Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KimKaos
#200249
Jeg har et godt øje til ASUS PB278Q - rent faktisk så er jeg parat til at købe den her og nu - der er bare lige en lille detalje: Før jeg slipper omkring 3.700,- vil jeg gerne lige se den monitor live og få en fornemmelse af hvad det er jeg køber men.........

Nogle gange må man konstatere at Danmark er lidt af et IT-Uland - Man kan godt finde nogle enkelte forhandlere er enten har den hjemme eller kan skaffe den - men at finde en her i hovedstaden der har en stående man lige kan smutte forbi og kikke på før man slipper de knap. 4.000,- er mere end umuligt. De meget få der har dem hjemme beholder dem ude på lagret og så kan man ellers købe ubeset.

Endnu værre bliver det at når man kikker forbi så har de til gengæld lige en 23" eller 24" man heller skulle se på og som man ville blive meget gladere for - sikke en flok kvajpander hele banden - der er sgu ikke noget at sige til at de fleste af os der bygger High-end maskiner efterhånden henter størstedelen af vores grej i udlandet eller skal bruge 6-7 forskellige forhandlere for at skrue en seriøse maskine sammen - Middelmådigheden er fremherskende blandt de danske forhandlere.

Rent faktisk så er den eneste grund til jeg ikke har købt den - det er at der ikke er et eneste sted her i København hvor jeg kan komme til at se den - jeg har prøvet hele dagen men det er komplet umuligt at finde et eneste sted.
Brugeravatar
Af edinger
#200254
Du vil gerne lige se skærmen først, inden du køber den? På nettet?

Mon ikke du har din forklaring lige dér?
Af jesperb-64
#200255
edinger skrev:Du vil gerne lige se skærmen først, inden du køber den? På nettet?

Mon ikke du har din forklaring lige dér?
+1 :)
Brugeravatar
Af KimKaos
#200256
Hvem siger jeg vil købe på nettet? Og hvorfor skal jeg som kunde mistænkeliggøres på forhånd?

Jeg skrev til en række forhandlere i går som sælger den - og rent prismæssigt så er forskellen ca. 100,- - og jeg fortalte dem at jeg var parat til at handle og ville bare lige se den live. Kunne jeg lide hvad jeg så - så ville jeg købe den på stedet.

Men de havde den i baglokalet og ikke i deres udstilling - hvorfor ikke vise den frem? De har en forretning - de har andre (mindre) skærme fremme - men ikke de store modeller - kun mindre.

Men deres reaktion er lige som din - man mistænkeliggør alle kunder på forhånd og på den måde tvinger man os til at handle på nettet.

Man udstiller TV fordi de ved at folk køber med synet - det samme burde gælde for en monitor - Det er da ikke rimeligt at forvente jeg smider 4.000,- på et produkt jeg ikke har set og som jeg skal kikke på endnu flere timer om dagen end mit TV.

Resultat - mine penge bliver i min lomme og der bliver de indtil jeg en dag kan se den live og indtil jeg møder en forhandler der rent faktisk har kundeservice - med mindre de alle er som dig hvilket der er meget der tyder på.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#200287
Inden du føler at hele verden rotter sig sammen imod dig og analyserer negativt på alle de råd du får ;;) Så er rådet om at købe på nettet, måske velment og noget du rent faktisk kan bruge, endda uden at føle dig totalt mistænkeliggjort undervejs O_O

På nettet kan du jo frit købe en skærm hjem og tjekke den i hoved og r.. inden du beslutter dig endeligt - du får jo 14 dages returret med i købet, så du blot kan sende skærmen retur, hvis ikke den svarer helt til dine forventninger :)

Smil det er forår :)
Af Yankee
#200290
KimKaos skrev: Men de havde den i baglokalet og ikke i deres udstilling - hvorfor ikke vise den frem? De har en forretning - de har andre (mindre) skærme fremme - men ikke de store modeller - kun mindre.

Men deres reaktion er lige som din - man mistænkeliggør alle kunder på forhånd og på den måde tvinger man os til at handle på nettet.

Man udstiller TV fordi de ved at folk køber med synet - det samme burde gælde for en monitor - Det er da ikke rimeligt at forvente jeg smider 4.000,- på et produkt jeg ikke har set og som jeg skal kikke på endnu flere timer om dagen end mit TV.
Ingen forventer at du køber noget som helst. Prøv at vende den om. Ville du være tilfreds med at købe en ny skærm, der så viser sig at have været pakket op og demonstreret til en kunde?

