Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nicklas A
#319436
Godaften.

Vi vil her i huset gå fra flow tv over til streaming tv.
Da vores nuværende setup er af ældre dato, så kigger jeg på mulighederne for divs. media afspiller osv.
Mit største ønske er og kunne styre det hele fra en fjernbetjening, som ikke skal være min mobil, da ungerne også selv skal kunne betjene det.

hvad skal der til for at jeg kan gå hen og trykke på 1 knap, så tænder tv og lyd?

Kan jeg købe et nyt tv og køre alt streaming igennem det og få et nyt tv til at styre min lyd?
Eller er jeg tvunget til også at købe en ny receiver?

Eller findes der en anden smart løsning?
#319438
De enheder du vil have i dit setup skal have hdmi cec, det har meste der er under 6-7 år gammelt.

Hvilken receiver har du?

Et apple tv kan eks tænde din receiver og tv.
Apple tv er nok den enhed der har flest app ift streaming, men har begrænsninger ift lydformater.
Brugeravatar
Af hans123
#319439
En programbar multiremote kan løse opgaven med dit grej

Bruger selv en Harmony Elite og den styrer alt. incl Sonos og Philips Hue lys

Som bonus kan den også app styres på samme tid så din smartphone også kan styre det hele uden ekstra
#319487
bromberg skrev: 24. sep 2020, 06:55 De enheder du vil have i dit setup skal have hdmi cec, det har meste der er under 6-7 år gammelt.

Hvilken receiver har du?

Et apple tv kan eks tænde din receiver og tv.
Apple tv er nok den enhed der har flest app ift streaming, men har begrænsninger ift lydformater.
Okay. Jeg har en denon avr 2311. Tror ikke den har hdmi cec. Da den ikke tænder når jeg tænder tv. Den slukker dog sammen med tv.. Men nu når jeg tænder tv, så skal jeg også skifte over til av og så tænde min receiver og så tænde min canal digital boks..

Med hensyn til Apple tv, vil en ekstrem remote også kunne styre den?
Af orm08
#319555
Jeg har et setup med:
- Samsung 65KS8005
- Yamaha RX-S601 receiver
- Klipsch Reference Theater 5.1
- Apple TV 4K

Fungerer perfekt sammen, og det hele styres med TV fjernbetjeningen

Tror også det vil fungere med LG/Sony TV, men i hvert fald med Samsung TV

Selvom hifi entusiaster nok vil mene at receiveren ikke er god nok, synes jeg lyden er fantastisk, specielt surround 5.1 lyd er rigtig god

Alt efter smag og hvor receiveren skal placeres, vil jeg anbefale den i hvid, den kan stå fremme og ser helt OK ud. Yamaha RX-602, har eARC, Spotify Connect, Bluetooth og Airplay 2

https://www.av-connection.dk/?PNo=YH-RXS602-W#

Klipsch højtalerne er rimeligt små, så de ikke syner af meget, men der er stadig super lyd i dem.
https://www.av-connection.dk/?PGr=11180

Hos AV connection kan de nok give dig en god sæt pris, de har et sæt med en af de grimme sorte receiver klodser, men de kan nok skifte receiveren