den grad ved hvad at de vil med butikken der er tale om.
Og svaret giver du faktisk selv; se deres regnskab - deres forretningsmodel - & strategier fungerer.

.......At der så er een person som ikke er tilfreds med butik og gavekort-mulighederne, tager EG nok ganske let på....
Ha- ha- ha, humørbomben er tilbage!

Er helt sikker på at EG nok skal klare sig. Det er sket ikke min pointe med tråden. Ideen var at starte en debat omkring udviklingen i branchen.

Jeg synes det er ærgerligt (som dig i øvrigt) at man ikke længere kan gå ind fra gaden og købe de produkter man gerne vil have.

Du fortsætter med at kritisere mit valg, med at starte denne tråd. De der tier samtykker, ikk?!

Er man "tøsefornærmet" (et forfærdeligt udtryk), som du tidligere har kaldt mig, når man kritiserer et produkt, en film eller i dette tilfælde en handlende? Du bad mig kort sagt gå ud i solen, istedet for at skive i tråden. :s

Tror ikke jeg på noget tidspunkt har frabedt mig dine kommentarer, kan bare ikke rigtigt se havd de bringer af konstuktivitet til debatten, udover at du igen går efter personen og ikke indholdet?!

Tror i øvrigt ikke at jeg er den eneste der mener at det er træls at der ikke sælges film i butikkerne længere, det må stå for din egen regning.
#273960
- næ, jeg fortsætter ikke med at kritiserer at du skrev denne tråd - jeg svarede blot på dit udsagn om at EG ikke ved hvad at de vil med butikken; at de har en klar forretningsmodel /-strategi, og derfor præcis ved hvad at de vil med den specifikke butik (-og de øvrigt butikker de har)
#273961
JesperAndersen skrev:- næ, jeg fortsætter ikke med at kritiserer at du skrev denne tråd - jeg svarede blot på dit udsagn om at EG ikke ved hvad at de vil med butikken; at de har en klar forretningsmodel /-strategi, og derfor præcis ved hvad at de vil med den specifikke butik (-og de øvrigt butikker de har)
Men det bliver da ikke bedre af at de har en plan.

Jeg synes det er en kedelig udvikling.

Skal man bare læne sig tilbage og acceptere alle, i mine øjne, forringelser, fordi det giver en bedre lønprocent og dermed en bedre bundlinje?

Hvis vi på en måde kunne få Elgiganten til at sælge film igen, måske 10-15 kr dyrere end på nettet ville det da være fint. Jeg behøver ikke "samme lave pris i butik som på nettet".....

Man får filmen med det samme, de har økonomi i det og alle er glade.
Det er bare et"tænkt eksempel "