Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
#303670
Nu har YouSee sat deres 1000 Mb/s ned til kun 20 kr over 500 Mb/s, så det skulle da prøves.

Men så efter at have bestilt, skriver de at de reelt ikke er 1000 Mb/s men 2x500 Mb/s. Altså 2 porte på routeren, hvor de garanterer 500 Mb/s på hver.
Men hvad fa'en er det værd?

Det kan afbestilles igen, så værre er det ikke. Men jeg ville lige høre om der er andre her der har 1000 Mb/s hos YouSee gennem coax - og hvordan det i så fald virker.

Der er 4 porte på routeren, så hvad de mener med at der er 2x500 Mb/s ved jeg ikke, og hvads der så er i de resterende 2 ved jeg heller ikke.

De har ikke skruet op endnu, så jeg kan ikke teste. Men er der andre her der har det? VIrker det?
Brugeravatar
Af Naiera
#303675
Det der 1000/1000 er ikke engang så dyrt som jeg troede det ville være, men jeg tror egentlig ikke jeg gider betale 110,- mere om måneden for det. De 170/33 jeg får på min 150/30-forbindelse er ret fint.

Hvad det der 2x 500 halløj betyder aner jeg desværre ikke.
Af BrianH
#303676
Det er den her mail (vedhæftede billede) man får fra YouSee. Men de fortæller det først efter bestillingen
Vedhæftede filer
info fra Yousee
info fra Yousee
image.png (32.44 KiB) Vist 8250 gange
Af bphhm
#303677
Det virker godt nok underligt, da de let kan sætte lægge Docsis kanaler sammen til 1 Gbit/s og levere det via kabel modemet. Medmindre det er gammelt eller du kører med en gammel router.

Så der må ligge en begrænsning i dit tilfælde der gør at det ikke blot er en fuld 1 Gbit/s forbindelse.

Ved du om Coax nettet er blevet opgraderet for nyligt eller det er et gammelt net?
Af BrianH
#303679
jeg ved ikke hvor gammelt kabelnettet er. Coaxkablerne har ligget i vejen i 20 år sikkert, men det er næppe dem der er begrænser noget. Det må være hvor mange "pumpestationer" der er undervejs.

Routeren er ny, for den har allerede sendt den.
Den virker fint nu. 500 Mb/s-linien giver 560 Mb/s

Det er egentligt lidt tosset at opgradere til 1000 fra 500, men der er kun en tyver, og de har i forvejen lige sat månedsprisen ned med 70 kr, så det er stadig 50,- billigere end jeg plejede at give.

Men det er sgu underligt det der med 2x500. Det er jo ingenting værd
Af purtsak
#303681
Det her er bare et gæt er ikke pc nørd nærmest det modsatte på min router står der 2x300 mbs tror det er 300 på 2,4 og 300 på 5 det bare et gæt ?
Af BrianH
#303682
purtsak skrev:Det her er bare et gæt er ikke pc nørd nærmest det modsatte på min router står der 2x300 mbs tror det er 300 på 2,4 og 300 på 5 det bare et gæt ?
Nej, det er ikke det.
Det er ikke wifi
Af enghammer
#303689
Min anbefaling er nu at spare de 20,- for du kan helt sikkert slet ikke udnytte 1Gbit/s. Jeg vil sige 500Mb er i over kanten for de fleste..

Til sammenligning her er hvad vi har "brugt" på en synkron 50Mb fiber de sidste 7 dage, i en husstand med 2 Teenager og hvor alt TV/radio bliver streamet.
Og som du kan se, burde en 20Mb være nok.
Wan throughput
Wan throughput
WAN 7days throughput.png (195.12 KiB) Vist 8250 gange
Af dieseldk
#303708
Troede egentligt de var kommet over det med 2x500 på deres nye routere, men kan godt huske de skrev det da de lige kom med 1000 Mbit/s
Jeg har sagemcom fast3890v3 fra fastspeed på yousee’s coax og der kan det godt smide 1000 ud på en port (eller meget tæt på) så hvis samme router kun kan give 500 pr port ved YouSee må det være en begrænsning de sætter op.
Af perstærk
#303710
Det er for at dække sig ind, for dem der ikke forstår det tekniske. Du kan trække det, som gigabit ethernet-porten kan trække. Dvs. en speedtest vil aldrig vise en hel gigabit ved brug af én port.
Af BrianH
#303736
dieseldk skrev:Troede egentligt de var kommet over det med 2x500 på deres nye routere, men kan godt huske de skrev det da de lige kom med 1000 Mbit/s
Jeg har sagemcom fast3890v3 fra fastspeed på yousee’s coax og der kan det godt smide 1000 ud på en port (eller meget tæt på) så hvis samme router kun kan give 500 pr port ved YouSee må det være en begrænsning de sætter op.

Hmmm... Så er der håb forude :)
De skrev, at der ville blive skruet op for hastigheden i morgen den 10. Så finder jeg i hvert fald ud af det.
Af StormDK
#303846
Lidt ved siden af det oprindelige indlæg og så alligevel ikke.

Jeg overvejer 1Gbit fra Yousee (Hiper/Fastspeed), men de siger jeg skal have nyt stik. Jeg har et Triax TD 241E som jeg kan læse mig til burde være Docsis 3.1. Gider ikke bruge en fridag på at en tekniker kommer ud vis ikke det er nødvendigt.

Er der nogen der ved hvilket stik de installerer i en normal indmuringsdåse hvor hovedledningen går ind?

Hilsen Storm
Af BrianH
#303848
StormDK skrev:Lidt ved siden af det oprindelige indlæg og så alligevel ikke.

Jeg overvejer 1Gbit fra Yousee (Hiper/Fastspeed), men de siger jeg skal have nyt stik. Jeg har et Triax TD 241E som jeg kan læse mig til burde være Docsis 3.1. Gider ikke bruge en fridag på at en tekniker kommer ud vis ikke det er nødvendigt.

Er der nogen der ved hvilket stik de installerer i en normal indmuringsdåse hvor hovedledningen går ind?



Hilsen Storm
De kalder det vist "nyt stik" fordi de ikke ved hvad man egentlig har brug for - jeg ved det heller ikke.

Hos mig der bor i hus, hvor jeg har en antenneforstærker på loftet med flere udgange, bestod det nye stik i en splitter, så coaxkablet går udenom forstærkeren og direkte ned i rummet til modem'et uden nogen slutdåse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#303858
Umiddelbart er det blot er nyt skillefilter der skal til - jeg havde samme bøvl da jeg opgraderede sidst. De blev ved med at kalde det “stik” når jeg talte med dem, men da teknikeren kom var det bare filteret han skiftede. Total spild af alles tid, da de bare kunne have sendt det med posten.