Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Immer
#192063
Jeg købte et samsung 55f8005 og fik stærkt anbefalet en kalibrering af det for at få optimalt billede. Det valgte jeg at sige ja til og betale 700 for (en såkaldt klargøring) også fordi jeg jo havde læst om kalibrering herinde. Får så også at vide at så er det opdateret kalibreret og tjekket for pixel fejl.

Jeg købte og betalte tv'et tirsdag middag og fik at vide de ville lave klsrgøringen samme dag så det så var klar onsdag men at jeg nok skulle få en SMS når det var klar.
Jeg tog derud onsdag kl 14.30 da jeg ikke havde hørt noget. Der fik jeg at vide at der var sket en fejl så de på lageret troede at tv'et først skulle være klar torsdag. Men hvis jeg ville gå over i storcenteret overfor i et par timer (for det tog det at klargører tv'et) så ville det være klar men at jeg igen ville få en SMS når det var færdig.
Jeg gik så i centeret men da jeg igen ikke havde hørt noget 3,5 time senere tog jeg derover igen og fik så at vide at teknikkeren havde fået et sygt barn så han var kørt hjem. Men at han skulle tage det som det første tv når han mødte torsdag så det ville være klar torsdag kl 11.
Torsdag kl 8.26 får jeg så en SMS om at nu er mit tv klargjort. Det undre jeg mig lidt over når jeg nu havde fået at vide det ihvertfald tog 2 timer at kalibrere et tv. Men tager ud i butikken da de åbner og spøger hvordan de kan have nået det, får så at vide teknikkeren er mødt kl 7 hvilket jeg har lidt svært ved at tro på i en butik som åbner kl 10. Jeg spøger så om jeg kan få et udskrift af kalibreringen som jeg jo var mest int i og har betalt 700 for. Den kan jeg så desværre ikke få fordi deres computer system er nede men de kan maile den. Jeg fortæller så jeg føler mig snydt og ikke særlig pænt behandlet og får så lov at vælge en film som et plaster på såret. Og de så kan maile det test resultat.

Jeg syntes at det var rart nok med filmen for den dårlige service med leveringen men da jeg kommer hjem kan jeg konstatere at der intet er fin indstillet under billede indstillingerne, alt står til auto i alle billed indstillingerne. hvilket jo så må betyde at de IKKE har kalibreret tv'et. Så jeg står med en følse af at jeg har betalt 700 kr for at de har sat tv'et til og trykket "opdater" det syntes jeg på ingen måde er iorden. Og slet ikke når man i forvejen har købt et tv til 13000 kr.
Den mail jeg skulle få med test resultatet har jeg heller ikke modtaget her 2 dage senere.

Det syns jeg er en utrolig dårlig måde lige at lokke 700 kr ekstra ud af en kunde på. Og jeg føler ikke rigtigt jeg kan bevise de ikke har kalibreret mit tv så jeg må jo ligesom bare æde den.
Den klargøring koster normalt 1000 kr og jeg vil ikke anbefale den overhovedet.
Af BrianH
#192064
Det lyder ikke som om du har fåat meget for de 700,-
Men er det ikke normalt for Elgiganten? Man kan finde billige varer hos dem, men kvalificeret service skal man ikke forvente af en butik der ansætter folk der kun er der, fordi de ikke har kunnet få andet arbejde
#192065
Utrolig dårlig behandling - kan der overhovedet ikke herske tvivl om :(

De har haft rigeligt med chancer for at bringe det iorden og informere dig undervejs, også da de stødte på forhindringer - ville da være en lille ting lige at ringe dig op og forklare problemet - jeg har da sjældent hørt om så meget slendrian og holden kunden hen og så i en salgs situation - var blevet stik hamrende tosset og havde bedt om at tale med butikschefen ;;)

Hvis det med den manglende kalibrering virkelig er tilfældet, ville jeg helt klart forlange pengene tilbage for den del om ikke andet !!!

