Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Colt
#130543
Efter en lang og ubehøvlet opførsels fra wupti fik jeg endelig mine penge tilbage, som jeg var i mine fineste ret til efter at have brugt mine 14 dages fortrydelses ret.


Men får så i dag (d. 12-02-2011) et opkald på min telefon af en fremmed mand.. Som så åbenbart er den nye ejer af et af de to tv jeg har sendt tilbage.

Han havde så fået oplyst mit nummer fra wupti.com da de ikke kunne være ham behjælpelig.. Så han ringede til mig for at udspørge mig, hvorfor jeg leverede mit tilbage og om jeg så ville hjælpe ham med at få det til at virke ordentligt.



Jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen med dette.? Men syntes simpelthen det er forkasteligt at en forretning sådan offentliggøre mine oplysninger til den nye ejer!?!? Der må være brud på visse regler og forhold der!?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#130544
Det er jo et klokkeklart brud på persondataloven. De skriver det endda i deres forretningsbetingelser - se min fremhævning. Umiddelbart lyder det som en sag for forbrugerombudsmanden eller måske endda en tungere juridisk instans.
Handelsbetingelser
1. Personlige oplysninger / persondatapolitik
Første gang du køber en vare på wupti.com, bliver du registreret som kunde. De personlige oplysninger, som vi registrerer, er: navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Vi registrerer desuden alternativ leveringsadresse, hvis du indtaster en sådan under dit køb.

Oplysninger afgivet til wupti.com videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når vi indsamler personoplysninger via wupti.com, sikrer vi, at det altid sker ved dit samtykke. Du skal være informeret om præcis, hvilke oplysninger vi indsamler og hvorfor.

Som registreret hos wupti.com har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Oplysningerne opbevares minimum fem år, idet bogføringsloven stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriale i fem år. Oplysningerne hverken opbevares eller transmitteres krypteret.

Den dataansvarlige er Dennis Cassøe.

wupti.com anvender logstatistik med det formål at kunne give de krævede oplysninger i forbindelse med poilitihenvendese omkring formodet svindel.

wupti.com anvender cookies med henblik på at gemme indhold i indkøbskurven. I Internet Explorer 5.x slettes cookies under menuen 'Funktioner' -> 'Internetindstillinger' -> 'Slet cookies'.
Af Colt
#130545
Ja det får du påpeget kanon godt!

Vil sige at jeg syntes nu hele den sag med wupti jeg har haft kørende er ved at være kørt af sporet..

Regnede jo med det ligesom var uden af verden til jeg så får det opkald i dag..

Og undskyld mig hvis jeg lyder som en kælling.. Men syntes det er en underlig fornemmelse at få sådan et opkald fra en fremmede som udspørger en efter at blive stilled videre..

Men ikke andet for end at ringe til forbrugerrådet på mandag og høre ad og efterfølgende wupti..
Af JesperAndersen
#130546
Colt; jeg har bemærket dine mange kommentarer/erfaringer omkring Samsung TV - gode som dårlige - men bemærker i din "underskrift" at du er ejer af 3 stk Samsung...alligevel synes jeg at huske at du plejer at omtale dine Samsung TV i datid???.... HAR du de tre angivne Samsung???

Af ren nysgerrighed; må jeg derfor spørge til om din tvist med Wupti drejer sig om Samsung ? - og i såfald hvad det mere konkret handlede om ??

Og så synes jeg at du bestemt bør henvende dig til Forbrugerklagenævnet - det er en "sviner" Wupti har lavet, med at udlev. dit tlf.nummer til 3.mand
Af mhca
#130547
Som de andre har sagt... en utroligt klar overtrædelse af persondataloven om videregivelse af dine oplysninger.

Man kan jo sige, at hvis Wupti's intention har været at være så behjælpelig over for den nye ejer af TV'et som muligt, så skulle de have kontaktet dig og spurgt, om de måtte henvise den nye ejer til dig.
De kan på ingen måde undskylde sig ud af at have videregivet dine oplysninger.

