Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af feddersen
#314158
Har for nylig købt et LG 55" Oled C9, og er yderst tilfreds med dette TV i et og alt :-)
Oplever dog en besynderlig ting vedrørende lyden:
Jeg benytter den optiske udgang - og osse en såkaldt HDMI ARC Extractor - til min hi fi forstærker/DAC, og det fungere aldeles fint, men nu kommer så det lille problem, jeg ikke kan hitte ud af:
Når jeg ser almindelige TV programmer via antenneindgangen (kabel TV fra Waoo fiber boks), er lydniveauet en hel del lavere, end hvis jeg ser de samme TV programmer via min Waoo HD boks. Denne forskel er kun til stede via optisk eller HDMI ARC ud. Benytter jeg TV`ets indbyggede højttalere, er der ingen forskel, hvis jeg skifter frem og tilbage mellem kabel TV og HD boks.
Men det besynderlige er:
Det er KUN på de almindelige TV programmer (via kabel TV) at der er et lavere lydniveau. Skifter jeg til eksempelvis Youtube eller andet, er lydniveauet oppe på det samme og helt ens, uanset om det er via kabel TV, HD boks eller min blue ray afspiller.
Jeg har selvfølgelig været inde i alle lydrelaterede indstillinger, har haft kontakt til Waoo, og endda konsulteret LG kundeservice, men uden resultat.
Har nogen af Jer oplevet samme fænomen, og evt fundet en løsning?
hilsen feddersen
#314160
På Panasonics modeller er der forskel på samme måde afhængigt af hvilket lydformat man vælger til output. Jeg har desværre afleveret HZ1000 igen, så jeg kan ikke gå tilbage og tjekke indstillingen (som nok heller ikke er den samme).
#314163
Torben Rasmussen skrev: 13. maj 2020, 09:02 På Panasonics modeller er der forskel på samme måde afhængigt af hvilket lydformat man vælger til output. Jeg har desværre afleveret HZ1000 igen, så jeg kan ikke gå tilbage og tjekke indstillingen (som nok heller ikke er den samme).
Jeg har osse prøvet de forskellige lydformater i indstillings-menuen - men det gør ingen forskel.
#314169
Jeg mener, at forskellen opstod hvis jeg valgte mellem outputformat i form af eks. Dolby Digital, Dolby Digital Plus osv. Der var der markant forskel på niveauet.