Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Otto J
#194536
Otto J skrev:Ved vi hvor mange af de tv der går i stykker efter garantiens udløb, der rent faktisk sendes til reparation?
Jeg glemte en pointe i denne forbindelse: De store værksteder og butikskæder har fået nogle betingelser for indlevering af reparationer uden for garanti, som nærmest er designet til at skræmme folk til at lade være. Du skal som regel skrive under på at hvis der ikke findes fejl, eller hvis man ikke vil have produktet repareret, så skal du betale et undersøgelsesgebyr på op til (såvidt jeg husker - ikke faktatjekket) 750 kroner. Hvis du nu har et 3 år gammelt tv, og du starter på 1000,- nærmest inden du har nået at reparere noget, og et nyt tilsvarende, måske endda med nyere features, koster f.eks. 4-5000,-, så er sandsynligheden for at man giver op på forhånd ret stor, og tv'et ender på lossepladsen. Også selv om det i virkeligheden er en dims til 20 kroner der er i stykker. Branchen har med andre ord indrettet sig efter ikke at vedligeholde ting længere. Og det bliver en ond cirkel, for i takt med at folk får mindre repareret, bliver der længere mellem værkstederne så der skal lægges fragtudgifter oveni, og det bliver dyrere (per del) for producenterne at lagerføre reservedele. Og det lader de så i stigende grad være med.
Af Rack1600
#194684
I think Kontant is a based on the English "news" show panorama of the BBC, which became quite notorious for it's laughable report on the dangers of Wifi, including a tin-hat wearing man with a meter which showed Red near a wifi router...

http://www.youtube.com/watch?v=4rOkB3as-Xs


This looks like a highschool project. It is not professionally investigated or reported. Come on DR...
Af LPH
#195152
Min mor ringede i går: "TV'et klikker sådan en 20-30 gange før det tænder".

Godt nok er TV'et 5 år gammelt, men sjovt at det skulle være lidt efter udsendelsen. Kunne fortælle hvad det var og hvad hun skulle sige til TV manden :)

Har ikke selv oplevet dette problem, så jeg handler stadig med Samsung og er glad for det jeg har.
Brugeravatar
Af Hajric
#195153
LPH skrev:Min mor ringede i går: "TV'et klikker sådan en 20-30 gange før det tænder".

Godt nok er TV'et 5 år gammelt, men sjovt at det skulle være lidt efter udsendelsen. Kunne fortælle hvad det var og hvad hun skulle sige til TV manden :)

Har ikke selv oplevet dette problem, så jeg handler stadig med Samsung og er glad for det jeg har.
Hvor gammelt er hendes fjernsyn ? :)
Af LPH
#195154
Hajric skrev:
LPH skrev:Min mor ringede i går: "TV'et klikker sådan en 20-30 gange før det tænder".

Godt nok er TV'et 5 år gammelt, men sjovt at det skulle være lidt efter udsendelsen. Kunne fortælle hvad det var og hvad hun skulle sige til TV manden :)

Har ikke selv oplevet dette problem, så jeg handler stadig med Samsung og er glad for det jeg har.
Hvor gammelt er hendes fjernsyn ? :)
Læste du mit indlæg? ;)
Brugeravatar
Af Hajric
#195155
LPH skrev:
Hajric skrev:
LPH skrev:Min mor ringede i går: "TV'et klikker sådan en 20-30 gange før det tænder".

Godt nok er TV'et 5 år gammelt, men sjovt at det skulle være lidt efter udsendelsen. Kunne fortælle hvad det var og hvad hun skulle sige til TV manden :)

Har ikke selv oplevet dette problem, så jeg handler stadig med Samsung og er glad for det jeg har.
Hvor gammelt er hendes fjernsyn ? :)
Læste du mit indlæg? ;)
Af en eller anden årsag, så er jeg ikke helt vågen. My bad. :)