Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DeZ
#306139
Hej Alle.

Jeg har et problem, som irriterer mig.

Jeg har et AppleTV 4k, som er forbundet via ARC til soundbar (SONY HT-Z9) til TV (Sony A1 KD65A1BAE9700).

Problemet er, at når jeg "slukker" AppleTV via Apple Remotes Sleep, så er der 4 ud af 10 gange, hvor TV'et eller soundbar ikke går i stand-by. I de tilfælde, så forbliver TV'et og soundbar tæt, mens AppleTV er slukket.

Er der nogen af jer, som har det samme problem og måske har løst det?
#306141
Det er vist et kendt problem, som ret mange døjer med. CEC er generelt noget bøvl. Jeg oplevede det også da jeg testede Ambeo, men det var nok mere 1/20 gange den ikke fangede "sluk"-kommandoen.

Har du testet den anden vej, ved at bruge TV-remoten til at styre med, og så slukke via TV'et?
Af Bagle
#306149
Det samme syntes jeg gør sig gældene når jeg slukker for apple tvet og og mit gamle philips tv ikke følger trop.. nogengange vil det heller ikke tænde via apple tv
Af DeZ
#306205
Det har jeg også en gang i mellem. Bare ikke så stabilt som det andet problem.

Hmm må lege lidt med fjernbetjeningen til tv'et. Tak for hurtigt feedback
Af Jonas Neve
#306346
Jeg har noget tid døjet med lidt det samme. Jeg har brugt ATV med CEC i lang tid. Ikke fejlfrit men for det meste okay, specielt hvis man er toldmodig. Men på det seneste har jeg oplevet to ting der driver mig til vanvid!
Mit OLED skifter over til BD input selvom den er slukket og jeg bare sidder og bruger TV2 appen på ATV og så en gang imellem oplever jeg at ATV begynder at flimre og skærmen blinker. Jeg har skiftet kabler (kører nu HDMI2.1 hele vejen rundt) og jeg har testet for løse forbindelser men jeg kan intet finde galt! Nogle ideer?
Jeg har en lille video af det her men ved ikke om et Link virker her i forumet.
https://www.dropbox.com/s/3w5qtmmqqhgd1 ... 5.MOV?dl=0
Det mest mærkelige er at det altid sker ifm TV2-appen, aldrig de andre. Det er enten når man åbner TV2Play eller hvis når man klikker tilbage (menu) fra en udsendelse på appen... synes virkelig det er mærkeligt.