Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#316817
ChrisJJ skrev:Eneste dag (uge) på året hvor jeg ikke jagter tech tilbud. Black Friday er svindel og humbug med kunstig priser der intet har med tilbud at gøre. Er bevist gang på gang hvis man ser pris index på diverse prisportaler...
mange snyder, fusker med/pynter op på deres priser og på annoncer/tilbud - big fat JA men som Beckham, Gromit, x99gump siger så må man stole lidt mere på sig selv og undersøge ting og sager selv frem for at hoppe (blind) med på hvad der står på prisskiltet

mange er naive og ja - de bliver snydt, udnyttet og ført bag lyset men...- jeg har nu ingen sympati m.m. for naive mennesker (selvom at jeg er imod snyd og lign.)
#316819
allo skrev: 14. jul 2020, 21:22
ChrisJJ skrev:Eneste dag (uge) på året hvor jeg ikke jagter tech tilbud. Black Friday er svindel og humbug med kunstig priser der intet har med tilbud at gøre. Er bevist gang på gang hvis man ser pris index på diverse prisportaler...
mange snyder, fusker med/pynter op på deres priser og på annoncer/tilbud - big fat JA men som Beckham, Gromit, x99gump siger så må man stole lidt mere på sig selv og undersøge ting og sager selv frem for at hoppe (blind) med på hvad der står på prisskiltet

mange er naive og ja - de bliver snydt, udnyttet og ført bag lyset men...- jeg har nu ingen sympati m.m. for naive mennesker (selvom at jeg er imod snyd og lign.)
Jeg kan ikke se at det har noget at gøre med at være naiv. Elektronik kan være en jungle at finde rundt i og ikke mindst prisudvikling, modeller, årgange o.l. Disse mennesker tager det for gode vare når de ser et "tilbud" på BF. At kalde dem naive - ah...

Personligt orker jeg ikke BF. Kan finde lige så gode tilbud andre dage på året. Har samme holdning til f.eks. Valentins dag. Giver sgu aldrig fruen blomster på netop den dag - alle andre dage, ja. ;)
#316820
Syntes ikke der er det vilde på BF fra år til år.

"De samme mærker der ofte er på tilbud og de samme pengeproblener og overtrukne kontokort hos folk efter Coronakrisen. Det er trist og hårdt"

OLED kan næppe blive meget billigere i 55" og ellers findes der jo altid Pricerunner. "En ny mobil?" Tjo men de fleste kan vel ringe og modtage SMS'er...

Måske kan man være heldig at møde lykkens gudinde med et godt tilbud, men hvad står man lige og mangler..

Under alle omstændigheder: Check Pricerunner.dk først
#316821
ChrisJJ skrev:Jeg kan ikke se at det har noget at gøre med at være naiv. Elektronik kan være en jungle at finde rundt i og ikke mindst prisudvikling, modeller, årgange o.l. Disse mennesker tager det for gode vare når de ser et "tilbud" på BF. At kalde dem naive - ah...
hvis man tror - ikke ved men tror at noget er på tilbud (især et specielt tilbud som f.eks. BF) og hvis man bliver 'fanget' af en pris som viser sig at være rå fusk eller lign. så ja - så er man naiv...

for mig er det ikke en jungle - det tager ikke mere end 2min. om ugen at finde ud af/holde øje med hvad div. ting og sager koster og hvad de ikke koster - at folk ikke gider det er så en hel anden sag :-) men det tager ikke mere end max et par min. at finde ud af hvordan og hvorledes...
Senest rettet af allo 14. jul 2020, 22:56, rettet i alt 1 gang.
#316822
PeterD skrev: 14. jul 2020, 22:35"En ny mobil?" Tjo men de fleste kan vel ringe og modtage SMS'er...
en mob.tlf. svarer til en alm. computer (også - faktisk især - på farten) så både sms og ringe fra den/modtage opkald er så godt som dens sekundær opgave (den bedte til prisen lige nu: (desværre) Huawei P40 Lite - stort set ingen vil have den da den ikke supporter Google)
#316828
allo skrev: 14. jul 2020, 22:48
ChrisJJ skrev:Jeg kan ikke se at det har noget at gøre med at være naiv. Elektronik kan være en jungle at finde rundt i og ikke mindst prisudvikling, modeller, årgange o.l. Disse mennesker tager det for gode vare når de ser et "tilbud" på BF. At kalde dem naive - ah...
hvis man tror - ikke ved men tror at noget er på tilbud (især et specielt tilbud som f.eks. BF) og hvis man bliver 'fanget' af en pris som viser sig at være rå fusk eller lign. så ja - så er man naiv...

for mig er det ikke en jungle - det tager ikke mere end 2min. om ugen at finde ud af/holde øje med hvad div. ting og sager koster og hvad de ikke koster - at folk ikke gider det er så en hel anden sag :-) men det tager ikke mere end max et par min. at finde ud af hvordan og hvorledes...
Også for Hr og Fru Danmark, næppe. ;) Og de handler trods alt også på BF. Netop denne kategori af kunder/forbrugere er dem som kommer hjem fra BF med et “godt” tilbud. Men kan se at vi nok ikke bliver enige hvad dette angår.

Jeg handler som sagt ikke på BF. God jagt til jer andre.