Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klaus79
#134637
Det var lige godt utroligt, sikke en omgang. Vil da sige du skal være glad for at du ikke endte som kunde der sådan som det foregik. Det må jo varsle om at de ikke har styr på deres sager.
Men tak for historien, jeg tror jeg vil holde mig fra deres afdeling på nørrebrogade fra nu af efter at have læst hele den her historien igennem.
Af jesper1980
#134641
Ta' ikke sådan et lån.. 60 mdr rentefri, men så strammer de den garanteret også derefter nok med noget der ligner 20-30% i ÅOP eller mere. Hvis du virkelig vil købe på kredit så gå ned i din bank og spørg. De kan med garanti også give et billigere lån end elgigantens lånehajer.
Af torak
#134646
Jesper du er helt gal på den. Man betaler det fulde beløb rentefrit, dvs det er 0% hele forløbet, man kan ikke låne længere end den rentefri periode er. og det er 100x bedre end at låne i banken.

Sæt dig lidt ind i det først?
Af Riverking
#134650
torak skrev:Jesper du er helt gal på den. Man betaler det fulde beløb rentefrit, dvs det er 0% hele forløbet, man kan ikke låne længere end den rentefri periode er. og det er 100x bedre end at låne i banken.

Sæt dig lidt ind i det først?
Fuldstænigt rigtigt, det er 100% gratis at låne pengene/opdele/udsætte betalingen... Det er for at få gang i omsætningen meget hurtigt.
AV Branchen har kun haft en meget lille omsætnings fremgang i 2011, så der skal penge i kassen nu...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#134652
Ja, det er vigtigt lige at kende forskel på "afdragsfrit" og "rentefrit". Det første begreb er noget huskøbere kender til, hvor det sidste blot er en afbetalingsordning, som opleder købsprisen i x antal afdrag uden at der er oprettelsesgebyrer eller renter.
Af Riverking
#134676
yakken skrev:Ja, det er vigtigt lige at kende forskel på "afdragsfrit" og "rentefrit". Det første begreb er noget huskøbere kender til, hvor det sidste blot er en afbetalingsordning, som opleder købsprisen i x antal afdrag uden at der er oprettelsesgebyrer eller renter.

Der kan nu godt være gebyr, både oprettelses og månedlige, på et "rentefrit lån", det er faktisk oftest sådan at de betaler sig selv hjem... Men det specielle er denne gang, at der intet er på denne kredit/dette lån !
Af jesper1980
#134677
Ok hvis det virkelig er rentefrit i hele løbetiden og ingen administrationsomk. m.m., beklager jeg min udtalelse.. Men om ikke andet tror jeg ikke at du kan gøre brug af lånet til webshoppen.
Af Riverking
#134678
jesper1980 skrev:Ok hvis det virkelig er rentefrit i hele løbetiden og ingen administrationsomk. m.m., beklager jeg min udtalelse.. Men om ikke andet tror jeg ikke at du kan gøre brug af lånet til webshoppen.
Det er som sagt for at få gang i handlen, efter en lidt sløj start på året, så at sælge ekstra nedsatte varer på nettet, set i forhold til deres butikker, med penge de selv låner dig, kan ikke være den store fidus
Af JesperAndersen
#134696
Riverking skrev:
jesper1980 skrev:Ok hvis det virkelig er rentefrit i hele løbetiden og ingen administrationsomk. m.m., beklager jeg min udtalelse.. Men om ikke andet tror jeg ikke at du kan gøre brug af lånet til webshoppen.
Det er som sagt for at få gang i handlen, efter en lidt sløj start på året, så at sælge ekstra nedsatte varer på nettet, set i forhold til deres butikker, med penge de selv låner dig, kan ikke være den store fidus
Enig, det er for at få handlen sat i omdrejninger. Og er temmelig sikker på at det ikke kun er Elgiganten som giver kredit - har en gang hørt at leverandører i visse tilfælde giver forretningen/forretningerne ekstra lang kredit, da de jo også har en interesse i af der bliver solgt flere varer. Og tænker at Elgiganten - som jo er en "major player" - har forhandlet sådanne aftaler hjem med mange af de store leverandører.

MVH
Af Jodle
#134822
Der er to aktører indeover her. El-Giganten og Ekspresbank. Hvis der et underskud i en handel i blot det ene led, så vil der - i min optik - være tegn på dårlig købmandsskab. Så uanset hvad, tror jeg nu at begge led vil tjene på det. Avancen vil blot være mindre. Jeg nægter simpelthen at tro på andet!



Bortset fra det, så har jeg faktisk bestilt et 50" Pana G30 til 13 jern hos min lokale Expert-mand. Det kommer d. 7 april. Prisen vil nok lynhurtigt falde lidt efter det er kommet på markedet, men det er en anden historie... :)

Da jeg har en Synology NAS 411j, vil jeg gennemteste modellens DLNA-funktion og jeg skriver derefter om mine erfaringer i et passende forum herinde. Jeg synes, at DLNA-teknologien har ufortjent lidt fokus, og det har været svært for mig, at finde informationer om dette vedr. de forskellige modeller, jeg ellers har haft kig på (og jeg har kigget på G20, PK950, 7705 og nu G30). En god mediastreamer i TVet, der er i stand til at knække mange codecs udover mpeg2 og 4, er alfa-omega for mig da mine 5-6 hyldemeter dvd-film skal ligge på min NAS.
Jeg regner med at der går 1-2 uger efter modtagelse før jeg giver lyd fra mig.



EDIT 4. april:

Jeg bliver nødt til at skrive det:

El-giganten - "det er dumt at betale for meget." ;)
Af klaus79
#135312
Jodle skrev:
Jeg bliver nødt til at skrive det:

El-giganten - "det er dumt at betale for meget." ;)
Ahahaha, morsomt. De siger det jo selv.
Af Waade1234
#135328
Den kampagne er da gået mig over hovedet, hvor kan man finde den, virker som om jeg er for sent ude...
Af Jodle
#135477
Waade1234 skrev:Den kampagne er da gået mig over hovedet, hvor kan man finde den, virker som om jeg er for sent ude...
Den stoppede i slutningen af marts.
Af macbane
#136249
Den var god nok! Har man overlager er det en anden måde at give folk rabat på for at tage f.eks et tv med under armen. De tabte penge på det, men har forhindret at de brændte inde med et kæmpe overlager af f.eks tv, når nu der snart kommer nye modeller.

Jeg ved ikke hvor effektivt det var for dem, men ok tænkt, når nu man har en udfordring der hedder 78000 tv på lager.