Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#318897
Hej.

Nu er det 10 år siden jeg var inde i tingene med alt det omkring tv og medie setup. Men der er sket en del på den front og har lidt svært ved at overskue hvordan tingene hænger sammen idag, så håber der er en der vil forklare mig hvordan man får tingene til at virke sammen så en enkel og nem måde.

Mit nuværende setup er:
Tv : Panasonic VT20
Surround receiver: Denon AVR 2311

Og jeg har parabol fra canal digital.
Jeg ønsker at udskifte canal digital med streaming tjenester.
Men da mit tv ikke er et smart tv, så skal jeg ud og købe noget til tv, eller købe et nyt tv.
Har et ønske om at kunne tænde alt med 1 fjernbetjening. Men kan man få et evt nyt tv til at tænde min gamle receiver?
Eller findes der nogle andre smarte løsninger?
Hvad er det allervigtigste når man køber nyt tv idag? Hvad er ikke til at undvære på et tv?

Mvh Nicklas
#318899
Okay. Så hvis jeg bruger den til at tænde mit nuværende gamle tv, så tænder min receiver også?
Og hvis jeg har en media afspiller af en form, så vil den også tænde den?
#318902
Du behøver ikke at købe et nyt tv for at komme med på streaming fronten. Der findes masser af eksterne boxe du kan købe som Apple TV og Nvidia Shield bl.a. Dermed ikke sagt at du ikke skal købe et nyt tv, men vil ikke gøre det med at det argument at du skal over på at køre streamingtjenester. De fleste smart tv opdateres nemlig ikke udover det år hvor de er aktuelle. Android tv'ene bliver dog som regel opdateret nogle år efter de er udkommet.
#318910
Har godt kigget på Nvidia Shield og den lyder også tiltagene da man får en fjernbetjening med.
Men hvis jeg skal købe sådan en og så en remote Logitech Harmony Elite. Så løber prisen jo alligevel lidt op,
Er der er ikke noget med at det nye HDMI kan styre nogle forskellige enheder??

Alt i alt, så ønsker jeg et simpelt setup, som mine små børn evt også selv kan finde ud af..
#318923
majbom skrev: 12. sep 2020, 23:19
Torben Rasmussen skrev:HDMI-CEC burde dit nuværende TV også have. Det er dét som styrer andre HDMI-enheder.
Men det har receiveren ikke
Jeg har haft 2311 og er ret sikker på den har cec.


Til trådstarter - jeg har både shield og apple tv og i min verden er apple tv en laaaangt bedre oplevelse. Langt flere af de apps min familie bruger. Mindre fejlrate og især med cec.
Jeg har også en logitech elite til, men foretrækker fortsat stadig selv apple Remote til at styre det hele.
Eneste mangel til mit behov og grunden til at jeg har en shield, er at jeg ikke kan få trueHD atmos på apple tv.
Så jo du burde kunne smide et apple tv i din receiver og lade apple tv, starte receiver, som så starter dit tv.
#318926
bromberg skrev: 13. sep 2020, 06:52
majbom skrev: 12. sep 2020, 23:19
Torben Rasmussen skrev:HDMI-CEC burde dit nuværende TV også have. Det er dét som styrer andre HDMI-enheder.
Men det har receiveren ikke
Jeg har haft 2311 og er ret sikker på den har cec.


Til trådstarter - jeg har både shield og apple tv og i min verden er apple tv en laaaangt bedre oplevelse. Langt flere af de apps min familie bruger. Mindre fejlrate og især med cec.
Jeg har også en logitech elite til, men foretrækker fortsat stadig selv apple Remote til at styre det hele.
Eneste mangel til mit behov og grunden til at jeg har en shield, er at jeg ikke kan få trueHD atmos på apple tv.
Så jo du burde kunne smide et apple tv i din receiver og lade apple tv, starte receiver, som så starter dit tv.
Ja okay. Så vil jeg bare kunne tage remote fra apple tv og så kunne styre lyd osv også?
Jeg har ikke andre ting fra apple, men det betyder vel ikke noget?