Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329404
Hej alle i kloge

Min gamle mor har et 32" Philips TV (32PFS5803/12) og jeg er på jagt efter en ny fjernbetjening til hende.

Problemet er, at hun som så mange andre "ældre" ikke rigtigt har føling med, at det er nok at trykke. Hun har en oplevelse af, atjo hårdere hun trykker, jo bedre. Og de der små gummitaster giver hende ikke en fornemmelse af, hvornår hun har trykket nok. Så der bliver lagt kræfter i.
Hvis bare de sagde klik eller hun kunne fornemme et klik, ville hun ikke mase tasterne helt ud på bagsiden af remoten.
Jeg har prøvet at forklare hende det ... det hjælper ikke at trykke hårdere, men hun har ikke en oplevelse af at "trykket virker" (selvfølgelig også fordi der er ne anelse forsinkelse på, fra hun trykker på noet til deer sker noget på skærmen - og så trykker hun igen således at 1 bliver til 11 (og hun har ikke noget på kanalplads 11) - eller hun trykker hårdere og vi har oplevet at de små gummitaster bliver trykket ned i remoten, så man skal fiske dem på igen med spidsen af en kniv. Ret ufedt når man bor 40 km væk ....

Derfor er jeg på jagt efter et alternativ - gerne med hårde taster der klikker, eller som giver en klar indikation af, at "hun har trykket".

Jeg ved at der findes sådan nogen uoriginale fjernbetjeninger - måske findes der også en til hendes TV. En der er mere pensionistvenlig (hun er 90) end den originale med de bløde gummitaster .

Any clues? Nogen ideer? På forhånd tak