Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#199575
'Tilbuddene gælder så længe lager haves' i praksis?

er en demo-vare (hvor resten af udsolgt) en del af '...lager haves'?? - eller må en forretning sige 'nej' til at sælge den?

Bilka havde et Sony 32W706 på tilbud (nok i sidste uge) til 1999kr. - de røg stort set med det samme men der var ét tilbage - nemlig en demo model (ikke engang tændt)

det demo tv kostede 4299kr. (ikke 1999kr) og ikke nok med det så fandt jeg ud af at de har en aftale om ikke at sælge demo-modeller - så det blev til !NO DEAL!

altså...- tilbudspris: 1999kr - og ikke 4299kr. og det tv VAR på lager (sidste eller demo model men 'på lager' - ellers tager jeg 'fejl'???)
Af doomguy
#199678
Svært at sige.. Med mindre den ikke var magen til de andre, eller der var noget der gjorde det ekstra besværligt/bekosteligt for dem at sælge den, kan jeg dog ikke se hvorfor de skulle nægte det.

Jeg ved ikke engang om forbrugerklagenævnet ville kunne svare på det, da jeg vil mene at det er tvivlsomt at der er præcedens på området. Under alle omstændigheder får du nok ikke noget videre ud af at kontakte dem..
Af allo
#199679
det var/er 100% samme model...

han sagde at de har en intern aftale om ikke at sælge demo-modeller...

han skrevet til Bilka og venter på deres svar...

for mig er det en vare der 'er på lager' - sidste eller demo stk. så er det en vare som de (fysisk) har/som står på hylden...


'Tilbuddene gælder så længe lager haves' kan de godt bruge hvis noget er udsolgt - men deres interne aftaler?? - nok ikke...- for så skulle de lige som også oplyse hvordan og hvorledes - og ikke noget med 'nop...- du får det ikke!' - men I har det jo! - 'ja...- men du får det ikke...' (det giver ikke ret meget mening - for de får det hverken her og nu eller snart...- så de reklamerer med noget som de IKKE har - og derfor kunne jeg lige så godt få det sidste/demo tv...)
Af doomguy
#199698
Jah, umiddelbart kan man jo kun være enig. Det er forresten nok nærmere forbrugerombudsmanden du skal have fat i. Forbrugerklagenævnet kan vist kun hjælpe hvis du har købt en vare..
Af kronholm
#199700
Så lad da den søde Bilka medarbejder få sit demo-tv med en medarbejder-pris på 1500kr,- :p

Mon ikke han havde set sig lun på det? 8)

Men dårlig stil er det bestemt.
Af allo
#199701
han sagde blot at jeg ikke var den første der ville have det demo tv og at han har afvist ret mange den dag (de røg - på nær den demo-model alle sammen i løbet af et par t.) - til det sagde jeg at 'det er jeg ligeglad med (om jeg var den 296.af slagsen ellers den 1.)' - og så har jeg bedt ham om at ringe efter en der havde noget mere at skulle havde sagt - men lige meget har det hjulpet...- samme svar ('intern aftale' og 'det kan vi ikke' og alt det der...)

hvis de svarer (på min mail): 'nej...- vi kan ikke gøre noget for dig - sådan er det bare' så vil jeg nok sende en mail til forbrugerombudsmanden og høre hvad der bliver ment om sådan en 'intern aftale'...

det er sådan (for mig)...- dårlig og ret snu og forvirrende stil...og derfor ville jeg lige høre hvordan I andre ser på det...
Af Daniel Buje
#199703
Jeg har prøvet den situation du står i, og det svar jeg har fået, når jeg har tilbudt at købe en demo model, som var en del af et "begrænset antal", var at hvis de solgte demoen, kunne de ikke bevise overfor andre kunder at de rent faktisk havde haft dem, om man så vil acceptere dette svar eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på - jeg er sikker på at hvis du går langt nok med den skal du nok få din vilje, sådan plejer det at være og hvis du råber højt nok (læs: spammer facebook). Så plejer alle at kunne få sin vilje!

Hvor sent efter tilbudets start kom du?
Af allo
#199714
det var godt nok et meget til grin svar de gav dig...- jeg ville tage mit tlf.frem og tage et billede af det og sende det til dem og sige: 'BUM! - her er Jeres bevis...!'

jeg har ikke tænkt mig at give op...- da jeg sendte en mail til dem fik jeg et standard/no reply svar at 'vi vender tilbage senest 3 dage fra nu kl.12 (mener jeg at der står kl.12 mailen)' - når der er gået 3 dage og et par minutter så fik jeg en anden mail hvori der står at 'kræver yderligere behandling...' og ' ...beklager...' og at jeg vil noget i stil med '...modtage et fyldestgørende svar snarest...' - så jeg venter på det...

jeg bruger hverken Facebook eller andre funky opfindelser :)

det var samme dag - tilbud startede lørdag d.12 april og jeg var der d.12 kl.ca.19

(kan ikke lade være med at tænke på det svar som de gav dig...- det kunne bevises på sssååå mange måder...fuldstændigt til grin!)
Af allo
#199784
Bilka's svar:

"Tak for din henvendelse.