At bevise det er heller ikke noget problem - du skriver bare alle billed indstillingerne ned og beder dem om at sammenligne med et tv, som står i standard indstilling - en kalibrering vil altid ha reguleret på en eller anden parameter, andet vil være totalt umuligt O_O

Forelæg det for dem og kræv din ret 8) Spændt på at høre hva de kan komme op med som undskyldning og hvordan de har behandlet sagen iøvrigt - en kraftig undskyldning vil være helt på sin plads ialtfald :)
Af Immer
#192066
RockMedØerne skrev:Utrolig dårlig behandling - kan der overhovedet ikke herske tvivl om :(

De har haft rigeligt med chancer for at bringe det iorden og informere dig undervejs, også da de stødte på forhindringer - ville da være en lille ting lige at ringe dig op og forklare problemet - jeg har da sjældent hørt om så meget slendrian og holden kunden hen og så i en salgs situation - var blevet stik hamrende tosset og havde bedt om at tale med butikschefen ;;)

Hvis det med den manglende kalibrering virkelig er tilfældet, ville jeg helt klart forlange pengene tilbage for den del om ikke andet !!!

At bevise det er heller ikke noget problem - du skriver bare alle billed indstillingerne ned og beder dem om at sammenligne med et tv, som står i standard indstilling - en kalibrering vil altid ha reguleret på en eller anden parameter, andet vil være totalt umuligt O_O

Forelæg det for dem og kræv din ret 8) Spændt på at høre hva de kan komme op med som undskyldning og hvordan de har behandlet sagen iøvrigt - en kraftig undskyldning vil være helt på sin plads ialtfald :)






Tak for støtten :)

Problemet er jo bare at nu har jeg selv siddet og indstillet tv'et efter flatpanels opsætning. Så jeg har egentlig lidt erkendt at man ikke kan vinde hver gang. Nu fik jeg jo den film som stod til 250 så hvis jeg trækker dem fra de 700 har jeg "kun" givet 450 for at få opdateret mit tv og gennemgået det visuelt som de skriver i deres folder jeg har fået med :/

Det var egentligt ment som et råd til andre om at fravælge denne "service"
#192068
Ja ok, så har du jo ligesom accepteret tingenes tilstand og er kommet videre :)

Synes nu stadig det er en ufattelig dårlig behandling du har været ude for, men det kan måske være en advarsel til andre, som du skriver :((

Hold dem lige fast på, at de skal huske at sende resultatet af kalibreringen, den har du jo betalt for og dermed krav på at få udleveret - kan de ikke udlevere den, så har de jo et problem O_O

Go' fornøjelse med dit nye tv iøvrigt, håber du blir rigtig godt tilfreds med det :)
Af Immer
#192069
Ja jeg vil helt sikkert forlange den udskrift :)

Og tak :)
Af Supergris
#192070
Hvis jeg var dig, var ville jeg da bare tage ud i butikken igen, og fortælle butiksbestyreren problemstillingen, så er jeg sikker på, at I sammen finder en løsning, hvor det eneste retfærdige vil være, at du får dine penge igen, minus købet af filmen, altså de 450.- du selv omtaler, er differencen..
Chancen for, at de vil se tvét igen, og dermed de indstillinger de er sat til, er næsten lig nul. Ellers tager det jo ikke lang tid, selv at stille indstillingerne tilbage.
At alle indstillinger stod på auto, da du modtog tvét, er helt sikkert et bevis på, at der ikke har været kalibreret noget som helst.
Jeg synes generelt Elmutanten, er rimelige at snakke med, hvis bare man gør opmærksom på hvad man er utilfreds med, på en ordentlig måde, og i dit tilfælde. kan der ikke herske tvivl om, at de involverede har behandlet dig, på en meget uprofessionel måde, og samtidig krævet penge for en service, som du har betalt for, men ikke modtaget.
Go for it, og lad være med at nøjes... :)
#192087
Kære Immer,

Vi har netop læst om din oplevelse, og det er vi utrolig kede af at høre, for det er absolut ikke den måde, som vi ønsker at tingene skal foregå på. Det kan vi kun beklage.

Derfor vil vi selvfølgelig gerne tllbyde dig 1) At få pengene for klargøringen tilbage 2) At kalibrere dit tv og 3) At du naturligvis beholder filmen.

Det skal vi naturligvis ordne for dig, så hvis du bare sender dine kontaktinfo og dit bilagsnummer til vores mail på [email protected], så bliver du kontaktet som det første mandag morgen.

