Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#302462
Vi har adskillige gange aftalt med TCL at vi skulle låne en skærm, men da der ikke er et kontor eller en partner i DK, så er det løbet ud i sandet hver gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#302505
Torben Rasmussen skrev:En lidt tynd kop the i år...
Den mest nyhedsfattige IFA-messe siden jeg begyndte at frekventere den. Lidt ærgerligt. Sony havde f.eks. ikke et eneste nyt TV/AV-produkt at vise frem.

Det fedeste på IFA var Batmobilen.

Det siger nok lidt, at et af TV-højdepunkterne på messen var Panasonics 'MegaCon'. Ikke at jeg er specielt begejstret for den, men den tiltrak sig en del opmærksomhed i fraværet af større TV-nyheder.

LG havde naturligvis deres rulle-TV og 8K OLED med, men de har jo været vist frem før og er vel reelt mere prototyper end faktiske produkter, taget prisen i betragtning.

Her er Panasonics MegaCon.

Billede
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#302506
PS: Hvis I husker optaktsartiklen til IFA, så fik jeg nævnt dér, at Panasonic havde en nyhed relateret til 8K. Det var et af temaerne på den invitation, som blev sendt ud.

8K fra Panasonic var ikke med på messen. Jeg spurgte til det og man havde valgt at droppe fremvisningen kort forinden messen. Så det bliver vel et tema på CES i stedet. Det siger nok også lidt om, hvor 8K står pt. Det er bare ikke noget som rykker endnu.
Af George1
#302536
Synes stadig TCL X10 er en ok go nyhed,hvis den holder hvad rygter siger.
Trods alt den første bagbelyste skærm til masserne med mini led og tilmed en slank skærm i modsætning til alle andre bagbelyste, ikke så klodset "tyk"
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#302540
Preben:
Vi spurgte til det. Desværre ingen hints fra Sony ud over, at de sagde, at der er nyheder med på CES i januar.

Sony ville i øvrigt heller ikke sætte dato på, hvornår Apple AirPlay 2 og HomeKit samt Dolby Atmos firmwaren frigives til deres 2019-modeller.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#302709
Hisense havde nogle interessante koncepter med på IFA, men de solgte ikke den nye dobbeltlags LCD-teknologi særligt godt. Jo mere jeg ser, desto mere bliver jeg overbevist om, at "dual layer LCD" ikke bliver et hit på forbrugermarkedet.

Til gengæld så synes jeg helt personligt, at deres 'Arc' skærm med afrundede hjørner er dragende for blikket.

Hisense fremviser 8K, 21:9-skærm, 'Arc' TV & dobbelt-lags LCD TV
Brugeravatar
Af bbplayer
#302713
De afrundede skærme, har jo været inde flere gange, og især tilbage i CRT tiden var det jo sådan billede blev præsenteret helt tilbage til s/h skærme. Philips har lavet rammer på deres skærme med runde kanter , mens disse ramme kanter var 5cm brede :) Så helt nyt er det ikke men nu giver det jo billedet et andet look, da rammen er væk nu, og vi vil måske se noget andet end bare sorte firkanter på væggen hvor muligt.