Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af minibuspax
#303859
StormDK skrev: Jeg overvejer 1Gbit fra Yousee (Hiper/Fastspeed), men de siger jeg skal have nyt stik. Jeg har et Triax TD 241E som jeg kan læse mig til burde være Docsis 3.1. Gider ikke bruge en fridag på at en tekniker kommer ud vis ikke det er nødvendigt.

Er der nogen der ved hvilket stik de installerer i en normal indmuringsdåse hvor hovedledningen går ind?

Hilsen Storm
Det er åbenbart fast procedure at stikket skal skiftes ved opgradering til DOCSIS 3.1 forbindelse. Har været ude for det samme og fik at vide, at de skulle skifte stikket for at jeg kunne få 1000Mbit, selv om stikket allerede var skiftet året forinden på Yousees foranledning. Teknikeren var der i to minutter for at konstatere, at alt var som det skulle.
Af perstærk
#303883
minibuspax skrev:Det er åbenbart fast procedure at stikket skal skiftes ved opgradering til DOCSIS 3.1 forbindelse. Har været ude for det samme og fik at vide, at de skulle skifte stikket for at jeg kunne få 1000Mbit, selv om stikket allerede var skiftet året forinden på Yousees foranledning. Teknikeren var der i to minutter for at konstatere, at alt var som det skulle.
Det er fast procedure i den forstand, at komponenter fra tidligere generationer ikke kan håndtere det nye signal. Så der er mening med det. At der så forekommer meget korte besøg, som i dit tilfælde...
Af Supergris
#303885
Med de hastigheder, skal man sørge for at have nogle gode harddiske eller SSDér. Lidt ældre harddiske kan faktisk ikke kan følge med til at skrive, hvad der i teorien kan blive hentet ned...
Brugeravatar
Af Naiera
#303905
Min iMac skriver med over 2000 MB/s, så den er vist klar :p
Brugeravatar
Af Naiera
#303917
OK. Jeg henter et baseball bat og smadrer lortet!

:p
Af Decipher
#303927
Supergris skrev:Med de hastigheder, skal man sørge for at have nogle gode harddiske eller SSDér. Lidt ældre harddiske kan faktisk ikke kan følge med til at skrive, hvad der i teorien kan blive hentet ned...
Det er jo så en af grundene til, at man har RAM. ...

I øvrigt betyder høj hastighed jo mindre ventetid og også ofte lav latency, så man kan sagtens få noget ud af gigabit, selvom det ikke er full load hele tiden.
Af BrianH
#303939
Naiera skrev:OK. Jeg henter et baseball bat og smadrer lortet!

:p
Gør'ed!
Eller bare kyl lortet i havnen...
:)