Hvis ikke man skal kunne forvente dét, må butikken indregne et tab på i hvert fald 1.500 kroner ved at udstille den pågældende monitor. Hvis du så samtidig forventer at de ikke skal være mere end 2-3% dyrere end netbutikkerne kræver det at de skal sælge 6-7 skærme alene for at dække udgiften til at vise dig skærmen.
Brugeravatar
Af KimKaos
#200293
RockMedØerne skrev:Inden du føler at hele verden rotter sig sammen imod dig og analyserer negativt på alle de råd du får ;;) Så er rådet om at købe på nettet, måske velment og noget du rent faktisk kan bruge, endda uden at føle dig totalt mistænkeliggjort undervejs O_O

På nettet kan du jo frit købe en skærm hjem og tjekke den i hoved og r.. inden du beslutter dig endeligt - du får jo 14 dages returret med i købet, så du blot kan sende skærmen retur, hvis ikke den svarer helt til dine forventninger :)

Smil det er forår :)
Ville det ikke være bedre at se på den i en forretning? - De fleste har stor set samme pris som på nettet og de har den på lager men ikke i deres udstilling.

Og hvad med den jeg har haft hjemme og pakket ud - og leget med i 14 dage - skal det så gå ud over en anden kunde der betaler 4.000,- og får en skærm der ikke er helt ny - jeg vil personlig blive lidt trist over det.

Og jeg føler ikke at hele verden rotter sig samme - jeg fatter bare ikke at folk vil betale 4- eller 20.000 for et produkt de aldrig har set live.

Og jeg gider ikke betale fuld pris for et produkt I har leget med i 14 dage.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#200296
Men jeg gider heller ikke betale fuld pris for en skærm du har haft pakket op i butikken...
Brugeravatar
Af KimKaos
#200300
Torben Rasmussen skrev:Men jeg gider heller ikke betale fuld pris for en skærm du har haft pakket op i butikken...
Det ville du heller ikke komme til - for jeg sagde nej til de skulle pakke den op. Den skal være i udstillingen tændt og ikke pakket op - for det ville jeg ikke byde nogen.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#200316
KimKaos skrev:
Det ville du heller ikke komme til - for jeg sagde nej til de skulle pakke den op. Den skal være i udstillingen tændt og ikke pakket op - for det ville jeg ikke byde nogen.
Det var så her min kæde sprang totalt ;;) Eller man sku måske bare skifte elastikken mellem ørerne O_O

Hvad enten en skærm har været sat op som Demo i en forretning, eller man har haft den hjemme og pakket den ud, men har afleveret den under fortrydelsesretten, kan den ikke sælges som en ny vare til en forbruger, men er nødt til at blive solgt billigere som evt. Demo eller udpakket vare, med deraf følgende tab for leverandøren ! Så uanset hvordan du vælger at få skærmen at se i funktion, kommer det ikke til at gå ud over en anden forbruger :)
Forretningerne er bare nødt til at have en vis omsætning af den pågældende vare, for at de igen kan tjene pengene hjem, på de varer der er pakket ud og står som Demoer - forstår bestemt godt hvis de tøver med at ha samtlige modeller stående som Demoer !
Netbutikkerne har formodentlig en lidt større omsætning af bestemte varepartier og samtidig er de ikke tvunget til at ha Demo modeller stående i nogen forretning, så de varer de får tilbage via returretten, som har været pakket ud, er tilsvarende at betragte som Demoer og må sælges som sådan - er ikke tale om at de bliver solgt, som ny vare til nogen forbruger !
Uanset hvad - så er det leverandøren det koster penge, at stå med Demo modellerne og i sidste ende dermed også os som forbrugere, i form af højere priser på de enkelte varer, for at kompensere for tabet ! Selvfølgelig er det altid rart at kunne se varen i aktion, inden man evt. køber for sine surt tjente penge, er der ingen der modsiger dig i :) Ideen med at købe på nettet med returret, kan derfor være din eneste mulighed og du behøver ikke ha skrupler over det, er noget loven giver dig mulighed for, uden at nogen så senere behøver døje med en vare, der har været pakket ud af 117 andre forbrugere :) Håber det gav Danmark prædikatet IT-LAND :)
Brugeravatar
Af KimKaos
#200323
RockMedØerne skrev:KimKaos skrev:
Det ville du heller ikke komme til - for jeg sagde nej til de skulle pakke den op. Den skal være i udstillingen tændt og ikke pakket op - for det ville jeg ikke byde nogen.
Det var så her min kæde sprang totalt ;;) Eller man sku måske bare skifte elastikken mellem ørerne O_O

