Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aterra
#1797
Jeg er ved at kigge på ny skærm da jeg kom ind på ebay england... prøv at se flg. http://cgi.ebay.co.uk/NEW-DELL-2405FPW- ... dZViewItem
(auktionen slutter 17:30) så hvis i kommer for sent kan jeg sige at prisen på daværende tidspunkt var 200 euro) i aftentror i det er fusk eller at den er god nok, jeg ved godt prisen naturligvis ryger højere op, men det ser generelt ud til at de er meget billigere end i danmark. Nogen der har erfaringer med at købe nogle af disse skærme?
Af aterra
#1799
fandt selv svaret eftersom ebay har fjernet den fra ebay nu... det er der nok en grund til ;)
Af karto
#1921
Lidt relateret - jeg er nemlig ude efter en 2405fpw. Den går i øjeblikket for ca. 8000kr. hos dell.dk, men hos dell.de for ca. 6700kr.

Jeg har en søster i Tyskland, og den kunne sendes til hende og videre til mig (alm. posttakst er ca 300kr. for den vægt). Altså omkring 1.000kr sparet. Nu er spørgsmålet så om jeg tør spare de penge - hvad nu hvis den går i stykker undervejs til Danmark, hvad hvis den skal byttes/til reparation?

Er der nogen der har erfaringer med lignende eller bare gode råd?
Af aterra
#1944
kom lige til at se at acer har en med samme panel (iflg. flatpanels) til 7285 kr. incl moms. Men aceren har iflg. edbpriser kun vga indgang... kan det virkeligt passe at man laver en skærm i den prisklasse uden dvi ? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174492
her er en sammenligning af de to skærme http://tweakers.net/reviews/599
men tyskland er stadig billigst, med dell skærmen... men det er 650 kr. der skiller dem (eks. moms)
Af aterra
#1948
har lige sendt en mail til dell for at høre hvorfor de har den store prisforskel og høre om vi andre også kan få den til den pris... Jeg skal nok skrive deres svar på forummet ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1951
Ja det er vist rigtig nok det med den manglende DVI indgang på Acers skærm. Det virker helt åndssvagt, men sådan er der jo så meget.

Prøv lige at tjek, hvor lille den er på billedet på Edbpriser. Det ser ret komisk ud - specielt når det er en 24 tommer skærm. En smule selvmodsigende :)
Af aterra
#1952
okay, tror hellere jeg må holde mig fra aceren så, dajeg primært skal bruge den til cad, word og programmering.
Af aterra
#2005
så har jeg fået svar fra dell, de vil desværre ikke sælge til tysk eller reduceret pris, jeg fik flg. svar
Hej Morten,

Tak for din mail. Nej du kan ikke få den til tysk pris på det danske marked. Priserne er tilpasset individuelt til de forskellige lande Dell er representeret i. Men du er velkommen til at købe produktet på den Tyske side, dog lever de kun I Tyskland. Vores pris er kr. 8.000,-


Med venlig hilsen/best regards
***
Af aterra
#2010
det var også mest min tanke... det var ikke sandsynligt, men nogen gange bliver man jo overrasket :)
Af karto
#2075
De ser ikke ud til at have noget som helst problem med det.
Jeg gidder dog ikke besværet for en samlet besparelse på maks 1000 kr - især fordi den hurtigt kan forsvinde med en enkelt RMA sag (hvor jeg jo kommer til at betale fragt til/fra Tyskland for at de kan hente den). Og så er mit tysk elendigt, så jeg kan ikke bare gribe knoglen og snakke med dem.