Igen må vi bare beklage forløbet og ønsker dig en rigtig god weekend på trods af dette.

Med venlig hilsen,
Elgiganten Social Media
Af BrianH
#192088
Elgiganten Danmark skrev:Kære Immer,

Vi har netop læst om din oplevelse, og det er vi utrolig kede af at høre, for det er absolut ikke den måde, som vi ønsker at tingene skal foregå på. Det kan vi kun beklage.

Derfor vil vi selvfølgelig gerne tllbyde dig 1) At få pengene for klargøringen tilbage 2) At kalibrere dit tv og 3) At du naturligvis beholder filmen.

Det skal vi naturligvis ordne for dig, så hvis du bare sender dine kontaktinfo og dit bilagsnummer til vores mail på [email protected], så bliver du kontaktet som det første mandag morgen.

Igen må vi bare beklage forløbet og ønsker dig en rigtig god weekend på trods af dette.

Med venlig hilsen,
Elgiganten Social Media

Hvis det skal forstås som at Elgiganten tilbyder alle 3 ting (altså at få pengene tilbage + film + kalibrering) må det siges at være en flot kompensation
Af Immer
#192089
Elgiganten Danmark skrev:Kære Immer,

Vi har netop læst om din oplevelse, og det er vi utrolig kede af at høre, for det er absolut ikke den måde, som vi ønsker at tingene skal foregå på. Det kan vi kun beklage.

Derfor vil vi selvfølgelig gerne tllbyde dig 1) At få pengene for klargøringen tilbage 2) At kalibrere dit tv og 3) At du naturligvis beholder filmen.

Det skal vi naturligvis ordne for dig, så hvis du bare sender dine kontaktinfo og dit bilagsnummer til vores mail på [email protected], så bliver du kontaktet som det første mandag morgen.

Igen må vi bare beklage forløbet og ønsker dig en rigtig god weekend på trods af dette.

Med venlig hilsen,
Elgiganten Social Media


Det lyder rigtig godt.

Da brugeren er oprettet idag vil jeg dog være en smule påpasselig med bare at sende mine kontakt oplysninger. Men mailer dig med det samme.
Af kaspergb
#192090
Det lyder da som en rigtig uheldig tur du har været igennem.
Jeg har oplevet noget helt andet

Jeg købte et demo tv i elgiganten holbæk, det var en Sony skærm og sælgeren forklar mig at til den skiltet pris følger der en klargøring med i købet, sælger forklar mig hvad det er og hvilke fordele det har, jeg kan hente tv'et dagen efter, da deres supporter skal gøre det klart.
Sener samme dag ringer supporteren og siger han har fundet en pixel fejl på skærmen og han bliver nød til at få bestilt et nyt tv hjem som dog først kunne være hjemme 2 dage sener, men han lovet at tage hånd om sagen og sørge for resten. 3 dage efter fik jeg en besked om at mit nye tv var klart til afhentning på lageret alt var testet og virket. Hentet mit tv og er super glad for det.

Syntes det er surt der er nogle kunder der har været så uheldige som dig for min oplevelse er en helt anden, og må man spørge hvilket center dette skete i????

PS jeg fik en spydet rapport med samt et skema hvor der stod hvad de havde lavet.
Af Immer
#192092
kaspergb skrev:Det lyder da som en rigtig uheldig tur du har været igennem.
Jeg har oplevet noget helt andet

Jeg købte et demo tv i elgiganten holbæk, det var en Sony skærm og sælgeren forklar mig at til den skiltet pris følger der en klargøring med i købet, sælger forklar mig hvad det er og hvilke fordele det har, jeg kan hente tv'et dagen efter, da deres supporter skal gøre det klart.
Sener samme dag ringer supporteren og siger han har fundet en pixel fejl på skærmen og han bliver nød til at få bestilt et nyt tv hjem som dog først kunne være hjemme 2 dage sener, men han lovet at tage hånd om sagen og sørge for resten. 3 dage efter fik jeg en besked om at mit nye tv var klart til afhentning på lageret alt var testet og virket. Hentet mit tv og er super glad for det.

