Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af crt_man
#145168
Hej. Jeg sidder med fingeren på knappen til køb af et Samsung tv ved redcoon.dk, men efter at have læst deres returneringsbetingelser er jeg blevet lidt lunken på handlen.

Som jeg læser det af nedenstående kan de vælge ikke at tilbagebetale det fulde beløb blot hvis tv'et har været i brug. Og hvis jeg får en Samsung buzzer vil jeg have mulighed for at returnere - også selvom buzzen måske ligger inderfor Samsungs normer.

Er der nogen som har haft en retursag med et tv med redcoon.dk? Og hvordan gik det?

Uddrag af redcoon.dk's returbetingelser:

I mange tilfælde kan du undgå at formindske værdien af produktet, ved ikke at tage varen i brug. Vores erfaring siger os, at en formindskelse af varens værdi ofte finder sted, fordi produktet ikke er returneret i væsentlig samme stand.

Nedenfor i oversigten vil du kunne se eksempler på årsager til nedsættelse af salgsværdien og procentnedsættelsen for de forskellige produktgrupper.

A-varer: Fuldstændig, ubrugt,ubrudt forsegling/emballage.
B-varer: Fuldstændig men: forsegling brudt, tegn på brug eller beskadigelse. Ufuldstændig: beskadiget vare, dele af produktet mangler.

Tilbagebetaling på A-varer: 100%
Tilbagebetaling på B-varer: 50-70%
Af Maestroelite
#145169
Jeg har ingen erfaring med returnering til Redcoon, men så vidt jeg ved skal varer sendes til Tyskland, ikke DK.

Undersøg evt. lige om dette passer inden du bestiller 8)
Af crt_man
#145170
Alle varer afsendes fra og returneres til Tyskland eller Holland, men redcoon.dk betaler forsendelsesomkostningerne (hvilket jo er super) - dog er forsendelsen ved returnering på kundens eget ansvar (hvad det så end betyder - det er ikke yderligere uddybet).
Af kskruger
#145172
crt_man skrev:Hej. Jeg sidder med fingeren på knappen til køb af et Samsung tv ved redcoon.dk, men efter at have læst deres returneringsbetingelser er jeg blevet lidt lunken på handlen.

Som jeg læser det af nedenstående kan de vælge ikke at tilbagebetale det fulde beløb blot hvis tv'et har været i brug. Og hvis jeg får en Samsung buzzer vil jeg have mulighed for at returnere - også selvom buzzen måske ligger inderfor Samsungs normer.

Er der nogen som har haft en retursag med et tv med redcoon.dk? Og hvordan gik det?

Uddrag af redcoon.dk's returbetingelser:

I mange tilfælde kan du undgå at formindske værdien af produktet, ved ikke at tage varen i brug. Vores erfaring siger os, at en formindskelse af varens værdi ofte finder sted, fordi produktet ikke er returneret i væsentlig samme stand.

Nedenfor i oversigten vil du kunne se eksempler på årsager til nedsættelse af salgsværdien og procentnedsættelsen for de forskellige produktgrupper.

A-varer: Fuldstændig, ubrugt,ubrudt forsegling/emballage.
B-varer: Fuldstændig men: forsegling brudt, tegn på brug eller beskadigelse. Ufuldstændig: beskadiget vare, dele af produktet mangler.

Tilbagebetaling på A-varer: 100%
Tilbagebetaling på B-varer: 50-70%
Giver det ikke sig selv, at du skal købe et andet sted, det ville det gøre for mig.
Af crt_man
#145176
Umiddelbart jo - men det kan også godt være at det bare er mig der er for mistroisk ::l eller tolker betingelserne forkert. Derfor ville jeg høre fra andre som evt. har haft en sag med dem - der er trods alt en hel del penge at spare.. O_O
Af PhDream
#145177
Ja, der er en del penge at spare, men hvis du får en buzzer, eller en anden fejl, du ikke kan leve med, kommer du til at miste penge, for det er hverken nemt eller billigt at returnere et 59" tv, der vejer næsten 50 kg. m. emballage.

Hvad nu hvis der opstår en fejl efter de 14 dage?
Af crt_man
#145180
Hvem hart sagt det er en 59" ? (nåh - du har læst min anden tråd :D )

redcoon.dk betaler fragt ved returnering, men du har en pointe i en evt. reklamationssag efter de 14 dage... hvordan står jeg der... Jeg bliver nok bare nødt til at sluge den højere pris i DK.
Af Remmerboy
#145215
crt_man skrev:Hvem hart sagt det er en 59" ? (nåh - du har læst min anden tråd :D )

redcoon.dk betaler fragt ved returnering, men du har en pointe i en evt. reklamationssag efter de 14 dage... hvordan står jeg der... Jeg bliver nok bare nødt til at sluge den højere pris i DK.
ved reklamationssag står du skadesløs.
dvs at redcoon betaler fragten osv.
først hvis redcoon mener, at der ikke er nogen skader, at problemerne kommer
Af mbm
#145224
hvis du ikke trykker bestil så gør jeg ;)