Jeg vil ikke mene, at du skal køre tungere juridisk skyts i stilling end forbrugsklagenævnet/ombudsmanden. Jeg regner med, at du gerne vil sørge for, at Wupti for en skideballe. Du vil vel ikke kompenseres på nogen måde... Jeg håber, at de får en alvorlig påtale.

Held og lykke med det.
Af Colt
#130549
#JesperAndersen.

Ja dem der står i min underskrift har jeg kun 950n tilbage fra LG + mit gamel 40'tommer Samsung.. Vi taler om et UE46c6005 og PS50c7705 købt og leveret tilbage til wupti eftersom jeg ikke var tilfreds med performance af LED som pc skærm.. Og gerne ville se hvad jeg kan få i det nye år for de 11.000 jeg brugte på plasma'en.
(har prøvet at fjerne dem 2 gange og tilføje et sæt Z-5500 men af en eller anden årsag dukker de op igen)


Og hele denne sag er jo i og for sig ikke rigtig fordi jeg kan vinde noget på det.. Men som der så smukt bliver skrevet syntes jeg også det er svineri..

Og som @mhca skriver så kan det være det er gjort i bedste mening.. Men nu har jeg været så meget igennem med dem på forhånd med ubehøvlet service og RMA sager..
Så i mit tilfælde skulle de måske have ydet lidt af det også så jeg havde set igennem fingre med det nu.

Så det eneste jeg evt. ville var at høre hvor slemt det evt. var / er og hvad jeg kan gøre for at de nettop får den omtalte skideballe.. For som sagt.. Kan ikke og gør det jo nettop ikke for at vinde noget personligt på det som sådan.
Af Colt
#130550
Er faktisk lidt ærgerlig over jeg ikke fik skrevet hans navn ned.. Men var godt nok lidt paf..

::l Men kan vel bare ringe til wupti og spørge om det ^^

@mhca jeg regner med at starte en forbrugerråds sag.. Og så skal jeg lige undersøge med ombudsmanden osv.
Men gider ikke sætte advokater osv. på. Den slags fritid har jeg sku ikke at bruge på dette :/
Af JesperAndersen
#130551
Colt; ja, det er lidt forvirrende med din signatur - men forstår nu :)

Min nysgerrighed skyldes at jeg har købt mit Samsung hos Wupti ( - og jeg er rigtig glad for det - men det skyldes tilsyneladende mere held med en produktionsserie fra Samsung, end general kvalitetsstyring...), og iøvrigt tidligere har oplevet GOD service hos dem.
Returnerede en receiver for et års tid siden, og fik uden problemer mine penge retur - ja, det foregik aldeles problemfrit.....men kan forstå at Wuptis gode kundeservice er lige så ukonstant som Samsungs plasma-kvalitet ;)
Af Colt
#130552
Tror jeg er meget rigtigt, hvad du siger der..

Hvis du ser på trustpilot er der også mange, syntes jeg der gør en stor sag ud af at forklare hvorfor de giver wupti 1 stjerne. For kommer godt nok an på kunderservice's dag om de syntes du skal have papirer på hvad i laver af aftaler og du betaler for ::l

Men ham der ringede angående "mit" LED fik åbenbart fejl på billed når han slog sin Playstation osv. til og ville have mig til at forklare om jeg kendte til det! (som om det var min skyld) ;;)

Så kanon samtale..
Af JesperAndersen
#130553
- kan godt forstå at det må have været en temmelig ubehagelig samtale....

Ligesom dig, ville jeg også "springe" advokat og lign. over, spild af tid....men en "næse", det skal de bestemt have, og tror at Forbrugerklagenævnet afgjort vil tage din sag/klage.

Men sig mig; var der egentlige problemer med din RMA-sag ? - ville de ikke acceptere returneringen ?...eller var de lang tid om at tilbagebetale beløbet ?
Af Colt
#130554
Well for at gå mit køb igennem fra starten..
Så tænkte jeg at det tilbud samsung gav med 3d briller osv. var kanon og ville gøre op for at jeg måske ikke fik 3d tv til januar udsalgs pris..

