Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jeordie
#143756
What to do, what to do?

Jeg har lige fået leveret et Panasonic VT20e fra elgiganten, eftersom de havde et godt tilbud på det.
MEN, da jeg får det leveret er der en ridse i skærmen på ca. 2 cm. Den er ikke dyb, men den er der.
Elgiganten kan ikke bytte fjernsynet til et nyt, da der ikke er flere på lager og de kan ikke tilbyde et tilsvarende produkt. Jeg kan få pengene tilbage og that's it.

Skal jeg beholde fjernsynet eller skal jeg aflevere det tilbage?
Af JesperKeller
#143757
Tja.. Eftersom VT20 er End-of-life, så er get jo ikke længere en skærm de kan levere til billige penge.

Og da VT20 er en unik skærm og en af de bedste fra 2010, kan de nok ikke levere en skærm nær så god, til samme pris!

Mit bud vil være, enten at overveje at få pengene tilbage og købe en VT30, ellers så beholde den, da du ikke vil få noget tilsvarende..
(nu ved jeg ikke pris eller størrelse fra Elgiganten, men kunne forestille mig det var epic billigt)
Af Maestroelite
#143758
Tja godt spørgsmål.

Hvor er ridsen? Irriterer den dig?

Købte du 42" til 5k her for nylig?

Selvom det er et super godt tilbud, så ville jeg jo mene at det er for et nyt fejlfrit TV, så hvis der er fejl på og de ikke kan ombytte, så evt et yderligere nedslag i prisen kunne gøre begge parter tilfredse...
Af BrianH
#143761
Det er kun dig selv der kan afgøre, om ridsen generer dig. Der ER jo fejl på produktet, men hvis du kan få pengene tilbage har butikken gjort deres og så er det op til dig at vurdere om du vil have et andet tv til samme pris. Det er bare umuligt at få et ligeså godt tv for 4999,-

Jeg ville beholde tv'et, hvis ridsen ikke ses når tv'et er tændt.

Prøv om du kan får et par 3D briller ekstra som kompensation for ridsen :)
Af Jeordie
#143764
Det ses ikke når tv'et er tændt. Nu er jeg ikke tv-fagtekniker, men jeg går ud fra at det øverste lag glas på plasma fjernsyn kun er et beskyttende lag og ikke har nogle funktion udover det.

Jeg spurgte elgiganten om de eventuelt kunne lave et nedslag eller give et gavekort i dispensation, men begge dele var udelukket.
Det ved jeg ikke om er dårlig service eller blot som verden ligger.

Og ja, det var 42" til 5k.
Af SQren
#143765
Jeordie skrev:Det ses ikke når tv'et er tændt. Nu er jeg ikke tv-fagtekniker, men jeg går ud fra at det øverste lag glas på plasma fjernsyn kun er et beskyttende lag og ikke har nogle funktion udover det.

Jeg spurgte elgiganten om de eventuelt kunne lave et nedslag eller give et gavekort i dispensation, men begge dele var udelukket.
Det ved jeg ikke om er dårlig service eller blot som verden ligger.

Og ja, det var 42" til 5k.
Det er jo klart hvorfor de gør det. 5000 er en vanvittig god pris for VT20. Hvis du returnerer den har de solgt den igen på 5 sek. Ridse eller ej!
Heh, selv jeg havde købt det, du skriver selv at ridsen ikke kan ses når det bruges.
Af Kajs Bodega
#143927
Da en 2 cm ridse på skærmen sandsynligvis ikke vil blive anset som værende en væsentlig fejl på produktet, så har du som forbruger ikke krav på nedslag i prisen eller dispensation. Samtidig er det også en billig 2010 model, som du sikkert ikke finder andre steder til samme pris. Derfor ville jeg også beholde skærmen og acceptere ridsen, så længe den ikke er forstyrrende på nogen måde.
Af DCS
#144526
Du skal ikke acceptere Elgigantens svar. De har forsat VT20 på lager i både Kolding og Aalborg.

Jeg er selv købt det til 4999, men Elgiganten oplyste at de ikke kunne levere det, istedet forsøgte de at tilbyde andre modeller som slet ikke svarer til Panasonics VT model.

Jeg var så omkring deres forretning i Aalborg, hvor jeg blev oplyst at de forsat havde 4 stk på lager. Dette oplyste jeg så deres kundeservice om, men de nægter stadig at levere det købte fjernsyn.