Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#319106
Det er sket flere gange før at de holder både et september og et oktober event. Det er også sket før at iPhone først lanceres i oktober, det skete sidst i 2018.
Det er dog sjældent at de holder et 3. event i november, men det er nok ikke helt så underligt i disse COVID-19 tider.

Intet Apple gør er tilfældigt. Så det er spændende hvorfor de ikke lancerede ATV i går med de andre "små-produkter". Hvis den næste ATV har A12 eller A14 så kunne de have lanceret den i går sammen med iPad (A12) og iPad Air (A14).
Så måske den har en endnu kraftigere CPU som A14X eller A14Z.
#319109
GeekyDayDreamer skrev: 16. sep 2020, 07:32 Intet Apple gør er tilfældigt. Så det er spændende hvorfor de ikke lancerede ATV i går med de andre "små-produkter". Hvis den næste ATV har A12 eller A14 så kunne de have lanceret den i går sammen med iPad (A12) og iPad Air (A14).
Så måske den har en endnu kraftigere CPU som A14X eller A14Z.
Tvivler stærkt på, at de præsenterer en endnu kraftigere processor inden for den nærmeste fremtid, end den A14 de præsenterede igår. A14'eren kommer også til at sidde i de kommende iPhones, så meget atypisk at den nye processor blev præsenteret i en iPad og ikke en iPhone.
#319112
Bemærk at tallene, som blev fremhævet for A14 i går var i relation til A12 (fordi der ikke findes en iPad Air med A13). Så 30% hurtigere GPU ift. A12 placerer den omkring 900-1000 GFlops (A12 ligger på omtrent 700-750 GFlops). Hvis det stemmer, så er A12X stadig mere potent på grafiksiden med sine ca. 1300 GFlops.
#319114
Ja han var da ret ved siden af, ham Reddit fyren.. 8)

Fin præsentation synes jeg, og der bliver rekvireret flere af produkterne i min familie.

Min største 'øv', var at Fitness+ ikke bliver tilgængeligt herhjemme (Endnu ihvertfald). Jeg vil alligevel hellere høre det med engelske trænere, end danske.
Og så så jeg gerne lidt mere fleksibilitet i Apple One, da jeg ingen interesse har i News+, Arcade eller TV+. Og jeg tvivler ikke på at det vil koste mig fuld pris at opgradere deres mindste plan til 2TB iCloud Drive...
#319118
Jeg synes det var kedeligt.

En snak om cpu og hastighed ingen bruger som standard idag. Design specs som er forandret men stadig usynlige og ligner forvoksede iPhone's hvis det skulle være nyt.

Så generelt , ikke noget imponerende i denne omgang. Jeg indrømmer gerne det var 10mins live, og resten recap af event.
#319128
kamikazedk skrev: 16. sep 2020, 08:51
GeekyDayDreamer skrev: 16. sep 2020, 07:32 Intet Apple gør er tilfældigt. Så det er spændende hvorfor de ikke lancerede ATV i går med de andre "små-produkter". Hvis den næste ATV har A12 eller A14 så kunne de have lanceret den i går sammen med iPad (A12) og iPad Air (A14).
Så måske den har en endnu kraftigere CPU som A14X eller A14Z.
Tvivler stærkt på, at de præsenterer en endnu kraftigere processor inden for den nærmeste fremtid, end den A14 de præsenterede igår. A14'eren kommer også til at sidde i de kommende iPhones, så meget atypisk at den nye processor blev præsenteret i en iPad og ikke en iPhone.
Det er selvfølgelig ønsketænking fra min side, men som sagt - intet er tilfældigt for Apple. Så hvorfor venter de fortsat med ATV når i går handlede om “små produkter” som Apple Watch og iPad Air (kontra flagskibet iPad Pro).
Næste måned er angiveligt iPhone, og i november er det Mac. Det er jo Apple’s “bread and butter”. Så hvorfor skulle ATV som et “niche-produkt” komme med på de store og vigtige iPhone og Macbook lanceringer? At hardwaren i ATV har noget til fælles med iPhone eller de kommende Macbooks med egen chip?

Der kommer helt sikkert ikke en ny iPad Pro før til næste år, og i iPad Pro plejer X-udgaven af den seneste SoC at sidde.

Så ja, det vil være underligt hvis de lancerer A14X lige om lidt.
Omvendt har de allerede annonceret at Mac skifter til deres A-serie af SoC’s (hvilket er en helt ny situation der uden tvivl ændrer på deres SoC A-chips lanceringer), og hvis eventet i november er for Macs - og de allerede lancerer en Macbook med en udgave af A14, så kunne man godt forestille sig at de også smider den udgave af A14 i ATV - for netop at fokusere på spil-oplevelsen og Apple Arcade.