Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cub
#312880
God aften

Jeg har hertil aften koblet min pc til mit LG C9 alt er opdateret, men g sync kommer slet ikke frem i Nvidia kontrol panel, og hvis jeg slår Deep color til under LG settings, så går min skærm i sort. Min PC understøtter det, og mit HDMI understøtter 4k. Har brugt samme HDMI til min PS4 PRO.

Nogle der har stået med samme problem? :s
Af cannavaro
#312883
G-Sync i C9 kom i forbindelse med en firmware-opdatering i Tv'et. Har du sikret dig, at du har opdateret til nyeste firmware?
Af Cub
#312890
Rasmus Larsen skrev: 21. apr 2020, 07:01 Har dit Nvidia-kort understøttelse af VRR på HDMI-porten? Altså ikke kun DisplayPort.

Det er GeForce RTX 20-Series GPU'er, som klarer det, ifølge Nvidia.
Hej Rasmus

Jeg har ikke hørt om VRR før, men det er et ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix Advanced jeg har.

Mit HDMI er selvfølgelig koblet direkte til TV fra PC. Og kan sagtens sætte det til 4k 60Hrz mangler bare lige det g sync :D Vil lige tilføje at jeg har en PC skærm med g sync der køre igennem DP uden problem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#312892
G-Sync og FreeSync er VRR-systemer (variable refresh rate). Engang var VRR kun understøttet over DisplayPort. Det er nyere, at det også understøttes over HDMI.

Den udgave af G-Sync som understøttes på LG TV er ikke traditionel G-Sync, men nærmere en basal udgave af VRR. Jeg kender ikke den præcise proces i grafikindstillinger hos Nvidia, da jeg ikke har en PC med Nvidia-kort, men det kan godt være, at du skal kigge efter noget "VRR" derinde.

Og som cannavaro nævner; har du seneste firmware på dit LG TV? Den er påkrævet. Det kan være, at den skal hentes manuelt på LGs supportside fremfor via den indbyggede opdateringsfunktion (der ikke altid finder nyeste firmware).
Af Cub
#312893
Rasmus Larsen skrev: 21. apr 2020, 08:40 G-Sync og FreeSync er VRR-systemer (variable refresh rate). Engang var VRR kun understøttet over DisplayPort. Det er nyere, at det også understøttes over HDMI.

Den udgave af G-Sync som understøttes på LG TV er ikke traditionel G-Sync, men nærmere en basal udgave af VRR. Jeg kender ikke den præcise proces i grafikindstillinger hos Nvidia, da jeg ikke har en PC med Nvidia-kort, men det kan godt være, at du skal kigge efter noget "VRR" derinde.

Og som cannavaro nævner; har du seneste firmware på dit LG TV? Den er påkrævet. Det kan være, at den skal hentes manuelt på LGs supportside fremfor via den indbyggede opdateringsfunktion (der ikke altid finder nyeste firmware).
Jeg vil prøve at kigge på det når jeg kommer jeg. Jeg kommer med en tilbagemelding. Mange tak til jer.

God dag
Brugeravatar
Af bbplayer
#312938
- Du nævner din skærm går i sort ved at aktivere Deep color, det sker normalt ved for dårlig kabel og båndvidde problemer, så kan billede og lyd ikke sendes, og så går den bare i sort.
- Du henviser til et hdmi kabel til 59 kr, det lyder ikke som et kabel der kan klare 2160p på 5 meter kabel og levere et HDMI2.1 signal som nok kræver mere båndvidde, hvis dine billede indstillinger i 2160p også har chroma 4-4-4? så er der sikkert sort skærm hurtigt.
- Har du prøvet at aktivere HDR på pc desktop, og se at LG tv også viser HDR logo i toppen? Det gør min Sony skærm når jeg skifter her , kører 2160p/12bit/4-2-2/begrænset i opløsning. Her får du HDR aktiveret på skrivebord uden problemer med nyeste game driver. Jeg har dog ikke 20x0 kort, kun 10x0 kort her.

Så få HDR til at virke, gør det ikke det, så skal du nok forsøge at få kabel udskiftet med et lidt bedre kabel som har bedre båndvidde, mener flere her nævner gode 18Gbps eksempler, har dog ingen link til et.
Der er nok nogen som kan supplere med navn og links her :)

Når du har HDR kørende på desktop, så er du nok tættere på at få VRR til at virke.
Af Cub
#312941
bbplayer skrev: 21. apr 2020, 17:40 - Du nævner din skærm går i sort ved at aktivere Deep color, det sker normalt ved for dårlig kabel og båndvidde problemer, så kan billede og lyd ikke sendes, og så går den bare i sort.
- Du henviser til et hdmi kabel til 59 kr, det lyder ikke som et kabel der kan klare 2160p på 5 meter kabel og levere et HDMI2.1 signal som nok kræver mere båndvidde, hvis dine billede indstillinger i 2160p også har chroma 4-4-4? så er der sikkert sort skærm hurtigt.
- Har du prøvet at aktivere HDR på pc desktop, og se at LG tv også viser HDR logo i toppen? Det gør min Sony skærm når jeg skifter her , kører 2160p/12bit/4-2-2/begrænset i opløsning. Her får du HDR aktiveret på skrivebord uden problemer med nyeste game driver. Jeg har dog ikke 20x0 kort, kun 10x0 kort her.

Så få HDR til at virke, gør det ikke det, så skal du nok forsøge at få kabel udskiftet med et lidt bedre kabel som har bedre båndvidde, mener flere her nævner gode 18Gbps eksempler, har dog ingen link til et.
Der er nok nogen som kan supplere med navn og links her :)

Når du har HDR kørende på desktop, så er du nok tættere på at få VRR til at virke.
Jeg prøvede lige at sætte det 5m kabel til PS4 PRO og direkte til TV, det vil den heller ikke være med til. Bruger normalt et 1.5 m der, som jeg så har sat i igen, i min receiver og det fungere uden problem. Det kan sgu godt være at det er kablet den er gal med så. Kan du anbefale et HDMI på enten 5 eller 7 meter til det formål her?
Brugeravatar
Af bbplayer
#312944
Ikke en anbefaling men samme sted, se efter nogle kabler af højere kvalitet (nok også pris), og hold dit max på 5 meter. De har vist mange muligheder men noget med "premium highspeed" , eller hvis de er kommet, så er der certificeret kabler "Ultra high speed premium hdmi" kabler. Det er officielt navnet som gør forskelle og ikke protokol nr, som intet har med kabel at gøre som sådan.

Men jeg har selv købt lidt forskelligt, og imellem alle dem var jeg selv heldig at have et til min UHD K8500 som også gav sort skærm med en del kabler.
Af Cub
#312952
bbplayer skrev: 21. apr 2020, 18:42 Ikke en anbefaling men samme sted, se efter nogle kabler af højere kvalitet (nok også pris), og hold dit max på 5 meter. De har vist mange muligheder men noget med "premium highspeed" , eller hvis de er kommet, så er der certificeret kabler "Ultra high speed premium hdmi" kabler. Det er officielt navnet som gør forskelle og ikke protokol nr, som intet har med kabel at gøre som sådan.

Men jeg har selv købt lidt forskelligt, og imellem alle dem var jeg selv heldig at have et til min UHD K8500 som også gav sort skærm med en del kabler.
Vi er ude i sådan et her ?
https://www.av-cables.dk/hdmi-4k-kabel/ ... l-5-m.html