Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henxian
#326116
Har overvejet bolig net, men efter jeg har læst deres trustpilot, er jeg sprunget fra.
Af Flomsen
#326121
Så snart det omhandler telefoni, internet, strøm og forsikring så er folk utilfreds.

Giver det en chance.
Af Mr.DJ
#326152
Henxian94 skrev: 18. jan 2021, 15:37 Har overvejet bolig net, men efter jeg har læst deres trustpilot, er jeg sprunget fra.
Ja, men desværre bruges Trustpilot af mange til blot at "ventilere deres vrede følelser".....også selvom fejlen ofte ligger hos dem selv eller evt. hos fiber udbyderen(eller entreprenøren), end selve internet udbyderen som de brokker sig over på trustpilot.

Jeg er selv lige skiftet fra 500/500 hos Eniig(nu Stofa) og over til en 1000/1000 hos Bolignet. Og jeg havde ingen problemer hos Eniig og indtil videre heller ikke hos andelsbolig(måler +900 begge veje ved speedtest....men speedtest bør iøvrigt ikke bruges som eneste metode til at verificere hastigheden med....den kan godt snyde, især ved høje hastigheder på +500mb). Og tjek lige Eniig's trustpilot side.. avs avs.

Jeg vil skyde på at ca. 90% af dem der ventilerer på trustpilot passer på denne beskrivelse:

Folk der har enten nær nul eller meget ringe, forstand på at fejlsøge på deres eget internet udstyr i husstanden og samtidig ingen tålmodighed(og derfor hurtig til at give skylden videre til alle andre). Og bliver derfor hurtig sure, også selvom internet udbyderen ikke kan gøre for at de ikke havde "gidet" at sætte sig ind i at der skal graves fiber ind til deres husstand først, inden de kan få internet og at entreprenøren bag dette, er et helt andet firma. Og derudover at det iøvrigt ikke er ualmindeligt at der kan opstå mindre forsinkelser ved den slags bestillingsarbejde. Så har man nul tolerance for at der kan opstå en kort periode uden internet, bør man nok sætte sig lidt mere ind i tingene inden man klikker "bestil" på nettet! :-P

Men til dem der læser denne tråd.
Inden I suser afsted og bestiller f.eks. en 1000/1000 forbindelse fordi det er billigt, så hav lige styr på om jeres nuværende udstyr i husstanden overhovedet kan følge med op til de 1000mb!
Både så at du/I slipper for evt. skuffelser.....men også så at jeres stakkels internetudbyder slipper for vrede opkald fra jer, pga. noget I ikke havde fået afklarret inden i bestilte! ;-)

Dvs. jeres routers WAN port skal understøtte 1000mb og ligeledes jeres netkort i PC'erne der tilsluttes.
Dernæst skal I være klar over at der er forskel på Wifi hastighed og kablet hastighed. Ethernet kabler vil ALTID være hurtigst! Og Wifi vil altid have et fald i hastigheden. Hvor meget wifi hastigheden falder, afhænger bl.a. af om du bruger 5GHz wifi og hvor tæt på routeren du står med din wifi enhed. Derudover afhænger det også af hvor hurtig din router er og hvor kraftigt wifi signal den sender ud....dette hænger ofte sammen med "hvor dyr" din router er! ;-)

Eksempel med en 1000/1000 forbindelse igennem en wifi router kunne se således ud:

LAN = 995mb/995mb
Wifi 2,4 GHz = 125mb/120mb
Wifi 5 GHz = 565mb/511mb

Det er meget svært for visse folk, at indse at der er forskel på hastigheden bare ved at vælge wifi frekvens! Igen, noget vi andre "almene nørder" lærte om for +15 år siden! :-)
Brugeravatar
Af TBC
#326164
Henxian94 skrev: 18. jan 2021, 15:37 Har overvejet bolig net, men efter jeg har læst deres trustpilot, er jeg sprunget fra.
Trustpilot er i forhold til den slags produkter til at lukke op og skide i. Folk der ikke selv kan finde ud af at sætte deres egen elendige router op eller har haft en frustrerende oplevelse med kundeservice eller bare ikke fatter at deres eget WiFi udgør flaskehalsen bruger gerne trustpiliot og den slags brugeranmeldelsessites til at ventilere deres ubegavede frustrationer uden at det siger en skid om kvaliteten på selve produktet.

Nu har jeg ikke selv erfaring med specifikt Bolig:Net, (min bror får det tilfældigvis om en måneds tid, hvor han så skifter fra YouSee kabel-modem), men jeg har kendskab til andre lignende løsninger der har mange elendige anmeldelser på Trustpilot af samme grunde, selv om de har et aldeles fantastisk produkt.