Syntes det er surt der er nogle kunder der har været så uheldige som dig for min oplevelse er en helt anden, og må man spørge hvilket center dette skete i????

PS jeg fik en spydet rapport med samt et skema hvor der stod hvad de havde lavet.




Ja det lyder jo som en helt anden kæde. :)

Det var i deres afdeling i Odense.
Af -jacob
#192095
Jeg kan simpelt hen blive så harm når jeg læser sådan noget. Det lyser langt væk af kun at være endnu en måde at hive penge ud af de uvidende forbrugere på. De fleste mennesker vil ikke engang kunne se forbedringen på et kalibreret tv med mindre det står ved siden af et der ikke er kalibreret. Det viser det her eksempel jo tydeligt at Elgiganten også ved, siden de gambler og giver dig et tv der ikke er kalibreret, selvom du lige har betalt dem for det.

En af mine venner ville hente et 55" Samsung F8005 som Elgiganten havde på et af deres tilbud. Han kunne næsten ikke få lov at købe tv'et... sælgeren blev ved med at påstå at det var et lorte tv, og det var dårligt til sport. Det var først efter at min ven havde set på flere andre tv der ikke var på tilbud, og han til sidst sagde at han altså KUN var interesseret i 8005'eren, og KUN kom for at købe den, at han "efter at have takket nej til en kalibrering", fik lov til at forlade butikken med det tv han var kommet for at hente. !:(

Der er efterhånden mere vildledning end vejledning.

Hvis du kan få kalibreringen gratis som et plaster på såret, så skader det jo ikke, men du skal IKKE betale en eneste krone for den. Den indstilling du selv har lavet efter flatpanels testen, er et lige så godt udgangspunkt.

Du skal ikke finde dig i nogle påstande fra butikken selvom du selv har ændret indstillingerne, det kan de jo altid påstå at man selv har gjort bagefter. som Rokmedørene ganske rigtigt påpeger, så må de jo have en kalibreringsrapport, som de kan fremvise, hvis altså teknikeren har kalibreret dit tv. hvis de ikke kan vise den, "med dit tv's serienummer" så bliver det jo svært for dem at bevise at du her fået det du har betalt for, og så grænser det jo til bedrag.

Held og lykke
Senest rettet af -jacob 5. okt 2013, 23:25, rettet i alt 2 gange.
Af Immer
#192096
-jacob skrev:Jeg kan simpelt hen blive så harm når jeg læser sådan noget. Det lyser langt væk af kun at være endnu en måde at hive penge ud af de uvidende forbrugere på. De fleste mennesker vil ikke engang kunne se forbedringen på et kalibreret tv med mindre det står ved siden af et der ikke er kalibreret. Det viser det her eksempel jo tydeligt at Elgiganten også ved, siden de gambler og giver dig et tv der ikke er kalibreret, selvom du lige har betalt dem for det.

En af mine venner ville hente et 55" Samsung F8005 som Elgiganten havde på et af deres tilbud. Han kunne næsten ikke få lov at købe tv'et... sælgeren blev ved med at påstå at det var et lorte tv, og det var dårligt til sport. Det var først efter at min ven havde set på flere andre tv der ikke var på tilbud, og han til sidst sagde at han altså KUN var interesseret i 8005'eren, og KUN kom for at købe den, at han "efter at have takket nej til en kalibrering", fik lov til at forlade butikken med det tv han var kommet for at hente. !:(

Der er efterhånden mere vildledning end vejledning.

Hvis du kan få kalibreringen gratis som et plaster på såret, så skader det jo ikke, men du skal IKKE betale en eneste krone for den. Den indstilling du selv har lavet efter flatpanels testen, er et lige så godt udgangspunkt.

Du skal ikke finde dig i nogle påstande fra butikken selvom du selv har ændret indstillingerne, det kan de jo altid påstå at man selv har gjort bagefter. som supergris ganske rigtigt påpeger, så må de jo have en kalibreringsrapport, som de kan fremvise, hvis altså teknikeren har kalibreret dit tv. hvis de ikke kan vise den, "med dit tv's serienummer" så bliver det jo svært for dem at bevise at du her fået det du har betalt for, og så grænser det jo til bedrag.

Held og lykke