Så valgte derfor wupti da de gav det tilbud med 3d pakken. I starten af december sidste år..

Får så afvide at UE46c6005 som stod på siden ville være klar, første kunne levers midt i januar det nye år.

og PS50c7705 var der ikke flere "bundel" pakker med til så måtte jeg få uden..

Men at tv'et var på sendt...

Hmmm så startede vi jo ligesom allerede helt kanon..

Så ringer op og får fat i en ny gut som tydeligvis ikke anede hvordan systemet fungerede og lovede mig jeg var den første til at få UE46C6005'en og de havde talt med samsung og ikke fik flere "bundel" (3d pakker med shrek og briller)

Vi nåede så frem til 500 kr pris afslag på UE46C6005 (som den gang gik til små 8500)

Og det med de bundel til plasma'en var der intet at gøre ved..

Så jeg stod lidt mellem at beholde / nægte modtalese eller tage kampen op..

Og dummede mig så en del ved at tage kampen op.. For det var en kamp uden lige.. De fjernede utrolig nok tilbudet fra deres hjemmeside samme dag med 3d bundel.. Men jeg kunne heldigvis få oplyst jeg havde bestilt med.. Selvom det ikke stod i min ordre..

Så bad dem skrive det på en mail til mig at jeg havde købt disse produkter med div. tilbehør og det tog så 4-5 opkald og deres kundeservice chef, for at få igennem efter en masse diskussion og skulle høre på de spurgte hvad mit "personlige problem var"
Efter kæresten så tog over i kampen endte det med at vi fik dikteret hvad der skulle stå.. Som jeg havde brugt små 20.000 kr på.. :s (2tv + 3d pakke fra smasung med shrek og briller) "hårdt at forstå"

Modtog så tv'et med en ordentlig omgang buzz men ellers kanon billed.. Men eftersom jeg gerne ville beholde det men få det lavet af samsung service.. Og stadig ikke havde chance for at checke om der var fejl eller andet på det bestilte UE46c6005 valgte "vi" at lave det til en RMA så jeg havde udvidet fortrydelses ret på PS50c7705.. (hvilket jeg aldrig skulle have gjort heller)

Så alt kommer ned til at UE46c6005 ikke levede op til forventningerne med bunker af cloudning når man bruger det til pc brug.. Samt utrolig langsom respons tid..

Så sender begge tv fint tilbage "har endnu ikke modtaget lovet 3d pakke heller"

Men tager jo så en evighed at få penge tilbage pga. det ene er under RMA sag.. og efterfølgende var de meget overbevist om jeg manglede at levere 3d pakke tilbage også...

:s

Så det var min omgang med wupti..

Hvorefter jeg så blev ringet op i dag og skulle forklare hvorfor hans ny-indkøbte tv ikke fungerede og han blev henstillet til mig.. !:(
Senest rettet af Colt 12. feb 2011, 23:14, rettet i alt 1 gang.
Af JesperAndersen
#130556
- der kunne næsten ikke gå meget mere galt i den sag :((
bestemt ikke en særlig god service fra Wupti...og kundechefens bemærkning er/var jo direkte uforskammet!

Nå, i mellemtidenkan du jo glæde dig til at de nye modeller kommer frem...og så finde en anden web-shop end Wupti.......
Af Colt
#130557
ja præcis.. Og syntes ikke ligefrem jeg heller lagde op til sådan en kommentar..

Så de er også helt ude af min liste af steder man kan købe.. Og havde sådan set lukket sagen med mig selv. Da jeg endte med at få pengene tilbage..

Til det nævnte opkald i dag så sker...


Men jeg glæder mig også kanon til at se hvad LG og Samsung kommer med til DK og især priser.. Da jeg jo nu står og mangler PC skærm og stue skærm..

Håber godt nok der kommer noget med ordentlig input respons tid i LED model.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#132440
Er der en follow-up på den her sag? Gik du videre med det?