Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moment
#76724
Hej nogle der har erfaringer med Redcoon.dk ?

Har kig på 50x10y hos dem, da de er noget billigere end de andre forhandlere.
Af LDDK
#76731
De er vist ret nye på det danske marked, så det er nok begrænset med input fra købere hos dem.
De har dog været på marked i andre lande i nogle, år bla. Tyskland, måske du kan finde noget på nogle tyske sider (trustpilot evt.)
Læs evt. her

http://crn.dk/nyheder/Stor-tysk-webshop ... 44916.html

Har selv luret lidt på dem da de virker ret agressive mht. deres priser.
Det der bekymrer mig er manglen på dansk tilstædeværelse. Det lyder lidt for meget som Pixmania konceptet, der jo får nogle hug af og til.

Vh.
Af Moment
#76771
Ja netop prisen og det hele er så nyt gør mig bekymret. hehe
Af DeeC
#77764
Har netop idag købt et Samsung PS50B850 hos dem. Melder tilbage omkring service når jeg har fået tv'et :)
Af Sten
#77769
Ja, en ting er service - en anden ting er, hvorvidt deres TV benytter en særlig variant af MPEG4 standarden som anvendes i Danmark samt de øvrige nordiske lande. Denne variant betegnes NorDig. Udstyr til modtagelse af digitalt tv i MPEG4 standarden skal overholde NorDig specifikationen for at kunne vise tv-signalet.

Man kan jo sende dem en mail mht. ovenstående forhold.
Af NoCTuRE2
#77779
Har lige chattet online med dem, og de kunne ikk fortælle mig om deres modeller var tilpasset det nordiske marked, altså med en endelse i modelkoden som hedder /XXE... så ved sq ikk om jeg tør bestille derfra... jeg vil ha en TV med MPEG4 tuner i... btw; det jeg kigger på er PS42B451... Har iøvrigt også snakket med samsung som skulle bruge hele modelkoden for at kunne hjælpe... må ha noget mere fat i RedCoon...[/quote]
Af Zrednaz
#78009
De skriver på siden vedr. fortrydelsesret:

"Efter modtagelsen af et produkt, har kunden 14 dages ret til at fortryde købet og til at meddele redcoon herom. Så snart redcoon har fået meddelelsen herom, vil kunden modtage et RMA-nummer og yderligere instruktioner for tilbagesendelsen af produkterne til redcoon (returnering indenfor betænkningstiden). Retten til at ophæve et køb gælder ikke, hvis kunden handler på vegne af en virksomhed.

Afhentning og tilbageforsendelse af produkter betales af redcoon, men er på kundens eget ansvar. Hvis kunden ikke ønsker at gøre brug af redcoons afhentningsprocedure, er tilbageforsendelsen for kundens egen regning og på eget ansvar."


Dermed skulle der ikke være nogen økonomisk risiko ved at bestille fra dem. Jeg skal netop til at bestille et Sony W5500 fra dem og skal nok vende tilbage hertil hvis der sker noget uventet undervejs!

Tilføjelse: De tager 15 kr. i "transportforsikring" - dette skal regnes oven i totalprisen hos Pricerunner. Derudover skal man igennem en meget besværlig betalingsproces hos en ekstern leverandør (clickandbuy). Det er gratis at betale med Dankort og kreditkort.
Senest rettet af Zrednaz 3. nov 2009, 15:21, rettet i alt 1 gang.
Af Moment
#78021
Jeg købte 50x10y for en uges tid ved dem, skulle gerne modtage den idag ved middagstid.
Så får vi se hvordan det hele ser ud, desuden chattede jeg også en del med dem inden.
Det bærer en del præg af nystartet firma, hvilket jo er forståeligt nok. Jeg gav dem en chance, håber ikke jeg fortryder det.
Af SteffenH
#78045
Jeg venter spændt på respons fra folk der har handlet med dem. Så håber i giver en tilbagemelding om hvordan handlen er gået mhs. til levering, service osv. :)
Af Moment
#78069
Ja det starter ikke godt for mit vedkommende. Blev ringet op i torsdags, at de ville levere mit tv idag (før middag). Så jeg skulle selvfølgelig være hjemme til at modtage det.
Da klokken så blev halv tre blev jeg lidt små irriteret, havde taget fri fra arbejde for at kunne være hjemme.

