Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Spentrup
#135084
Hej,

Er der nogen herinde der har erfaring med Jaman.dk ?

Jeg har fundet et billigt TV, men jeg kender ikke umiddelbart forhandleren.

PFT.
Af Sjavse
#135086
Firmaet er vist udmærket efter hvad jeg har hørt fra en del andre.
Du skal bare lige vide at de fleste fjernsyn han sælger, hvis ikke alle, det er ikke danske/nordiske modellen men parallelimport, så der plejer ikke at være den samme garanti på dem som hvis det var en dansk model.
Af kanonkongendk
#135122
Jeg har kun +++ til forhandleren.
Jeg skulle bruge 2x50" LG tv.
Skrev til sælger om han havde noget nyt på lager.
Tilbød med 2 stks til 10% under billigste på hifipriser.dk + gratis fragt af begge tv.
Har svaret på tekniske spørgmål og altid klar på at hjælpe.
Af fhp50
#153911
Jeg vil fraråde at handle hos Jaman. Købte en Samsung HT-C5900 hjemmebio anlæg hos dem 23-11-2010. Langsom levering som jeg måtte rykke for flere gange.
Da den endelig ankom havde jeg problemer med at den af sig selv skiftede indgang og at den ikke rigtigt ville "snakke" med TV'et.
Eter at have prøvet alt muligt (skiftet kabler m.v.) forelagde jeg den 24.05.11 problemet for Jaman, men var ikke 100% sikker på om det var TV'et der havde problemet.
I oktober fik jeg udskiftet bundkortet i TV'et under Samsungs onsite prestige service, men anlægget fungerede uændret dårligt, hvilket med sikkerhed viser, at anlægget er defekt. Jeg henvendte mig derfor til Jaman den 28. oktober, for at returnere anlægget til reparation.
Jaman nægtede at tage sig af sagen, da der var gået 5 måneder siden jeg første gang gjorde opmærksom på problemet - og jeg have dermed mistet mine forbrugerrettigheder!
Jeg sendte så anlægget ind til Samsungs service center, som konstaterede at bundkortet var defekt, men de ville ikke garantiservicere anlægget, da det viste sig at være et parallel importeret produkt som Jaman havde solgt mig, som ikke strammer fra Samsung Nordic.
Så nu har jeg et defekt anlæg som ingen vil servicere under garantien, men jeg kan få den lavet for kr. 2300.
Af kskruger
#153994
fhp50 skrev:Jeg vil fraråde at handle hos Jaman. Købte en Samsung HT-C5900 hjemmebio anlæg hos dem 23-11-2010. Langsom levering som jeg måtte rykke for flere gange.
Da den endelig ankom havde jeg problemer med at den af sig selv skiftede indgang og at den ikke rigtigt ville "snakke" med TV'et.
Eter at have prøvet alt muligt (skiftet kabler m.v.) forelagde jeg den 24.05.11 problemet for Jaman, men var ikke 100% sikker på om det var TV'et der havde problemet.
I oktober fik jeg udskiftet bundkortet i TV'et under Samsungs onsite prestige service, men anlægget fungerede uændret dårligt, hvilket med sikkerhed viser, at anlægget er defekt. Jeg henvendte mig derfor til Jaman den 28. oktober, for at returnere anlægget til reparation.
Jaman nægtede at tage sig af sagen, da der var gået 5 måneder siden jeg første gang gjorde opmærksom på problemet - og jeg have dermed mistet mine forbrugerrettigheder!
Jeg sendte så anlægget ind til Samsungs service center, som konstaterede at bundkortet var defekt, men de ville ikke garantiservicere anlægget, da det viste sig at være et parallel importeret produkt som Jaman havde solgt mig, som ikke strammer fra Samsung Nordic.
Så nu har jeg et defekt anlæg som ingen vil servicere under garantien, men jeg kan få den lavet for kr. 2300.
Ser lige på trustpilot.dk, at han har kommenteret dit indlæg der. Har du haft kontakt til Forbrugerstyrelsen som han beskriver? Og hvilken svar gav de dig?

