Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rotte
#315959
Mit TV kan ikke afspille de filmklip jeg tager med mit kamera.

Mit kamera er Fuji X-T2 og det kan kun gemme filerne som *.mov filer. Det hele havner på en NAS server. Efter lang tid med bøvl har jeg nu læst mig frem til,at Sony ikke kan lide mov filer, og at de skal konverteres til noget andet, for at jeg kan se dem i stuen.

Jeg har to spørgsmål:

1) Hvilke filtyper skal jeg konvertere til, hvis jeg gerne vil beholde go lyd og billede? (nogle film er i HD andre i 4k)

2) Hvilket software ville I anbefale til konvertering? Softwaren skal helst ikke koste det hvide ud af øjnene og kunne en form for Batch konvertering, så jeg ikke skal sætte hver fil over enkeltvis.
Af rotte
#315981
Jeg har prøvet med VLT og kodi.
De har begge det problem, at mov filerne loader i lang tid, og så kun afspiller i få frames ad gangen, hvorefter det hele loader igen i lang tid.

Jeg har konverteret en af filerne til mpg4 fra min computer via VLT for Windows, og den kan godt afspilles af tv'et. Det ser dog ikke så pænt ud som mov.

Alle de filformater er en jungle for mig.
#315986
Kvaliteten afhænger vel af kompressionen? Det lyder som om, du har komprimeret filerne yderlire i din konvertering. Jeg har ikke lige et fif til hvilken software du skal bruge for at få bedre styr på parametrene i konverteringen, men det burde være muligt at få filerne over i et format, som TV'et kan spise og som ikke ændrer på kvaliteten - det behøver ikke nødvendigvis være en MP4-container.