Jeg tog derefter kontakt til fragtfirmaet, de havde ikke modtaget fjernsynet fra Redcoon.dk som lovet, og kunne derfor ikke levere idag.

Redcoon undskyldning var at de var forsinket, troeds jeg bestilte en vare der var på lager for en uge siden.

Hvornår jeg kan modtage mit fjernsyn ved de ikke med sikkerhed, men bliver jo en af dagene. Flot så må jeg jo holde en uge fri, så jeg er sikker på jeg kan være hjemme når de kommer.

Håber godt nok ikke det er så besværligt hele vejen igennem.



EDIT: Er lige blevet ringet op, de levere i morgen mellem 10 og 12. Så er alt jo fint :)
Af stengård
#78189
her er et uddrag fra chatten i dag - meget hurtigt svaret. Nu er problemet så - at jeg ikke ved om det har nogen praktisk betydning med den MPEG4-forskel ? Er der en enkelt (eller to) herinde - der kan hjælpe ? Hvis der er forskel på MPEG-tunerne hvad gør man så - kan den ændres ?

Iøvrigt venligt og hurtigt svaret fra REDCOON !

Tommy (08:50:24)
Hej, hvad kan jeg hjælpe dig med?
mig (08:50:31)
godmorgen Tommy..
Tommy (08:50:38)
Godmorgen
migr (08:51:03)
Jeg vil gerne købe et panaasonic V!0 50 tommers fjernsyn
mig (08:51:20)
men har et spørgsmål til MPEG4 tuneren...
mig (08:52:26)
der er - såvidt jeg ved to slags - en "europæisk" og en skandinavisk
Tommy (08:53:03)
Ja det er rigtigt
mig (08:53:25)
hvilken en har jeres ?
Tommy (08:53:57)
Vores er TX-P50V10E dvs. den europæiske model
mig (08:54:45)
det giver så lidt problemer med MPEG4 signalerne i DK - eller ?
Tommy (08:55:07)
Ifølge de informationer vi har fået så skulle det være fuldt kompatibelt
Tommy (08:55:39)
I de fleste tilfælde er forskellen på modellerne, sproget i brugervejledningen
mig (08:56:24)
Tak ... hvad ggør man hvis det IKKE er tilfældet ?
Tommy (08:57:15)
Hvis det ikke er tilfældet kan TV'et returneres uden problemer, det er dog vigtigt at sørge for man gemmer originalemballagen og at den er i god stand
mig (08:58:32)
For ikke at give jer (eller mig ekstra opgaver) ved du om man kan tjekke det med MPEG'en nogen steder ?
Tommy (08:59:07)
Det eneste sted jeg kan tro de kan besvare det vil være hos Panasonic
mig (08:59:59)
hvis man nu skal spørge dem - så skal jeg nok have HELE modelbetegnelsen - vil du sende den til mig ?
Tommy (09:00:54)
Ja selvfølgelig, den er Panasonic Viera TX-P50V10E
mig (09:01:16)
tak... jeg vender tilbage :)
Af SteffenH
#78593
Stadig ingen af jer der har bestilt hos Redcoon der har fået jeres vare. Og kan give lidt feedback om hvordan det er gået med at bestille ved dem ?
Af dumb
#78595
Men E modellen er da, så vidt jeg ved, den model der passer til det danske markede.
Af Moment
#78614
Hej jo jeg fik min tv fra redcon den efterfølgende dag. Indtil vidre ser det fint ud, har dog ikke fået kigget så meget på den. Da jeg har haft en del arbejde samt, et tv bord der skulle samles først.
Men skal da nok melde ud hvis der skulle dukke nogle problemer op.