Jaman.dk har kontaktet Forbrugerstyrelsen og forelagt dem alle detaljer i sagen, og de giver os medhold i, at kunden ikke har en sag vedr. denne fejl. Ellers ville vi naturligvis ikke have afvist reklamationen.
Af fhp50
#154027
Ser lige på trustpilot.dk, at han har kommenteret dit indlæg der. Har du haft kontakt til Forbrugerstyrelsen som han beskriver? Og hvilken svar gav de dig?

Jaman.dk har kontaktet Forbrugerstyrelsen og forelagt dem alle detaljer i sagen, og de giver os medhold i, at kunden ikke har en sag vedr. denne fejl. Ellers ville vi naturligvis ikke have afvist reklamationen.[/quote]

Jeg har idag oprettet en sag hos forbrugerstyrelsen mod Jaman. Så må vi jo se dels - om man må sælge parallelimporterede produkter uden at gøre opmærksom på det - dels om man mister sine forbrugerrettigheder når der går 5 måneder fra man første gang gør opmærksom på problemer, til man med sikkerhed konstaterer, at produktet er defekt og vil indsende produktet.
Af Snurrerundtlyd
#154042
http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1520451.ece
Firma snyder kunde for tilbagebetaling

Det er ikke kundens ansvar, hvis en vare beskadiges under transporten. Alligevel nægter forhandler at betale kunden tilbage


16:17, 16. mar 2011 | Christoffer Bagge

I sensommeren investerede 37-årige Jesper Palm fra Sejerø i et nyt Samsung-fjernsyn.

Tv'et blev købt gennem netsiden jaman.dk, der er ejet af Lars Birketofts firma Marila Trading.

Fjernsynet blev leveret til tiden hos en bekendt, da det ikke kunne blive transporteret hele vejen til Sejerø.

Men da Jesper hentede sit nye tv, opdagede han et hul i hjørnet i emballagen. Han satte fjernsynet op derhjemme, tændte det, men nu viste det en fejl i hjørnet af skærmen.

Transportfirmaet TNT erkendte hurtigt deres fejl i sagen og betalte de penge tilbage, som de havde modtaget fra Jesper Palm i forbindelse med fragtomkostninger.

Men onlinebutikken jaman.dk ville ikke betale beløbet på 4035 kroner, og efter et langt tovtrækkeri mellem Jesper Palm og Lars Birketoft fra hjemmesiden, endte sagen i Forbrugerklagenævnet.

For over to måneder siden fik Jesper Palm medhold i sin sag mod Lars Birketoft. Derfor skal firmaet betale 4035 kroner plus renter tilbage, men da det endnu ikke er sket, bliver firmaet Marila Trading nu hængt ud på Forbrugerstyrelsens firmatjek.dk. For over to måneder s

Imens har Jesper Palm for længst mistet troen på, at han får sine penge tilbage.

- Når han ikke har betalt dem tilbage nu, hvorfor skulle han så gøre det senere? Jeg får sgu aldrig de penge, siger Jesper Palm til ekstrabladet.dk

Pengene er på vej
ekstrabladet.dk haft kontakt til forhandleren Lars Birktoft, der pludselige garanterer, at Jesper Palm får sine penge.

Hvorfor har Jesper Palm ikke fået sine penge?

- Det skal han helt klart også have. Det skal han da. Men der er et uafklaret spørgsmål i forhold til varen, for jeg har ikke helt styr på, hvor den er.

Men du lover at betale nu?

- Ja, det kan jeg. De tre eller fire andre sager vi har tabt tidligere, der har kunderne for længst fået deres penge tilbage. Og der er ikke nogen, der har handlet med jaman.dk, der ikke har fået deres penge.

Skal skrige højt

Men burde du ikke bare have betalt pengene af dig selv, før dit firma ender på firmatjek.dk?

- Det har du selvfølgelig ret i. Men som jeg siger, den der skriger højest bliver hørt.

Men Lars skal vi aftale, at hvis jeg ringer til Jesper Palm om tre uger, så har han fået sine penge?

- Nu er det jo hverken 50.000 eller 100.000, så det burde vi kunne klare.