Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
#326749
Har for nogle år siden købt et produkt i Elgiganten, Screen Buddy (inkl. microfiber klud), men det er simpelthen umuligt at få skærmen stribefri. Det ses udelukkende når solen står direkte på skærmen, så det gør sådan set ikke noget ved billedet når jeg bruger tv'et, men flot ser det ikke ud.

Nogen forslag?
Vedhæftede filer
IMG_20210205_161144.jpg
IMG_20210205_161144.jpg (3.26 MiB) Vist 1419 gange
Af Supergris
#326752
Ja, det ser ikke godt ud!
Start altid ud med et lille område, når du afprøver et nyt produkt.

Det er meget sjældent, jeg finder det nødvendigt med andet end en tør mikrofiberklud, evt. let fugtet hvis der er pletter; kun hvis der er kommet fedt eller lign. på skærmen, finder jeg det nødvendigt med et egentligt rensemiddel, men i børnefamilier kan der jo hurtigt ske ting og sager.

Måske du kan bruge noget fra denne tråd:
viewtopic.php?f=2&t=51410&view=unread#unread
Af Kozmok
#326797
Jeg håber de forbyder de lorte produkter.

Jeg bruger ikke kemi til mit udstyr. Universal sæbe osv. kan nemt opløse overfladen på elektronikken.

Jeg bruger en ridsefri klud med vand på til min tv skærm. Jeg ville højst turde at bruge en farveløs opvaskesæbe til fedt/olie.
Brugeravatar
Af Vailant
#326818
Har du en kondenserende tørretumbler? Så brug noget af vandet derfra - der er minimal med kalk i, så undgår du kalkstriberne. Og så selvfølgelig en microfiber klud - det burde kunne tage det meste.