Hvad enten en skærm har været sat op som Demo i en forretning, eller man har haft den hjemme og pakket den ud, men har afleveret den under fortrydelsesretten, kan den ikke sælges som en ny vare til en forbruger, men er nødt til at blive solgt billigere som evt. Demo eller udpakket vare, med deraf følgende tab for leverandøren ! Så uanset hvordan du vælger at få skærmen at se i funktion, kommer det ikke til at gå ud over en anden forbruger :)
Forretningerne er bare nødt til at have en vis omsætning af den pågældende vare, for at de igen kan tjene pengene hjem, på de varer der er pakket ud og står som Demoer - forstår bestemt godt hvis de tøver med at ha samtlige modeller stående som Demoer !
Netbutikkerne har formodentlig en lidt større omsætning af bestemte varepartier og samtidig er de ikke tvunget til at ha Demo modeller stående i nogen forretning, så de varer de får tilbage via returretten, som har været pakket ud, er tilsvarende at betragte som Demoer og må sælges som sådan - er ikke tale om at de bliver solgt, som ny vare til nogen forbruger !
Uanset hvad - så er det leverandøren det koster penge, at stå med Demo modellerne og i sidste ende dermed også os som forbrugere, i form af højere priser på de enkelte varer, for at kompensere for tabet ! Selvfølgelig er det altid rart at kunne se varen i aktion, inden man evt. køber for sine surt tjente penge, er der ingen der modsiger dig i :) Ideen med at købe på nettet med returret, kan derfor være din eneste mulighed og du behøver ikke ha skrupler over det, er noget loven giver dig mulighed for, uden at nogen så senere behøver døje med en vare, der har været pakket ud af 117 andre forbrugere :) Håber det gav Danmark prædikatet IT-LAND :)
Problemet er bare at det sker ofte at folk betaler for en ny men får en der har været ude hos en kunde - så det er ikke korrekt at den ikke kan sælges som ny.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#200340
Forstår ikke helt hvordan det kan være et problem, hvis du bare ønsker at se varen i aktion og så sende den tilbage igen på returretten, hvis den ikke svarer til forventningerne ;;) Om det så er en Demo vare du har modtaget, er vel uden betydning i den sammenhæng :)

Ofte er desuden et stort ord, som man i tal har umådeligt svært ved at forholde sig til - hvor har du din erfaring fra og hvor mange tilfælde dækker det over ?

Siger ikke at det ikke forekommer, at Demo varer sælges som nye, "snyd" foregår alle vegne - jeg har bare aldrig oplevet det personligt, selv om jeg har købt langt over 100 varer i forskellige prisklasser på nettet :) Må jo være op til den enkelte køber at gøre opmærksom på, at varen har været åbnet og på det grundlag forlange en ny vare eller pengene tilbage - hvis man betaler for en ny vare, har man også krav på at få en sådan og i uåbnet tilstand :)
Brugeravatar
Af KimKaos
#200343
RockMedØerne skrev:Forstår ikke helt hvordan det kan være et problem, hvis du bare ønsker at se varen i aktion og så sende den tilbage igen på returretten, hvis den ikke svarer til forventningerne ;;) Om det så er en Demo vare du har modtaget, er vel uden betydning i den sammenhæng :)

Ofte er desuden et stort ord, som man i tal har umådeligt svært ved at forholde sig til - hvor har du din erfaring fra og hvor mange tilfælde dækker det over ?

Siger ikke at det ikke forekommer, at Demo varer sælges som nye, "snyd" foregår alle vegne - jeg har bare aldrig oplevet det personligt, selv om jeg har købt langt over 100 varer i forskellige prisklasser på nettet :) Må jo være op til den enkelte køber at gøre opmærksom på, at varen har været åbnet og på det grundlag forlange en ny vare eller pengene tilbage - hvis man betaler for en ny vare, har man også krav på at få en sådan og i uåbnet tilstand :)
Jeg ønsker at købe den. Og modtager jeg en demovare så vil jeg købe den som demo og ikke betale nypris - og desværre sker det ofte at folk modtager en "brugt" enhed til nypris.

Jeg fatter bare ikke hvorfor forretningerne ikke har den stående fremme når de nu sælger den - jeg vil ikke se den blive pakke ud og jeg er ikke så vild med at prøve hjemme og så sende retur.

Jeg vil bare kunne gå ind til en forhandler - se den stillet op som så mange andre mindre modeller de sælger og kan jeg lide det jeg ser så køber jeg den.

Jeg går ikke så højt op i at den måske er 100,- dyrere i en forretning end den er på nettet for hos en forretning får jeg nemlig den ekstra service at jeg kan se min monitor i aktion og det støtter jeg gerne.

Jeg handler en masse ting på nettet - både her og i udlandet - men når vi f.eks. kommer til noget jeg skal kikke på i mange timer dagligt eller f.eks. sko som jeg skal går rundt i i ligeså mange timer - så går jeg til en forhandler og afprøver og er jeg tilfreds så handler jeg på stedet.

Personligt så vil jeg da også tro at nogle forhandlere kunne undgå meget af det der kommer retur - hvis det var muligt at se langt flere vare i deres butikker.

Med andre ord - jeg er villig til at betale lidt ekstra for service - ikke alle er det - men jeg er eftersom jeg ved det ikke er gratis at have dem stående fremme og der skal betales både husleje og lønninger.

Og så er der lige den ekstra ting - nogle gange er folk ganske spontane når de handler og ser de f.eks. en laber 27" så kan det jo værre at de heller vil have den end den 23" de ellers kikker på - en udstilling kan give mersalg og hvem vil ikke have det?