Jeg beklager meget, at du er kørt forgæves efter dette TV.


Der er beklageligvis sket en trykfejl på side 125 i denne uges avis (A1614052) på Sony LED 32W706. Prisen skulle have været 3999,-, men pga. en menneskelig fejl er prisen 1999,- i avisen.

Vi har desværre helt udsolgt af dette Sony 32W706 til 1999kr. over hele kæden. Det har været rigtig godt tilbud, og der har været enormt stor efterspørgsel på dette, og vi har derfor desværre ikke flere på lager.

Som regel sælger vi kun vores demomodeller, når varen forventes, at udgå helt af sortiment. Hvis dette ikke er tilfældet, beholder vi demoen. Derfor kan vi desværre ikke sælge TV'et til den markedsførte pris.


Du må have en god dag.

Med venlig hilsen"
Af janbau
#199811
Ja var ude for noget lignende sidste efterår da de havde en 40 tommer Sony salg til 3999 kr. ( kostede ca. 5500 i Fona ) Jeg handler tit i Bilka og var på jagt efter et godt tilbud og havde lige købt et Lg 39LN575V til 3600 kr. som stod ude i bilen men så var det jeg så en Sony 42 W 653 A eller 654 A til 3999 kr. og så fik jeg noget at tænke over . Men da det var ved lukke tid og at jeg jo ikke ville have 2 Fladskærme købt sagde sælger at det ikke var noget problem den var til salg ugen ud til den pris .
Så jeg fik afleveret Lg næste dag dag og tog i Bilka for at hente Sony n men opdagede at de ikke havde flere og fik fat i en sælger som sagde at de havde solgt de sidste så blev jeg sur da jeg jo havde været inde dagen før og fået at vide at de havde mange på lager . Så jeg spurgte ind til demo modelen den kunne han ikke sælge da der ville komme flere på lager men han kunne ikke sige hvornår . Jeg kunne ikke blive skrevet op til den pris så det eneste jeg kunne gøre var at vene og se , han sagde dog at de nok snart havde tilbuddet igen .

Så blev jeg sur og tog tilbage og købte LG 39 LN575 V igen som er et god fladskærm den har jeg så solgt igen til en i familien .

Efter ca 3 uger fandt jeg så en erstatning i Bilka og hvilken Erstatning Det var Såmænd Sony S topmodel fra 2013 KDL-40 W905A til kun 4300 Kr.( 5000 kr med en 4 Års Forsikring ) Ja den er god nok . De havde lige 2 tilbage den dag de stod sammen med en del andre tilbud på en Palle .

Pointe
Man kan sige meget om Bilka men de har nok de bedste tilbud i Danmark det gælder bare om at være på rette tid på det rigtige tidspunkt og så slå til .

Jeg vil også sige at de har en god servise når det går galt ang. reklamation her har vi i familien oplevet god servise men det er en lang historie .
Af allo
#199824
jeg synes at de burde oplyde om det - lige som at de garderer sig mod udsolgte varer ('så længe lager haves') - for i praksis så SKAL de OGSÅ sælge demo model - for:

lad os bare sige at de har købt 100stk. hvad end det nu skulle være - egro: 100stk.på lager - ikke 99stk. på lager og en som demo...
Af allo
#200214
har sendt en klage/spørgsmål til forbrugerombudsmanden (formuleret på stort set samme måde som jeg har beskrevet det her - inkl.Bilka's svar)

forbrugerombudsmanden svar (hvis det skulle interessere Jer :) ):

Tak for din henvendelse sendt den 27. april 2014 vedrørende Bilka.



Jeg har vurderet din henvendelse, men kan desværre ikke tage sagen op til behandling.



Det skyldes først og fremmest, at Forbrugerombudsmanden modtager langt flere klager, end vi har ressourcer til at behandle, og jeg er derfor nødt til at prioritere blandt de henvendelser, jeg modtager.



Når jeg vurderer, om en sag skal tages op til behandling, lægger jeg bl.a. vægt på, om klagen vedrører en erhvervsdrivende eller en branche, som vi modtager mange klager over, eller om problemet i øvrigt berører mange forbrugere.



Selvom vi desværre ikke har mulighed for at tage din sag op, er din henvendelse vigtig, da den er med til at give os et grundlag for at vurdere, hvilke sager og problemer vi evt. fremover skal beskæftige os med.



At vi ikke behandler din konkrete henvendelse betyder ikke, at virksomhedens praksis er enten lovlig eller ulovlig. Det har jeg ikke forholdt mig til.



Hvis du har behov for juridisk vejledning, kan du henvende dig til en advokat. Spørg fx den lokale advokatvagt, hvor du kan få gratis hjælp. Du kan læse mere om Advokatvagten her: www.advokatvagterne.dk.



Jeg takker meget for din henvendelse.









jeg tror at jeg vil kontakte advokatvagterne i næste uge (eller når jeg nu får tid til det)