Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Albers
#200252
Hej Allesammen

Synes at hvis man godt kan lide Elgiganten som forretning og ellers ikke selv har en mening om hvordan man ser og høre ting så betal og lad andre tage dine beslutninger :D :(
Brugeravatar
Af Montago
#219105
Som tidligere ansat hos Elgiganten kan jeg genkende problematikken - og med hensyn til den gode og ekstra gode service, handler det altid om at have procedure for hvordan tingene skal gøres samt at holde styr på de mange ting man lover til højre og venstre.

sagen er jo at butikkerne er fyldt med hhv. fastansatte som kommer hver dag i ugedagene og nogle weekend dage samt mindst lige så mange deltidsansatte - det er derfor hammer svært at holde styr på kunderne henover flere dage, hvis ikke der er et system til det.

Det er noget de arbejder på at gøre bedre hele tiden og de ansatte gør hvad de kan for at indarbejde disse procedure.

Med hensyn til kalibrering, så kan man i Glostrup stå og se på at deres tekniker pakker TV'er ud og tester dem - og man får en rapport med derfra som viser hvad der er gjort.

Men det finurlige er hvad et test-device kan indstille og hvad der giver det "bedste billede" ... for ja, det kan godt være at det "optimale" ville være en helt flad graf og en Gamma på 2.2 som der bliver prædiket her på Flatpanels .. men ser det godt ud ?? eller er målgruppen i virkeligheden grafikere og designere ?

Jeg fik en gratis kalibrering på mit TV - men valgte alligevel at pille ved indstillinger og derved få det billede som jeg synes bedst om... Det giver også noget tilfredsstillelse at nå frem til et mål efter at kæmpe lidt med teknikken :)
det føltes ærlig talt lidt underligt bare at sætte TV'et til og tro på at Elgiganten / Power / Butik X har gjort deres arbejde godt nok !